Page 48 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 48

E-T‹CARET


          kartı kullanmak istemeyen müşteriler için kapıda               nı ücretsiz yayınlayarak plastik
          ödeme seçeneği de sunmayı ihmal etmeyin.                       sektöründeki KOBİ’lere destek ol-
            • Depo yönetimi uygulamaları. Depo yönetimin-                maya çalışıyor.
          de 'akıllı depo ve operasyon yönetimi’ uygulamala-               Chemorbis Genel Müdürü Alp
          rından faydalanabilirsiniz. Böylece ticaretinizin her          Özdenler, plastik piyasalarındaki
          aşamasını takip edilebilir hale getirebilirsiniz.              global gelişmeleri, hammadde fi-
            • 7/24 açık mağaza. Satıştan sonra müşteri                   yat değişimlerini ve eğilimleri
          memnuniyeti, başarınızın garantisi olacaktır. Talep            kapsayan makaleleri web sitesi,
          ve şikayetlerin çoğunlukla chatbot ve sosyal medya  Alp Özdenler  sosyal medya ve eposta kanalları
          üzerinden yöneltildiğini unutmayın. Çağrı merkez-              üzerinden yayınlayarak sektör
          leri bile artık yazılı alana kaydı. Sosyal medya he-  profesyonellerine ulaştırdıklarını söyledi. Chemor-
          saplarınızda müşterilerinizle aktif iletişim halinde  bis’in 18 Mart 2020'den beri uygulamada olan üç
          olun. Müşteri memnuniyetini anlık olarak izleyin.  farklı desteği bulunuyor; • Plastik haberlerine üc-
          Sitenizde chatbot servisi kullanmayı ihmal etmeyin.  retsiz erişim, • Talep eden üyelerine e-ticaret
          Hatta bütçeniz varsa yapay zeka ile geliştirilen bir  platformunun ücretsiz kullandırılması. • Pandemi
          chatbot kullanmalısınız. Ayrıca e-ticaret siteniz  kaynaklı koşullardan olumsuz etkilenen üyelerine
          7/24 açık bir mağaza olduğundan, siz de altyapı  geçici ücretsiz üyelik uzatılması. Firmanın destek
          sağlayıcı firmaya 7/24 ulaşabilir olmalısınız.   verdiği firma sayıları ise şöyle: Plastik haberlerine
            • Kişisel Verileri Koruma Kanunu’na (KVKK) gö-  ücretsiz erişim: 390, talep eden üyelere e-ticaret
          re adım atın.                                   platformunun ücretsiz kullandırılması: 2, pandemi
            • Video eklentileri kullanın. Google’ın son verile-  kaynaklı koşullardan olumsuz etkilenen üyelerimi-
          rine göre bir ürünü satın almadan önce o ürünle il-  ze geçici ücretsiz üyelik uzatılması: 4.
          gili video izleme oranı yüzde 50’lerin üzerine çıkmış
          durumda. E-ticaret sitelerinin de kendi web sitele-  n11.com KOBİ’nin yanında
          ri üzerinden ürün inceleme videoları paylaşmaları,  ‘E-Ticaret olarak KOBİ'lerin yanındayız’ kampan-
          video eklentileri kullanmaları ciroları artırmaya  yasına katılan n11.com, Twitter hesabından açıkla-
          yardımcı olacaktır.                             ma yaptı. Şirket 180 bini aşkın kayıtlı iş ortaklarının
                                                          yanında olduklarını söyledi. Sahip olduğu "Açık Pa-
            iPara’dan KOBİ’lere özel kampanya             zar" iş modeliyle ekono-
            Kampanyanın destekçileri arasında yer alan iPa-  minin bel kemiği olan yüz
          ra, KOBİ’lere özel yüzde 0.88'den başlayan avantaj-  binin üzerinde KOBİ'yi e-
                         lı komisyon oranları sunulurken  ticaret ekosistemine da-
                         ilk yıl hizmet bedeli de almıyor.  hil eden n11.com, dijital
                         iPara Genel Müdürü Tarık Onat,   eğitim ve destek merkezi
                         “Pandemi sürecinde B2B çalışan   platformu Mağaza Des-
                         sektörler, yerel marketler, ma-  tek Merkezi'ni hayata geçirdi.
                         navlar, küçük ölçekli şirketler,   KOBİ’ler üyelik, ürün yükleme, sipariş yönetimi,
                         kitap ve kırtasiyeler dijital siste-  entegrasyon, muhasebe, lojistik ve akıllı ürünlere
                         me ayak uydurmak zorunda kal-    kadar e-ticarette gerekli tüm çözümlerin yer aldığı
                         dı. Pandemi sürecinde portföyü-  Mağaza Destek platformunda; kargo, satış süreç
             Tarık Onat
                         müze aralarında KOBİ ölçeklile-  yönetimi ve kampanya hazırlamanın yanı sıra satış-
          rin de olduğu 400 yeni şirket katıldı. iPara olarak  larını artırma ipuçlarına da ulaşabiliyor. KOBİ’ler
          KOBİ’lere biz sadece altyapı hizmeti vermiyoruz, bir  platform üzerinden, Mağaza Destek noktalarında
          nevi danışmanlık da veriyoruz. Satış ekiplerimiz sü-  yer alan stüdyolardan online randevu ile ücretsiz
          rekli olarak müşterilerimizi online sistem hakkında  olarak fotoğraf çekimlerini gerçekleştirebiliyor.
          bilgilendirmektedir. Bu yöntemle özellikle dijital-  Aynı zamanda eğitim programlarının da rahatlıkla
          leşmeye uzak olan firmaların değişimini hızlandır-  takip edebileceği bir sistem kuran n11.com; KOBİ’le-
          dık. Önümüzdeki dönemde daha çok sayıda dijital  rin sınıf içi ve online eğitimlere tek bir noktadan ula-
          ödeme sistemlerine geçen firma olacağını öngörü-  şabilmelerine, sistem üzerinden ücretsiz rezervas-
          yoruz” diye konuştu.                            yon yaptırabilmelerine ve yerel eğitimlerin takvimine
                                                          ulaşabilmelerine de olanak sağlıyor. KOBİ’ler ayrıca
            Chemorbis’ten plastik sektörü                 platform üzerinden e-ticaretle ilgili tüm süreçler ve
            KOBİ’lerine destek                            çözümler hakkında bilgiye ulaşıp, Türkiye genelinde
            Kamyanya kapsamında Chemorbis, normal koşul-  düzenlenecek e-ticaret sınıf eğitimleriyle sektörü il-
          larda ücretli olarak yayınlanan içeriklerinin bir kısmı-  gilendiren regülasyonları da takip edebilecek.


          48 KobiEfor Haziran 2020
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53