Page 51 - KobiEfor-Aralık-2020
P. 51
HABER
$ VRV\DO PHG\DGD HOGH HWWLæL
EDåDU×ODU LOH GLNNDW oHNL\RU
Deloitte “Perakendenin Küresel Güçleri” sürdürüyor. Instagram’da dünyanın
2020 Raporu’na göre dünyanın en hızlı en çok takip edilen marketi olan A101’in
büyüyen beşinci şirketi olan A101, bu başarısını, A101 Pazarlama Müdürü
sosyal medyada da hızlı büyümesini Yeliz Yahşi Bilgiç ile değerlendirdik.
8.5 milyonu aşan Instagram ketici iç görü havuzu ve onları
takipçi sayısı ile “Dünyanın dinlemenin modern mecrası
en çok takip edilen marketi” olduğunu ifade ediyor.
olan A101, dünya “alışveriş”
sıralamasında da pek çok Social Media Awards
dünya devi markayı geri- Turkey’den A101’e
de bırakarak üçüncü sıraya altın ödül
yükseldi. BoomSocial tara-
Yeliz Yahşi Bilgiç bugün-
fından yapılan araştırmada,
lerde Marketing Türkiye
dünya alışveriş sıralamasın-
ve BoomSonar işbirliğiyle
da 12.7 milyon takipçisi olan gerçekleşen “Social Media
Fashion-Beauty-Lifestyle ve Awards Turkey” Ödülleri’nde
11.8 milyon takipçisi olan
Yeliz “Zincir Marketler” kategori-
Foot Locker’dan sonra 8.5 Yahşi sinde A101’in altın madalya
milyon takipçisi ile üçüncü Bilgiç
almasının mutluluğunu ya-
sırada A101 yer alıyor.
şıyor: “Türkiye’nin en büyük
Bu başarıda A101’in sosyal medyadaki dijital pro-
sosyal medya ödülleri olan Social Media Awards
jelerini yöneten A101 Pazarlama Müdürü Yeliz Yahşi
Turkey’de 2018 yılında aldığımız bronz madalyayı
Bilgiç’in çok önemli bir rolü bulunuyor. Sosyal med- 2019 yılında gümüşe yükseltmiştik. Yürüttüğümüz
ya hesaplarını nihai tüketicilerine dokunmak için çok
kapsamlı, planlı ve etkili sosyal medya projeleri sa-
kıymetli bir kanal olarak kullandıklarını söyleyen Ye-
yesinde, 2020 yılında Zincir Marketler Kategorisi’nde
liz Yahşi Bilgiç, sosyal medyayı tek taraflı iletişim ya-
listenin tepesine çıkarak altın madalyanın sahibi
pılan pasif bir platform olarak görmediklerinin, müş-
olduk. Bu başarı elbette tesadüf değil, deneyimden
terilerini duyacakları aktif bir iletişim kanalı olarak öğrenerek ilerlediğimiz kolektif ve titiz bir takım ça-
kullandıklarının altını çiziyor.
lışmasının sonucudur. Emeği geçen tüm takım arka-
A101’in sosyal medya projelerine yön veren Ye-
daşlarıma ve iş ortaklarımıza teşekkür ediyorum.”
liz Yahşi Bilgiç, bu konuda KobiEfor Dijital’e yaptı-
ğı açıklamada şunları söylüyor: “Markamızla ilgili Yeliz Yahşi Bilgiç hakkında; 2011’den beri A101
sosyal medyada haftada onbinlerce konuşma oluyor. bünyesinde olan Yeliz Yahşi Bilgiç, kurumsal ve pa-
Bunları son derece sistematik bir şekilde değerlen- zarlama marka iletişiminden sorumlu olarak çalışıyor.
diriyoruz. Her bir konuşmayı ham veri olarak alıyor, A101’in reklam, PR ve sosyal medya gibi yeni ve ge-
sentiment analizlerini yapıyor, konulara göre değer- leneksel mecralarda, tüm iletişim sürecini stratejiden
lendirip verileri anlamlı ve aksiyona dönük bilgiye hayata geçirme aşamasına kadar yönetiyor. Türkiye’de
dönüştürüyoruz. Örneğin; Instagram, Facebook ve Çevik Prensipleri (Agile) pazarlama iletişimi süreçle-
Twitter hesaplarımızda haftalık cazip ürünlerimizin rinde ilk defa uygulayan ekibin içinde olan Bilgiç, şir-
duyurularını yaparken Youtube kanalımızda ise ta- ketin dinamik yapısı ile uyumlu, müşterilerin iç görü-
kipçi kitlemizin ilgisini çekecek pratik bilgiler, spor lerinin sosyal medya aracılığıyla anlık takip edilerek,
videoları, kendin yap filmleri, yemek tarifleri, uygun hızlı, yaratıcı ve aksiyona dönük projeler üretilmesine
fiyatlarla yapılabilecek öğrenci yemekleri gibi fay- öncelik veriyor.
dalı bilgiler paylaşıyoruz.” Bahçeşehir Üniversitesi’nde yazılım mühendisliği,
Sosyal medyayı, büyük veriyi okuyarak bu veriyi stratejik pazarlama, marka yönetimi alanlarında eği-
bilgiye çevirmek ve hızla gerekli aksiyonları alarak tim alan Bilgiç, aynı zamanda Türkiye’de perakende
müşteri deneyimini iyileştirme amacıyla kullandıkla- alanında kadın yönetici yetiştiren LEAD Network Tür-
rını söyleyen Yeliz Yahşi Bilgiç, sosyal medyanın tü- kiye Derneği’nin Pazarlama Komitesi’nde çalışıyor.
$UDOÜN KobiEfor 47