Page 53 - KobiEfor Ekim 2021
P. 53
İşletmelerin mevcut durumlarının
analiz edilmesi, dijital dönüşüm ihtiyaç-
larının belirlenmesi ve onlara özgü dijital
dönüşüm yol haritalarının hazırlanma-
sı gerektiğini vurgulayan Varank, “Bu
doğrultuda, dünyanın en büyük dijital
dönüşüm ve yetkinlik gelişim merkezi
MEXT’te, beyaz ya da mavi yaka fark et-
mez özel eğitim programları tasarlıyo-
ruz” açıklamasını yaptı.
Vergi teşviki: Bakan Varank, “Dijital dö-
nüşümü hızlandırmak amacıyla, KOBİ’leri-
mizin dijital dönüşüm harcamalarını vergi
teşviki kapsamına alacağız. Programdan
faydalanmak isteyen işletmeleri önce ol-
gunluk değerlendirme sürecine tabi tutacak, ardından Dijitalleşme yolunda en kapsamlı içerik
dijitalleşme yol haritası çıkaracağız” diye konuştu. Akıllı KOBİ platformundaki faydalı içerik ve vi-
deoların yer alacağı ‘Bilgi Bankası’ sekmesinin
“Şimdi Akıllı KOBİ ile dijitalleşmenin Türkiye’nin en kapsamlı dijital dönüşüm bilgi mer-
tam zamanı” kezi olması hedefleniyor. Bu içeriğe ek olarak Visa
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı M. Ri- desteği ile, ‘KOBİ Akademisi’ sekmesine ‘İşimi Yöne-
fat Hisarcıklıoğlu, “Ülkemizde KOBİ’ler ekonomimizin tebiliyorum’ KOBİ eğitimleri de dahil edildi. Boğaziçi
bel kemiği. KOBİ’ler tüm işletmelerin yüzde 99.8’ini Üniversitesi öğretim üyeleri ve alanında uzmanların
oluşturuyor, 11.5 milyon istihdam sağlıyor, 5.8 trilyon yer aldığı 7 başlık ve 47 modülden oluşan eğitim vide-
TL ciro gerçekleştiriyorlar. Diğer taraftan pandemi ile oları KOBİ’lerin finansal disiplin ve dijitalleşme bece-
birlikte daha da artan dijitalleşme ihtiyacı en çok KO- rilerini güçlendirmek amacıyla tasarlandı. KOBİ’lerin
Bİ’leri etkiliyor, dijital dönüşümünü gerçekleştiremeyen kapasitelerini güçlendirecek bu eğitimlerin yanı sıra
KOBİ’ler ticari hayatlarına devam etmekte zorlanıyor- platformun ‘Visa Dünyası ve Ödemeler’ bölümünde
lar” dedi. KOBİ’ler için dijitalleşmenin bir ihtiyaçtan öte, ise KOBİ’lerin ödemelerle ilgili ihtiyaç duyacağı tüm
bir zorunluluk haline geldiğini ifade eden Hisarcıklıoğlu bilgiler, kartla ödeme ve kart kabulü olmak üzere
sözlerine şöyle devam etti: “Bu bilinçle Visa ile birlikte iki başlıkta anlatılıyor. Ayrıca bu bölümde KOBİ’ler,
Akıllı KOBİ Platformu’nu hayata geçiriyoruz. Akıllı KOBİ finansal kuruluşların Akıllı KOBİ’ye özel ticari Visa
Platformu’nda teknoloji tedarikçileri ile KOBİ’leri tek bir kart ve POS kampanyalarına da ulaşabiliyorlar.
çatı altında buluşturuyoruz. Akıllı KOBİ ile mikro, küçük
ve orta ölçekli işletmelere yönelik tüm sektörler için di- TÜBİTAK’tan KOBİ’lere dijitalleşme
jitalleşme olanağı sunuyoruz. Akıllı KOBİ’ye kayıtlı tek- seviye testi
noloji tedarikçilerini 1.5 milyon üyemiz ile buluşturmayı
Platforma kaydolan KOBİ’lere dijital dönüşüm konu-
hedefliyoruz.”
sundaki mevcut durumlarını TÜBİTAK Türkiye Sanayi
Sevk ve İdare Enstitüsü tarafından hazırlanan “Dijital
“Akıllı KOBİ’nin bir dijitalleşme üssü
olmasını diliyoruz” Dönüşüm Olgunluk Değerlendirme” aracıyla tespit
Visa Türkiye Genel Müdürü Merve Tezel, şunları etme imkanı sunuluyor. KOBİ’ler çıkan sonuçlara ve
söyledi: “Pandemi süreci KOBİ’lerin dijitalleşmesi- ihtiyaçlarına göre kısa ve orta vadeli yol haritalarının
ni önemli bir ihtiyaç haline getirdi. Visa olarak İşimi hazırlanması konusunda destek alabilecekler.
Yönetebiliyorum eğitimlerini de platforma dahil ettik. İlk faza ilgi yoğun oldu
Eğitimleri tamamlayan ilk 50 KOBİ’ye dijitalleşme ve
e-ticarete giriş paketini bedelsiz olarak sağlayacağı- Akıllı KOBİ’nin Mayıs ayında duyurulan ilk fazın-
mızı paylaşmaktan mutluluk duyuyorum. Platform- dan bu yana dijitalleşmeye yönelik ürün ve hizmet
da yer alan Visa Dünyası sekmesi ise KOBİ’ler için sunan 800’e yakın tedarikçi platforma kayıt oldu. Bu
ödemeler dünyası konusunda bir rehber niteliğinde şirketlerin sunduğu; bulut ve yapay zeka çözümleri,
ve ayrıca Visa ve üye bankalarımız olarak onlara su- e-ihracat, sanal POS çözümleri, mobil geliştiriciler,
nacağımız faydalar, avantajlar ve kampanyaları bu- veri analizi gibi hizmetler, 12 ana kategoride toplam
radan takip edebilecekler. Akıllı KOBİ’nin, KOBİ’lerin 80 başlık altında toplanıyor. KOBİ’ler bu ürün ve hiz-
tüm ihtiyaçlarını tek bir noktadan karşılayabilecekle- metlere, tedarikçilerin sitelerine yönlendirilerek uy-
ri bir dijitalleşme üssü olmasını diliyorum.” gun ödeme koşullarıyla ulaşabiliyor.
Ekim 2021 KobiEfor 53