Page 46 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 46
E-T‹CARET
E-ticarette KOB‹’ye destek var
Dijitalleşmenin yaygınlaşması Ekonomi Bakanlığı ve TOBB, KOBİ
ve yeni iş modelleriyle e-ticarete olan ölçekli işletmelerin daha fazla
ilgi artıyor. 2019 yılında sektörün e-ticaret ile tanışması için ‘E-Ticaret
hacmi yüzde 39 büyüyerek 83.1 milyar Olarak KOBİ’lerin Yanındayız’
TL’ye ulaştı. kampanyasını başlattı.
T eknolojinin gelişimi, hayatı kolaylaştırması ti-
caretin yapısını değiştirdi. E-ticaretin tüm
dünyada yukarı yönlü ivmesi pandemi süre-
cinde şaha kalktı. TÜBİSAD’ın “Türkiye’de Ticaret
Pazar Büyüklüğü” Raporu’na göre 2019 yılında e-
ticaret hacmi yüzde 39 büyüyerek 83.1 milyar TL’ye
ulaştı. 2015 yılı 2019 yılı arasında sektörün ortala-
ma yıllık büyüme hızı ise yüzde 35. Rapora göre e-
ticaret sektörü dijital sektörlerin sağladığı çarpan
etkisiyle büyümesini ve gelişimini sürdürecek.
Özellikle pandemi sürecinde mobil internetin daha
sık kullanılması sektörde mobil ticaretin payını ar-
tırdı. E-ticaret ciroları içerisinde mobil payı yakla- Ruhsar Pekcan
şık yüzde 60'a kadar çıktı. Kullanıcıların mobil de-
neyimlerinin artması ve firmaların bu alanlara ya- sarcıklıoğlu ve e-ticaret sitelerinin üst düzey temsil-
tırımlarının devam etmesiyle yüzde 60'lık ciro payı- cileri katıldı. Bakan Pekcan, ‘E-Ticaret Olarak KO-
nın her sene yüzde 5 ila 10 bandında artması bek- Bİ’lerin Yanındayız’ kampanyasının daha fazla KO-
leniyor. Türkiye’de e-ticaret sektörü ağırlıklı büyük Bİ'yi e-ticaretle tanıştırmanın yanı sıra internet ve e-
işletmeler tarafından yürütülüyor. Sektörde ilk 10 ticaretin daha nitelikli kullanılmasını teşvik etmeyi
şirketin sektör içindeki payı yüzde 40’lardan yüzde amaçladığını belirterek, “Bu kampanya sayesinde
55’lere yükselmiş bulunuyor. pazarlama sıkıntısı çeken küçük işletmelerimize çö-
Ticaret Bakanlığı ve TOBB, KOBİ ölçekli işletme- züm getirmeyi amaçlıyoruz. KOBİ'lerimizin e-ticaret
lerin daha fazla e-ticaret ile tanışması için bir kam- sayesinde büyümesini ve kurumsallaşmasını,
panya başlattı. "E-Ticaret Olarak KOBİ'lerin Yanın- emeklerinin karşılığını alabilmelerini arzu ediyoruz.
dayız’ dayanışma kampanyasının dijital lansman Yerel ürünlerin ve yerel üreticilerin e-ticaret saye-
toplantısına Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye sinde ürünlerini etkinlikle pazarlayabilmelerini, kat-
Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hi- madeğer elde etmelerini ümit ediyoruz” dedi.
46 KobiEfor Haziran 2020