Page 47 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 47

tronik ticaret altyapı sağlayıcısı, 2 sanal market, 1
                                                         sanal yemek servisi, 2 ödeme kuruluşu ve 1 sivil
                                                         toplum kuruluşu destek veriyor. Söz konusu kuru-
                                                         luşlar şöyle: " İyzico.com, Sahibinden.com, Yemek-
                                                         sepeti.com, Amazon.com, Gittigidiyor, Getir.com,
                                                         Hepsiburada, Arçelik, Cimri.com, N11.com, Trend-
                                                         yol, Akakçe, Safamerve, Modanisa, Migros Sanal
                                                         Market, Epttavm, Globalpiyasa.com, İdeasoft, Elek-
                                                         tronik Ticaret İşletmeleri Derneği, İpara, Farmasi,
                                                         Chemorbis, Steelorbis, Stemia.com, Mutlubiev.com
                                                         ve Platin Market."
            Kampanyanın hedeflerine ulaşması için Bakanlık
          olarak projenin takipçisi olacaklarının altını çizen  10 Adımda E-ticaret Yol Haritası
          Pekcan, “KOBİ'lerimizi bu kampanyanın getirdiği   TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret
          imkanlardan faydalanmaya davet ediyorum. Tüm   Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, e-ticaret dün-
          firmalarımızı, KOBİ’lerimizi her zaman e-ticaret  yasına adım atmak isteyen KOBİ’ler için, 10 madde-
          olanaklarını irdelemeye, dijital teknolojileri takip  lik tavsiye listesi hazırladı:
          etmeye davet ediyorum. Ticaret Bakanlığı olarak   • Rekabette öne geçmek için
          her zaman firmalarımızın destekçisi olmaya devam  önce altyapı. E-ticaret altyapısını
          edeceğiz” bilgisini verdi. e-ticaretin, işletmelerin  mutlaka profesyonel bir altyapı
          küresel ölçekteki potansiyel müşterilere kapsamlı,  firmasından sağlamalısınız.
          hızlı ve etkin bir şekilde ulaşabilmeleri için büyük  • Veri yedeklemeyi unutmayın.
          imkanlar sağladığını dile getiren Pekcan, şunları  • Müşterilerinizin sitenizden
          söyledi: “Vatandaşlarımızın e-ticarete duyduğu ilgi  güvenle alışveriş yapabilmesi için
          giderek artmakta. Yine bu çerçevede ülkemizde  SSL ve 3D Secure mühim. Bir e-    Cenk Çiğdemli
          çevrim içi platform sağlayıcılarından ödeme sis-  ticaret sitesinde SSL sertifikası
          temlerine ve lojistik dağıtım sağlayıcılarına kadar  mutlaka olmalıdır. Yanı sıra 3D Secure hizmetinin
          sistemin tüm unsurlarıyla güçlü biçimde geliştiğini  de açık olması tavsiye edilir. Çünkü 3D Secure ile
          yerli firmalarımızın çoğaldığını memnuniyetle gö-  müşteri, ödemeyi yaptığına dair bir SMS onaylama-
          rüyoruz. Vatandaşlarımızın internet kullanım eğili-  sı yapmak zorundadır. Bu onaylama, hem müşteri
          mini, ülkemizin jeopolitik stratejik konumunu ve  hem de satıcı için güveni artırır. Garantici müşteri
          özellikle de genç ve dinamik nüfusumuzu dikkate  3D Secure uygulamasının olduğu siteyi daha güven-
          aldığımızda Türkiye'nin küresel e-ticaret pazarında  li buluyor.
          önemli ve belirleyici bir aktör olabileceğini değer-  • Yardım sayfaları aktif olmalı. İnternet sitenizin
          lendirmek güç değil.”                          tasarımı basit ve net olmalı. Ara, göz at ve ürün al
                                                         gibi bölümlerin kullanımı kolay olmalı.
            ETBİS oluşturuldu                               • Reklam taktikleri. Pazaryerlerine ürün koya-
            Bakanlık olarak doğrudan e-ticaret alanına yo-  rak sitenize müşteri çekebilir veya sosyal medya
          ğunlaşan önemli çalışmalar yaptıklarına işaret  platformlarına, Google’a reklam vererek görünür
          ederek, bu alana duyulan güvenin artırılmasına yö-  olabilirsiniz. Facebook, Google, Youtube, Instagram
          nelik Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS)  gibi platformlara sitenizin reklamını vermeniz kısa
          oluşturduklarını dile getiren Pekcan, e-ticarette  zamanda çok sayıda müşteriye erişmek için önce-
          güvenilir olmanın önemli olduğunu söyledi. Pekcan,  likli platformlardır. Bu platformlarda bütçenize gö-
          “e-ticaret yapanların sayısının ve e-ticaret hacmi-  re reklam verebilirsiniz. Örneğin; 20 liraya bile rek-
          nin artırılabilmesi için tüketicilerin güven algıları-  lam vermeniz mümkün. Ürünlerinizin Google ara-
          nın gözetilmesi gerekmektedir” dedi. Pekcan, kam-  malarda üst sıralara yükselmesi için SEO çalışma-
          panya kapsamında, e-ticaret siteleri, altyapı sağla-  sı da yaptırmalısınız. Yaptığınız işle ilgilenebileceği-
          yıcıları ve ödeme kuruluşlarının e-ticaret sitelerine  ni düşündüğünüz sosyal medya ünlülerine, feno-
          üye olacak veya mevcut e-ticaret faaliyetlerini artı-  menlere veya popüler sosyal medya sayfalarına
          racak KOBİ'lere finansal ve teknik anlamda yeni  ürünlerinizden birer tane göndererek sosyal med-
          kolaylıklar sağlayacağını belirterek, kampanyaya  yada paylaşım yapmalarını da rica edebilirsiniz.
          destek veren sektör kuruluşlarına teşekkür etti.  • Kargoculara toplu teklif iletin. Kargo maliyet-
                                                         lerinizi düşürmek için tüm kargo firmalarından top-
            Kampanyayı destekleyen kuruluşlar            lu gönderim için teklif almalısınız. Böylece en uy-
            Kampanyaya 16 elektronik ticaret sitesi, 3 elek-  gun teklifi veren firma ile anlaşabilirsiniz. Kredi
                                                                                    Haziran 2020 KobiEfor 47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52