Page 26 - KobiEfor-Mart-2021
P. 26
'à-à7$/ %$1.$&,/,.
Hız ve kolaylık belirleyici oldu:
'LMLWDO EDQNDF×O×NWD
K×]O× \NVHOLå
VU\RU
Teknolojideki hızlı gelişim süreci müşteri yansımış durumda. Türkiye Bankalar
banka ilişkisini kökünden değiştirdi. Birliği’nin (TBB) Şubat ayında açıkladığı
Yer ve zamandan bağımsız tüm finansal rapora göre; internet bankacılığı hizmeti
işlemler artık bir tık ötede. Bankacılık kullanılarak yapılan finansal işlemlerin
sektörünün bu değişime uyum sağlamak adedi 123 milyon, tutarı ise 1 trilyon 987
ve rekabette geri kalmamak için milyar TL’ye ulaştı.
yüzünü dönüşüme çevirmesi rakamlara +D]ÖUOD\DQ .DGHU .DUDoD\ <ÖOPD]
ijital dönüşüm süreci birçok sektörü etkisi al- Aktif dijital bankacılık müşteri sayısı; 65 milyon
tına aldı, pandemi ise bu dönüşümü öngörüle- 677 bin kişi: Rapora göre; Ekim-Aralık 2020 döne-
Dmez şekilde hızlandırdı. Finans sektörü, dijital minde bireysel ve kurumsal aktif dijital bankacılık
dönüşüm sürecinin liderleri arasında. Hiç şubeye müşteri sayısı 65 milyon 677 bin kişiye ulaştı. Bu sa-
gitmeden tüm süreçlerin online yapılmasına imkan yının 3 milyon 177 bini ‘sadece internet bankacılığı’
tanınması bankacılık sektörüne bakışı da kökünden işlemi yaparken, 53 milyon 234 bini ‘sadece mobil
değiştirecek gibi görünüyor. bankacılık’ işlemi yaptı. Hem internet hem mobil
Sektörün neredeyse tüm kuruluşları bu dönüşüm- bankacılık işlemi yapan kullanıcı sayısı ise yaklaşık
den en iyi şekilde yararlanmak için bir yandan altya- 9 milyon 267 bin kişiyi buldu. Bireysel ve kurumsal
pısını yenilerken bir yandan da rekabette avantaj sağ- aktif dijital bankacılık müşteri sayısı bir önceki dö-
lamaya odaklanıyor. Yatırımların bu alana kaymasının neme göre yaklaşık 3 milyon kişi arttı.
altında sektörün ciddi maliyet avantajı sağlaması, Ekim-Aralık 2020 döneminde bir kez giriş (log-in)
ürün ve hizmetlerin çeşitlenmesinin yanı sıra müşteri işlemi yapan aktif bireysel dijital bankacılık müşteri
davranışlarının değişmesi de büyük rol oynuyor. Ban- sayısı 62 milyon 827 bin kişi. Bu sayının 2 milyon 493
kacılık hizmetlerinin daha kolay ve hızlı yapılabilir ol- bini ‘sadece internet bankacılığı’ işlemi yaparken, 51
ması şüphesiz bu gelişimin en önemli nedeni. milyon 753 bini ‘sadece mobil bankacılık’ işlemi yaptı.
Zira işlem süreleri dakikalarla ölçülüyor. Çok Hem internet hem mobil bankacılık işlemi yapan kul-
önemli bir neden dışında şubeye gitmeye gerek kal- lanıcı sayısı ise 8 milyon 581 bin. Aktif bireysel dijital
madı. Cep telefonu ile mobil bankacılık hizmetleri- bankacılık müşterilerinin yaklaşık 43 milyonu erkek-
nin 7x24 yapılabiliyor olması da bu alanın daha da lerden 20 milyonu ise kadınlardan oluşuyor.
büyüyeceğine işaret ediyor.
54 banka, 186 bin istihdam: Türkiye bankacılık İnternet bankacılığı artıyor
sisteminde 54 banka faaliyet gösteriyor. 34 mev- İnternet bankacılığı yapmak üzere sistemde ka-
duat, 14 kalkınma ve yatırım, 6 katılım bankasında yıtlı ve en az bir kez giriş işlemi yapmış bireysel
186 bin kişi istihdam ediliyor. Türkiye Bankalar Bir- müşteri sayısı Aralık 2020 itibariyle, 74 milyon 817
liği, internet bankacılığı hizmeti veren 27 banka ile bin. Son bir yılda en az bir kez giriş işlemi yapmış
mobil bankacılık hizmeti veren 21 banka verisinden bireysel müşteri sayısı ise 24 milyon 61 bin. Ekim-
oluşan ‘Dijital, İnternet ve Mobil Bankacılık İstatis- Aralık 2020 döneminde en az bir kez internet ban-
tikleri Aralık 2020’ raporunu Şubat’ta yayımladı. kacılığını kullanan aktif bireysel müşteri sayısı 11
26 KobiEfor Mart 2021