Page 64 - KobiEfor_Agustos_2020
P. 64
F‹NANS
Gönder’ uygulamamız bu kadar kısa bir süre içinde nında tam yanında olan, işini doğru yapan, hızlı çö-
yaklaşık 500 bin kez indirildi. 120 bini aşan farklı züm üreten ve severek çalışan bir saha ekibinin ol-
müşterimizden iletilen 750 bin adet talep ile 26 mil- ması. Yaygın şube ağımız ile her bölgedeki mikro
yar TL üzerinde faktoring talebini sadece dijital kana- KOBİ’lere erişiyor, onların işlerini devam ettirme-
lımız olan Çek Gönder üzerinden karşılayarak şu ana leri için gerekli olan cansuyu niteliğindeki finans-
kadar toplamda 4 milyar TL kullandırım sağladık. Bu man desteğini sağlıyoruz. Balıkesir’de deneyimli
rakamlar ile adetli işlemlerimizin yüzde 90’lık kısmı bir şube müdürü ve ekiple KOBİ’lerimizin ve esna-
tamamen dijital ortamda otomatik karar sistemleri- fımızın finansman ihtiyacını karşılayacağız.”
mizde tamamlanmıştır.”
İş Faktoring 2020 hedeflerine ulaşacak
Tam Faktoring 37. şubesini İş Faktoring Genel Müdürü Ömer Karakuş, “İlgili
Balıkesir’e açtı otoritelerce alınan tedbirler
Türkiye’nin önde gelen faktoring şirketlerinden kapsamında, şirketimiz ku-
Tam Faktoring, Haziran ayından itibaren yeni nor- rumsal, KOBİ ve ticari seg-
malleşme sürecinin başlama- mentlerdeki tüm müşterileri-
sı ile birlikte, yaygın şubeleş- mize ihtiyaçları doğrultusunda
me stratejisini hız kesmeden vade uzatma, öteleme gibi çö-
sürdürmeye devam ediyor. zümler sunarak bu süreci mi-
Tam Faktoring bu kapsamda, nimum etkiyle atlatmalarına
katkı sağladı. Bu süreçten
13 Temmuz’da, üst yönetim
olumsuz etkilenen müşterile-
katılımıyla Balıkesir şubesinin
rimize sağlanan bu kolaylıkla- Ömer Karakuş
açılışını yaptı. Tam Faktoring
rın, finansal sonuçlarımızı belli
böylece, 24 farklı ilde toplam
ölçüde olumsuz etkilemiş olsa da orta ve uzun vadede
37 şube sayısına ulaştı. Şube-
Hakan Karamanlı karşılıklı menfaatler açısından gerekli olduğu kana-
lerde çalışan toplam kadro
atindeyiz. Bu dönemde yaşanan zorluklara rağmen
sayısı ise yaklaşık 400 kişi oldu.
aktif kalitemizde bozulma yaşanmamıştır. 2020 yılı
Tam Faktoring, Balıkesir ve çevre illerde de mik-
hedeflerimize normalleşme süreci kapsamında bü-
ro KOBİ’ler ve küçük işletmelere daha fazla dokun-
yük ölçüde ulaşacağımızı düşünüyoruz” diye konuştu.
mayı, bu bölgedeki işletmelerin her ekonomik ko-
İş Faktoring, müşterilerin ihtiyaçlarını doğru tespit
şulda tam zamanında yanında olmayı, işlerini yü-
edip hızlı çözümler sunmak adına müşterilerine seg-
rütmek için ihtiyaç duydukları finansman ihtiyacını
ment bazlı hizmet veren profesyonel bir pazarlama
karşılamayı hedefliyor.
ekiplerinin bulunduğunu dile getiren Karakuş, şunla-
Tam Faktoring Genel Müdürü Hakan Karamanlı,
rı söyledi: “Tüm faktoring ürünlerini kullanarak tica-
şunları söyledi; “ Türkiye ekonomisine, KOBİ’lerimi-
reti fonlayan şirketimiz, yapmış olduğu teknolojik ya-
ze ve esnafımıza güvenimiz tam. Ülkemiz ekonomik
tırımlar neticesinde geliştirdiği dünya faktoring sek-
krizler konusunda deneyim sahibi ve daha önce de
töründe ilk chatbot uygulaması olan ‘ÇekMatik’ ürü-
benzer krizlerden güçlenerek çıkmayı başardı. Hazi-
nü ile sektörde öncü olmuştur. Yapay zeka kullanıla-
ran ayından itibaren ticaretin ve iş dünyasının hare-
rak geliştirilmiş olan bu ürünümüzü yaygınlaştırmak
ketlendiğini görüyoruz. Biz de hız kesmeden yatırım-
öncelikli hedefimiz olup, KOBİ segmentindeki müşte-
larımızı yapmaya, farklı illerde şubeleşerek ticaretin
rilerimizin ticaretlerinin finansmanı ile ihracat fakto-
devam etmesi için gerekli finans desteğini sağlama-
ringi alanlarında etkinliğimizin artmasını ayrıca he-
ya ve elbette insan kaynakları istihdamına devam et-
defliyoruz. Bu anlamda daha çok müşteriye ulaşma
me kararlılığımızı sürdüreceğiz. Şube açarak ekono-
hedefimize normalleşme süreciyle beraber 2020’nin
miye katkıda bulunduğumuz gibi, bölge halkına da is- ikinci yarısında ulaşmayı amaçlamaktayız.”
tihdam sağlamış oluyoruz” dedi. Karakuş, makine öğrenmesi, chatbot, robotik
süreç otomasyonu gibi günümüz teknolojilerinin
“Finansman desteği sağlıyoruz” kullanımında sektöre öncülük ederek, kredi karar
Tam Faktoring Satış ve Pazarlamadan Sorumlu destek sistemleri, müşteri etkileşimi gibi alanlarda
Genel Müdür Yardımcısı Hayati Çelikcan, 110 bin iş- bu teknolojileri yaklaşık üç yıldır etkin bir biçimde
lem adedi ile Tam Faktoring’in geçen yıl en çok iş- kullandıklarını duyurdu. Karakuş, şunları anlattı:
lem yapan faktoring firması olmasına dikkat çeke- “2017 yılından beri ivme kazanan teknolojik yatı-
rek, başarılarının arkasında çok motive ve mutlu rımlarımız bu dönemde bize organizasyonel çevik-
çalışan bir saha ekibi olduğunu dile getirdi: “Tam lik, esnek çalışma modellerine hızlı adaptasyon ve
Faktoring’in büyüme başarısının en önemli etken- müşterilerimize kesintisiz hizmet verme alanların-
leri arasında müşterisinin her koşulda tam zama- da rekabet avantajı sağlamıştır.”
64 KobiEfor A€ustos 2020