Page 25 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 25
Kocaeli-İstanbul birbirine raylı hatla Dünden bugüne
bağlanıyor Kocaeli sanayisi ve ulaşımının öyküsü
Vali Seddar Yavuz, Kocaeli’nin sanayi üretiminden
kazandırdığı katmadeğerle Türkiye’nin öncü şehir-
Vali Seddar Yavuz, Kocaeli’de imalat ve üretim
lerinden birisi olduğunu vurguluyor. Vali Yavuz, 35
alanında nesilden nesile aktarılan yerleşmiş bir
limanı ile deniz ticaretinde, İstanbul, Bursa, Ankara
kültür ve deneyimin bulunduğunu, sanayileşme
ve nispeten İzmir’e yakınlığıyla de kara ticaretinin
ve taşımacılığın ilk adımlarının Osmanlı döne-
merkezi konumundaki Kocaeli’yi öne çıkartan lojistik
minde atıldığını dile getiriyor: “Orhan Gazi za-
avantajlarına ve yeni ulaşım yatırımlarına değiniyor: manında kurulan tersane, sonra Kanuni Sultan
“İzmit Körfezi, kuze- Süleyman tarafından geliştirildi, Karamürsel’de
yi ve güneyini saran, kurulan tersanelerle birlikte Osmanlı donanma-
üçünde inşa ve kapa- sına hizmet etmeye başladı. 1833’te Üsküdar’dan
site artırımı devam İzmit’e ilk düzenli
eden toplam 35 liman posta seferi başla-
tesisiyle Türkiye’nin tıldı ve bu ilk posta
deniz trafiğinin yak- yolu oldu. 1855’te
laşık yüzde 16’sının gerçekleştiği en büyük liman böl- İstanbul-İzmit ara-
gesidir. Geçtiğimiz yıllarda yapılan ve faal olarak işlev sında haftada 3 kez
gören ilimiz sınırları içinden geçen İstanbul-İzmir yapılan vapur se-
Otoyolu ve Osman Gazi Köprüsü ile İzmir ve İstan- ferleri kentin deniz ulaşımını düzenli hale getirdi.
bul arası 3.5 saate kadar düşmüştür. İlimiz sınırları 1873’te 89 km’lik İzmit-Haydarpaşa demiryolu
içinden geçen ve Türkiye’yi geleceğe bağlayan proje ulaşıma açıldı. 1843’te Hereke’de yeni yapılan sa-
olarak gördüğümüz ve 2020 yılı sonu itibarıyla ta- rayların döşemelik ve perdelik ihtiyacını karşıla-
mamlanan Kuzey Marmara Otoyolu, ülkemizin, ili- mak üzere Hereke Fabrika-i Hümâyûnu üretime
mizin ulaşımında ve ticaretinde önemli rol oynaya- geçti. Cumhuriyet döneminde ise 1934’te kurulan
caktır. Şile-Ağva-Kandıra yolu projesi ile Kandıra SEKA Kâğıt Fabrikası ve 1960’ta kurulan İPRAŞ
ilçemizi İstanbul ile buluşturmayı hedefliyoruz. önemli yatırımlar olarak kayda geçti. 1960’lı yıl-
Yapımı planlanan Güney Marmara Otoyolu ve ya- larda Dilovası’nda, 1980’lerde Gebze’de sanayi-
leşme büyük bir ivme gösterdi. 2000’li yıllara ge-
pımı devam eden İzmit-Kandıra-Kaynarca Yolu da
lindiğinde İstanbul’da sanayinin il dışına kayması
ilimize artı değer katacak önemli projelerdir. Ulaşım
(desantralizasyonu), Kocaeli’nin sanayi yatırımla-
sektöründe yapılan ve devam eden bu projeler ile
rı açısından tercihli konumunu güçlendirdi.”
toplam 5 mavi bayraklı plajı bulunan Kandıra’nın tu-
ristik bir cazibe merkezi olmasını hedeflemekteyiz. projelerin başında Türkiye’yi bilişim alanında bir üst
Kocaeli’de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve Kocaeli lige taşımasını bek-
Büyükşehir Belediyesi koordinesinde yapımı devam lediğimiz Bilişim Va-
eden Gebze OSB-Darıca Sahil Raylı Sistem Hattı disi projesi gelmek-
tamamlandığında Marmaray ile entegrasyon sağ- tedir. Bilişim Vadisi,
lanıp İstanbul’un Avrupa yakasına da geçiş kolayla- tam olarak faaliyete
şacak ve Kocaeli-İstanbul kara trafiğinde oluşacak geçtiğinde bir tekno-
yoğunluğu da azaltacaktır.” parktan öte ülkemizin
yerli ve millî bilişim ve yazılım gündeminin belirlen-
Türkiye’nin en önemli milli ekonomik diği bir kampüs niteliği kazanacaktır. Bilişim Vadisi,
atılım projelerinin ev sahibi; Kocaeli bu alanda üzerine düşen vazife dairesinde TÜSSİ-
Kocaeli’nin Türkiye’nin en önemli milli ekonomik DE ile birlikte bilgi güvenliği ve yerli yazılım kültürü
atılım projelerine de ev sahipliği yapan bir il oldu- için hayati önem taşıyan ‘Açık Kaynak Platformu’
ğunu vurgulayan Vali Seddar Yavuz, anlatıyor: “Bu adlı projenin yürütücülerindendir. Bilişim Vadisi’nde
ìXEDW KobiEfor 25