Page 46 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 46

E-T‹CARET








                E-ticarette KOB‹’ye destek var

























          Dijitalleşmenin yaygınlaşması                   Ekonomi Bakanlığı ve TOBB, KOBİ
          ve yeni iş modelleriyle e-ticarete olan         ölçekli işletmelerin daha fazla
          ilgi artıyor. 2019 yılında sektörün             e-ticaret ile tanışması için ‘E-Ticaret
          hacmi yüzde 39 büyüyerek 83.1 milyar            Olarak KOBİ’lerin Yanındayız’
          TL’ye ulaştı.                                   kampanyasını başlattı.

         T    eknolojinin gelişimi, hayatı kolaylaştırması ti-
              caretin yapısını değiştirdi. E-ticaretin tüm
              dünyada yukarı yönlü ivmesi pandemi süre-
          cinde şaha kalktı. TÜBİSAD’ın “Türkiye’de Ticaret
          Pazar Büyüklüğü” Raporu’na göre 2019 yılında e-
          ticaret hacmi yüzde 39 büyüyerek 83.1 milyar TL’ye
          ulaştı. 2015 yılı 2019 yılı arasında sektörün ortala-
          ma yıllık büyüme hızı ise yüzde 35. Rapora göre e-
          ticaret sektörü dijital sektörlerin sağladığı çarpan
          etkisiyle büyümesini ve gelişimini sürdürecek.
          Özellikle pandemi sürecinde mobil internetin daha
          sık kullanılması sektörde mobil ticaretin payını ar-
          tırdı. E-ticaret ciroları içerisinde mobil payı yakla-  Ruhsar Pekcan
          şık yüzde 60'a kadar çıktı. Kullanıcıların mobil de-
          neyimlerinin artması ve firmaların bu alanlara ya-  sarcıklıoğlu ve e-ticaret sitelerinin üst düzey temsil-
          tırımlarının devam etmesiyle yüzde 60'lık ciro payı-  cileri katıldı. Bakan Pekcan, ‘E-Ticaret Olarak KO-
          nın her sene yüzde 5 ila 10 bandında artması bek-  Bİ’lerin Yanındayız’ kampanyasının daha fazla KO-
          leniyor. Türkiye’de e-ticaret sektörü ağırlıklı büyük  Bİ'yi e-ticaretle tanıştırmanın yanı sıra internet ve e-
          işletmeler tarafından yürütülüyor. Sektörde ilk 10  ticaretin daha nitelikli kullanılmasını teşvik etmeyi
          şirketin sektör içindeki payı yüzde 40’lardan yüzde  amaçladığını belirterek, “Bu kampanya sayesinde
          55’lere yükselmiş bulunuyor.                    pazarlama sıkıntısı çeken küçük işletmelerimize çö-
            Ticaret Bakanlığı ve TOBB, KOBİ ölçekli işletme-  züm getirmeyi amaçlıyoruz. KOBİ'lerimizin e-ticaret
          lerin daha fazla e-ticaret ile tanışması için bir kam-  sayesinde büyümesini ve kurumsallaşmasını,
          panya başlattı. "E-Ticaret Olarak KOBİ'lerin Yanın-  emeklerinin karşılığını alabilmelerini arzu ediyoruz.
          dayız’ dayanışma kampanyasının dijital lansman  Yerel ürünlerin ve yerel üreticilerin e-ticaret saye-
          toplantısına Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye  sinde ürünlerini etkinlikle pazarlayabilmelerini, kat-
          Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hi-  madeğer elde etmelerini ümit ediyoruz” dedi.

          46 KobiEfor Haziran 2020
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51