Page 24 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 24
$<,1 .218ã8
rafi yakınlığı, planlı
OSB’lerinin varlığı,
modern altyapısı, lo-
jistik imkânları, in-
san kaynağına erişim
olanakları, Osmanlı
İmparatorluğu ve ön-
cesine dayanan kök-
lü sanayi geleneğine
borçlu olduğunu söy-
lüyor: “Kocaeli’deki
yerleşik sanayi kültürü, OSB’ler mevzuatına esas
teşkil etmiş ve 4562 sayılı kanun kabul edilmeden
on yılı aşan bir süre önce ilimizde OSB’ler faaliyete
geçmiştir. Bugün, Kocaeli’nin 12’si aktif ve 2’si ku-
ruluş aşamasında olan toplam 14 OSB’si mevcuttur.
Kocaeli, İstanbul’dan ayrılarak yeni destinasyonlar
arayan işletmelerin en başta değerlendirdiği alter-
natiflerden biridir.”
Yeni OSB’ler yolda
Vali Yavuz, ülke sanayisinin yoğunlaştığı illerden
Kocaeli’nin yatırım yeri maliyetlerinde İstanbul ile
birlikte başı çektiğini kaydediyor: “Kocaeli’de bir
OSB’de tahsis bedeli 1.600- 2.000 TL civarında iken
Kayseri’de 180 TL dolaylarındadır. Bu da küçük öl-
çekli işletmelerin yatırım yeri bulmakta sıkıntı yaşa-
masına neden olmaktadır. Bu yaşanan sorun talep
yönlü bir fiyat enflasyonu kaynaklı olup yeni planlı
sanayi bölgeleri oluşturulması ile bu sorunun etkisi-
nin azaltılabileceği düşünülmektedir. Kocaeli Sanayi
ve Teknoloji İl Müdürlüğü, Valiliğimiz şemsiyesi altın-
da yeni OSB ve sanayi sitesi projelerinin değerlendi-
rilerek Bakanlığa iletilmesi sürecinde önemli bir rol
üstlenmektedir. Her halükarda yatırım yeri maliyet-
leri ile ilgili sorunun en sağlıklı çözümü, sanayi ya- “TOSB Otomotiv Yan Sanayi İhtisas OSB önünden ge-
tırımlarının ülke sathına yayılması ile mümkündür.” çen yan yoldan TEM İstanbul yönüne bağlantı sağlan-
OSB’lerin yol sorunlarına çözüm: Vali Yavuz, yü- dı, Kuzey Marmara Otoyolu tamamlanarak TEM’e ve
zölçümüne göre yüksek sınai yığınlaşmasına sahip D-100’e bir alternatif oluşturdu. Kuzey Marmara Oto-
ilin ulaşım arterlerine ciddi yük geldiğini, Valiliğin yolu, Dilovası’nın kuzeyindeki OSB’lere, İstanbul ile
organize ettiği İl Planlama ve Koordinasyon Toplantı- civar illere erişimi çok kolaylaştırmıştır. Gebze bağ-
larında sorunu ele aldıklarını bildiriyor. Vali Yavuz, en lantısının da tamamlanmasıyla Gebze’deki OSB’ler
çok Gebze, Şekerpınar ve Orhanlı arasındaki kara- için de ulaşımda önemli bir alternatif sağlanmış
yollarında görülen sorunun tamamen çözülemese de olacaktır. Gebze ve Darıca’dan Gebze’deki OSB’lere
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Kocaeli Büyükşehir kadar uzanacak olan ve yapımı devam eden metro
Belediyesi ve ilçe belediyelerinin önemli yatırımla- projesi, bu OSB’lerde çalışanlar için Marmaray’la
rıyla trafikte rahatlama sağladıklarını dile getiriyor: entegre bir çözüm sağlamış olacaktır. ”
24 KobiEfor ìXEDW