Page 18 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 18
KAPAK
duygusunun geliştiğini ve bilinçlenme yaşandığını Vodafone İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem
anlattı: “Tedarikçimizde büyük ölçekli şirketlerle Bakiler Şahin, pandemi sürecinin dijital yatırımı 6
çalışma kültürü eksikliği vardı. İlk sene yaşadığımız yıl öne çektiğini hatırlatarak, geleceği konuşmak
zorlukların ikinci ve üçüncü sene değiştiğini gördük. için doğru dönem olduğunu söyledi. Gelecek için
Proje katılımcılarımız bütçe olayının iki tarafı oldu- KOBİ’den büyük işletmeye herkesin hazır olması ge-
ğunu öğrendi. Bir projeye bütçe koyarsanız sonuç rektiğini vurgulayan Şahin, 5G altyapısı içinde çalı-
alındığını, çok büyük bütçelerde uygulama sorunu şarak fabrikaların kendi işini yapmasını sağlayacak
yaşandığını, dolayısıyla bütçe planına alınmayı öğ- uçtan ucu bağlantıyı, kesinti, frekans kaybı olmadan
rendi. Teknoloji firmaları ihtiyaca uyumu öğrendi bu sağlayabildiklerini duyurdu. Şahin, 5G, bulut, yapay
da evirilmeyi getirdi, birlikte çalışma oluştu. Birlikte zekanın önümüzdeki dönemi şekillendireceğini dile
çalışmada ticarileşme kapısı açıldı.” getirdi: “Ekosistemin yükselmesi armoni içinde ol-
Sabancı Holding Enerji Grup Başkanı ve SabancıDx malı. Biz KOBİ’lerin dijitalleşmesini memleket me-
Yönetim Kurulu Üyesi Kıvanç Zaimler, küresel trend- selesi olarak görüyoruz. Vodafone Business olarak
leri kılavuz aldıklarını belirterek, ‘Sabancı Grubu’nun kendimizi işletmelerin tüm teknolojik ihtiyaçlarına
dönüşümünde SabancıDx’in katalizör görevi yürüttü- yanıt bulan bir dijital iş ortağı ve teknoloji danışma-
ğünü açıkladı. Dönüşüm sürecinde yeni teknolojik çö- nı olarak konumluyoruz. Vodafone Business KOBİ
zümlerin önemli rol oynadığını paylaşan Zaimler, “Di- Eğitim Platformu’nda e-ticaretten dijital tarıma,
jital dönüşüm bizim toplumumuz için yeni bir kavram e-ihracattan dijital pazarlamaya kadar birçok baş-
değil. Çıtayı daha ileriye taşımayı, en önemlisi insana, lıkta KOBİ’lerin ihtiyaç duyduğu 100’e yakın alanda
doğaya, topluma fayda sağlayacak projeler geliştirmek sektörel ve temel eğitimler ücretsiz olarak veriliyor.”
için uzun dönemdir yatırım yapıyoruz” dedi. OSD Yönetim Kurulu Başkanı, Ford Otosan Ge-
nel Müdürü Haydar Yenigün, otomotiv sanayisinin,
Geleceğin Teknolojileri sektörden olmayan elektronik dünyası şirketleri
tarafından ciddi bir tehdit altında olduğunu açıkla-
dı: “Otomotiv dünyası olarak kendi kendimize yoğ-
rulurken birdenbire geçtiğimiz 10-15 yıl içerisinde
telekomünikasyon sisteminde ihtisaslaşmış ya da
elektronik dünyada çok büyük paralar kazanmış şir-
ketler, otomobil yapma hevesine girdiler ve tabii ki
bunların tamamı elektrikli ve otonom araçlar. Dola-
yısıyla bir yıkıcı teknolojiden bahsediyorsak otomo-
tiv sektörü buradaki en büyük hedeflerden birisidir.”
Bugün otomotiv sektörünün kendi başına üretim
yapmasının mümkün olmadığının altını çizen Yeni-
gün, “Sektör geniş tedarik sanayisiyle ayakta du-
Geleceğin Teknolojileri oturumu, TÜSİAD Yöne- ruyor. Tedarik sanayindeki her bir şirket Türkiye’de
ve dünyaya yayılmış her bir şirketin aynı anda dijital
tim Kurulu Üyesi ve Yatırım Ortamı Yuvarlak Ma-
sası Başkanı, Koç Holding A. Ş. Dayanıklı Tüketim dönüşümlerini tamamlamaları gerekiyor ki sistem
harmonik olarak gerçek bir ekosistem gibi çalışsın.
Grubu Başkanı Dr. Fatih K. Ebiçlioğlu moderatörlü-
Bence sistemin en çok zorlandığı konu bu” dedi.
ğünde gerçekleşti.
Turkcell Kurumsal Satıştan Sorumlu Genel Mü-
dür Yardımcısı Ceyhun Özata, dijitalleşme ve dijital FireSide Chat
dönüşüm arasında tanım farkı bulunduğunu, dijital- FireSide Chat oturumu, TÜSİAD Yönetim Kuru-
leşmenin verimlilik olarak tanımlanabileceğini kay- lu Üyesi ve Girişimcilik ve Gençlik Yuvarlak Masası
detti: “Dijital dönüşüm şirkete ne katacak? Esnaf- Başkanı, Odak Group Yönetim Kurulu Üyesi İrem Oral
tan, KOBİ’ye oradan büyük ölçekli işletmelere kadar Kayacık moderatörlüğünde gerçekleştirildi. TÜSİAD
dijital dönüşüm sizlerin ayakta kalmanızı sağlaya-
cak. Bulut ise dijital dönüşüm organizmanın kalbi.
Onun yanında kesintisiz, sağlam, güçlü bağlantı ise
organizmanın can damarı.” Özata, Turkcell’in data
center alanında 40 bin m alana sahip olduğunu ve 2
2
milyar TL’nin üstünde yatırımı bulunduğunu anlattı:
“Dijitalleşme özellikle KOBİ seviyesinde korku un-
suru haline geldi. Burada işi teknoloji olan firma-
lara büyük sorumluluk düşüyor. Firmalarımız kendi
işlerine odaklansın, biz onların dijital dönüşüm yol-
culuğunda güvenilir partneri olmalıyız.”
18 KobiEfor ìXEDW