Page 51 - KobiEfor-Aralık-2020
P. 51

HABER


                    $     VRV\DO PHG\DGD HOGH HWWLæL


                           EDåDU×ODU LOH GLNNDW oHNL\RU



         Deloitte “Perakendenin Küresel Güçleri”  sürdürüyor. Instagram’da dünyanın
         2020 Raporu’na göre dünyanın en hızlı            en çok takip edilen marketi olan A101’in
         büyüyen beşinci şirketi olan A101,               bu başarısını, A101 Pazarlama Müdürü
         sosyal medyada da hızlı büyümesini               Yeliz Yahşi Bilgiç ile değerlendirdik.


         8.5 milyonu aşan Instagram                                           ketici iç görü havuzu ve onları
         takipçi sayısı ile “Dünyanın                                         dinlemenin modern mecrası
         en çok takip edilen marketi”                                         olduğunu ifade ediyor.
         olan A101, dünya “alışveriş”
         sıralamasında da pek çok                                               Social Media Awards
         dünya devi markayı geri-                                               Turkey’den A101’e
         de bırakarak üçüncü sıraya                                             altın ödül
         yükseldi. BoomSocial tara-
                                                                                Yeliz Yahşi Bilgiç bugün-
         fından yapılan araştırmada,
                                                                              lerde  Marketing  Türkiye
         dünya alışveriş sıralamasın-
                                                                              ve BoomSonar işbirliğiyle
         da 12.7 milyon takipçisi olan                                        gerçekleşen “Social Media
         Fashion-Beauty-Lifestyle ve                                          Awards Turkey” Ödülleri’nde
         11.8 milyon takipçisi olan
                                     Yeliz                                    “Zincir Marketler” kategori-
         Foot Locker’dan sonra 8.5   Yahşi                                    sinde A101’in altın madalya
         milyon takipçisi ile üçüncü   Bilgiç
                                                                              almasının mutluluğunu ya-
         sırada A101 yer alıyor.
                                                                              şıyor: “Türkiye’nin en büyük
            Bu başarıda A101’in sosyal medyadaki dijital pro-
                                                          sosyal  medya ödülleri olan Social Media Awards
         jelerini yöneten A101 Pazarlama Müdürü Yeliz Yahşi
                                                          Turkey’de 2018 yılında aldığımız bronz madalyayı
         Bilgiç’in çok önemli bir rolü bulunuyor.  Sosyal med-  2019 yılında gümüşe yükseltmiştik. Yürüttüğümüz
         ya hesaplarını nihai tüketicilerine dokunmak için çok
                                                          kapsamlı, planlı ve etkili sosyal medya projeleri sa-
         kıymetli bir kanal olarak kullandıklarını söyleyen Ye-
                                                          yesinde, 2020 yılında Zincir Marketler Kategorisi’nde
         liz Yahşi Bilgiç, sosyal medyayı tek taraflı iletişim ya-
                                                          listenin tepesine çıkarak altın madalyanın sahibi
         pılan pasif bir platform olarak görmediklerinin, müş-
                                                          olduk. Bu başarı elbette tesadüf değil, deneyimden
         terilerini duyacakları aktif bir iletişim kanalı olarak   öğrenerek ilerlediğimiz kolektif ve titiz bir takım ça-
         kullandıklarının altını çiziyor.
                                                          lışmasının sonucudur. Emeği geçen tüm takım arka-
            A101’in sosyal medya projelerine yön veren Ye-
                                                          daşlarıma ve iş ortaklarımıza teşekkür ediyorum.”
         liz Yahşi Bilgiç, bu konuda KobiEfor Dijital’e yaptı-
         ğı açıklamada şunları söylüyor: “Markamızla ilgili   Yeliz Yahşi Bilgiç hakkında;  2011’den beri A101
         sosyal medyada haftada onbinlerce konuşma oluyor.   bünyesinde olan Yeliz Yahşi Bilgiç, kurumsal ve pa-
         Bunları son derece sistematik bir şekilde değerlen-  zarlama marka iletişiminden sorumlu olarak çalışıyor.
         diriyoruz. Her bir konuşmayı ham veri olarak alıyor,   A101’in reklam, PR ve sosyal medya gibi yeni ve ge-
         sentiment analizlerini yapıyor, konulara göre değer-  leneksel mecralarda, tüm iletişim sürecini stratejiden
         lendirip verileri anlamlı ve aksiyona dönük bilgiye   hayata geçirme aşamasına kadar yönetiyor. Türkiye’de
         dönüştürüyoruz. Örneğin; Instagram, Facebook ve   Çevik Prensipleri (Agile) pazarlama iletişimi süreçle-
         Twitter hesaplarımızda haftalık cazip ürünlerimizin   rinde ilk defa uygulayan ekibin içinde olan Bilgiç, şir-
         duyurularını yaparken Youtube kanalımızda ise ta-  ketin dinamik yapısı ile uyumlu, müşterilerin iç görü-
         kipçi kitlemizin ilgisini çekecek pratik bilgiler, spor   lerinin sosyal medya aracılığıyla anlık takip edilerek,
         videoları, kendin yap filmleri, yemek tarifleri, uygun   hızlı, yaratıcı ve aksiyona dönük projeler üretilmesine
         fiyatlarla yapılabilecek öğrenci yemekleri gibi fay-  öncelik veriyor.
         dalı bilgiler paylaşıyoruz.”                       Bahçeşehir Üniversitesi’nde yazılım mühendisliği,
            Sosyal medyayı, büyük veriyi okuyarak bu veriyi   stratejik pazarlama, marka yönetimi alanlarında eği-
         bilgiye çevirmek ve hızla gerekli aksiyonları alarak   tim alan Bilgiç, aynı zamanda Türkiye’de perakende
         müşteri deneyimini iyileştirme amacıyla kullandıkla-  alanında kadın yönetici yetiştiren LEAD Network Tür-
         rını söyleyen Yeliz Yahşi Bilgiç, sosyal medyanın tü-  kiye Derneği’nin Pazarlama Komitesi’nde çalışıyor.
                                                                                     $UDOÜN      KobiEfor 47
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56