Page 18 - TOBB Türkiye Yazılım Meclisi KobiEfor-Ağustos 2021
P. 18
Mikro Yazılım Genel Müdürü Alpaslan Tomuş;
´0åWHUL 7DN×QW×O× \DNODå×P×Q
HQ EDåDU×O× |UQHæL RODFDæ×]µ
azılım servis şirketi ve katmadeğer sağlayan bir
olan Mikro Yazılım, ge- yapıya kavuşturduk. Call Cen-
Y niş ürün yelpazesiyle ter altyapımızda yeni yatırım-
33 yıldır faaliyet yürütüyor. lar yaptık. Hayata geçirdiğimiz
Mikro Yazılım Genel Müdürü Buluo sayesinde Mikro Yazı-
Alpaslan Tomuş, “Mikro Ya- lım ürün ve servislerine ilişkin
zılım, ülkemizin köklü, öncü, her tür bilgiye istenilen gün ve
yenilikçi ve yaygın tercih saatte, ücretsiz bir şekilde
edilen yazılım servis şirke- ulaşılabiliyor. Ve ürün geliş-
tidir. Müşteri takıntılı yazı- tirme aşamalarımızı Müşteri
lım ve servis firması olarak Takıntılı hale getirdik.”
her sektördeki küçük, orta
ve büyük ölçekli işletmelere Müşteri Takıntılı
özel olarak geliştirdiğimiz, yaklaşımın en başarılı
kullanımı kolay, kapsamlı örneği
ve fonksiyonel ticari yazı-
2019’da Müşteri Odaklı
lımlarımızla tüm ihtiyaçları
Mikro’ya başladıklarını açık-
karşılıyoruz” diyor. Bugü-
Alpaslan layan Tomuş, ilk olarak müş-
ne kadar yazılım servisinin Tomuş terileri daha da iyi tanımak
geliştiricisi olarak 100 bini
için çok sayıda parametre ge-
aşkın firmanın tercih etti- bu önemli. Kısacası artık başarı- liştirdiklerini söylüyor. Sonra-
ği Mikro Yazılım, aynı zamanda mızı şirket KPI’larıyla değil de sında müşteri ile içgörü paylaşım
Türkiye’nin en büyük e-dönüşüm müşterimizin bizim performan- ağlarını kurduklarını ifade eden
hizmet sağlayıcılarından. sımızı nasıl ölçtüğünü belirleyen Tomuş, yürüttükleri çalışmaları
CPI’larla tanımlıyoruz.” şöyle anlatıyor: “İç görülerin ürün
“Müşterilerimizi emirlerine dönüştüğü mekaniz-
merkeze alıyoruz” “Tüm şirket bileşenleri maları tasarladık. Daha önce de
Alpaslan Tomuş, “Mikro Yazı- olarak dönüşümün bahsettiğimiz gibi bu tüm şirketin
lım olarak her zaman önceliğimiz parçasıyız” dahil olduğu bir dönüşüm, bu ne-
müşterilerimize en iyi hizmeti Mikro Yazılım’ın dönüşüm sü- denle IK politikalarımızda önem-
sunmak. Biz Mikro Yazılım olarak recine sadece yöneticiler değil, li değişiklikler yaptık. İşe alım
son altı senedir adım adım sabırla şirketin tüm bileşenleri dâhil. süreçlerinde Müşteri Takıntılılık
müşteri takıntılı bir şirket olmak Şu ana kadar bu süreçte ‘Destek kriterlerimiz doğrultusunda bu
için çalışmalarımızı sürdürüyo- Kanalları’nı yeniden ele aldıkla- yatkınlığı olan kişileri seçme-
ruz, bu dönüşümü yönetiyoruz” rını söyleyen Tomuş, eğitim içe- ye dikkat etmeye başladık. Tüm
diyor ve ‘Müşteri Takıntılılık’ ne- riklerini dijitalleştirdiklerini ve bunları gerçekleştirdik ancak bu
dir sorusunu ise şöyle yanıtlıyor: Akademikro’yu hem iş ortaklarına sonu olan, ‘yaptık bitti’ diyebile-
“Kısaca tüm iş yapış modelinin hem de kariyerini Mikro Yazılım ceğimiz bir süreç değil. Dinamik
merkezine müşterilerin alınıp, ürünleri üzerine kurmak isteyen ve hiç bitmeyecek bir yolculuk.
bizim müşterimizin ekosistemi- herkese ücretsiz açtıklarını duyu- Her zaman gelişim alanı var. Yıl-
nin bir parçası haline geldiğimiz ruyor: “Müşterilerimizi tanımak, lar içerisinde çok yol aldık ama
bir yapı diyebiliriz. Tüm şirket bizimle kurdukları deneyimi şef- daha gidecek çok yolumuz oldu-
fonksiyonlarını, müşterilerimizi faf ve takip edilebilir bir hale ge- ğunun da farkındayız. Yılmadan
merkeze alarak yeniden yapı- tirmek için tüm süreçlerimizi ‘Sa- kendimizi yenilemeye ve geliş-
landırıyoruz. Müşterilerimiz per- lesforce’ platformuna taşıdık. Bu tirmeye devam ediyoruz. Mikro
formansımızı ölçüyor, müşteri sayede müşteri verilerini şirket Yazılım olarak ‘Müşteri Takıntılı’
mutlu mu, verilen hizmeti iyi bir içerisinde demokratikleştirerek, yaklaşımın en başarılı örneği ola- Advertorial
dereceyle skorluyor mu bizim için herkesin sürecin paydaşı olduğu cağımıza inancımız tam.”