Page 21 - KobiEfor-Aralık-2020
P. 21
doğrultusunda sürdürülebilirlik raporlarını yayınla-
dıklarını anlattı: “Karbon ayak izinde 2020 için yüzde
6 iyileşme sağladık. Sürdürebilirlik Raporu’nda 10
şirketimiz yer alıyor.”Organik Kimya CEO’su Stefa-
no Kaslowski, kimya sektöründe Hollanda’nın Rot-
terdam modelini Türkiye’de canlandırmak istedikle-
rini anlattı: “Denize yakın bir konumlamayla kimya
sektörü ekosistemi yaratılabilir. Doğu Akdeniz’de
kimya kümelenmesi yok. Kimya sektörünü küme-
lersek yeşil ekonomiye uyumu daha doğru olur.”
jide Kadın Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Zehra
Öney, bilgi ekonomisinin, insana ve altyapıya yatı-
rımın çok önemli olduğunu söyledi: “Altın yakalılar
dediğimiz insan kaynağına ciddi ihtiyaç var. Değerli
ürünler üretmek için çok daha değerli bilgilere sa-
hip olmalıyız.” Cisco Türkiye Genel Müdürü Didem
Duru, Network Akademi ile geleceğin işgücünü
oluşturmayı amaçladıklarını, verdikleri eğitimler
sonucunda katılımcıların uluslararası sertifikalar
almasını sağladıklarını, verdikleri eğitimlerin bu
dönemde yüzde 150 arttığını anlattı.
Kriz Zamanlarında Bilimsel Temelli SRP Legal Kurucusu Av.Dr. Çiğdem Ayözger
Üretim ve Verimlilik Öngün, 20. yüzyılda Türkiye’de bilgi ekonomisine
Kriz Zamanlarında Bilimsel Temelli Üretim ve geçişin tamamlanması için sanayide emek yoğun
Verimlilik oturumunun moderatörlüğünü TPM Uz- yerine teknoloji yoğun üretim tarzına geçilmesinin
manı-Eğitmen ve Danışman Türker Bozunoğul- beklendiğini söyledi. Dijital verilerin korunması,
ları, sert rekabet şartlarında karlılığı ve büyümeyi veri temelli ekonomiye geçilmesi gerektiğine işa-
sürdürebilmek için üretim verimliliğini artırmak ve ret eden Öngün, KOBİ’ler ve büyük ölçekli şirketler
ürün maliyetlerini düşürmek gerektiğine değindi. arasındaki rekabetin, ticaretteki sınırların ortadan
Tat Gıda, Üretim ve Satınalma Genel Müdür Yar- kalkmasını sağlayan bu dönemde verinin en değerli
dımcısı Hakan Turan, sürdürülebilir bir rekabet para birimi olarak konuşulduğunu ifade etti.
avantajı elde etmek amacıyla TPM çalışmalarına Deloitte Digital Ortağı Özlem Yanmaz, “veri yeni
başladıklarını, yönetim tarafından TPM’nin vazge- petroldür” dendiğini anımsatarak, paradigmanın
çilmez olduğunun vurgulandığını kaydetti. değiştiğini, geleneksel iş modellerinin yerini dijital
Girişimci ve Stratejik Danışman Oğuzhan Gür- platformların almaya başladığını, salgının dijital
soy, TPM’yi kurumiçi ve kurumdışı rekabette başarı teknolojileri takdir seviyesini artırdığını, tüketicile-
için çalışmalara başladıklarını, organizasyonun en rin yüzde 80’inin dijital deneyimlerinin en az birini
tepesinden başlayarak, sahanın her yerinde işin pe- ilk kez pandemi döneminde yaşadığını bildirdi.
şini kovalayarak kültürün sahiplenmeyle değişece-
ğini ve kazan kazan oluşacağını söyledi.
Penti Çorap COO’su Mehmet Karacalı, maliyetle-
ri düşürmek, verimliliğin artırmak, kaliteyi yükselt-
mek gibi amaçlarla TPM kullanmaya başladıklarını,
geldikleri noktada kayıplardan ciddi kazanımlar, ka-
zançlar sağladıklarını, çok ciddi iyileşmeler bulun-
duğunu anlattı. Ajinomoto Türkiye, Üretim, Planla-
ma ve Lojistikten Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Berna
Portakal, Ajinomoto satın alınmasının ardından yö-
netimin ilk 100 gün ajandasında TPM çalışmalarına
başlamak olduğunu, bir kültür değişimi yaratarak Türkiye’de Enerji Sektöründe
verimliliği artırmayı ve tasarrufu hedeflediklerini, Gelişmeler
üst yönetimlerinin desteğiyle de çok büyük başarı- “Türkiye’de Enerji Sektöründe Gelişmeler” otu-
lar elde ettiklerini paylaştı. rumunun moderatörlüğünü KalDer Yönetim Kurulu
Üyesi ve Limak Uludağ Elektrik Genel Müdürü Ali
Türkiye’de Bilgi Ekonomisinin Gelişimi Erman Aytac yürüttü. T.C. Enerji ve Tabii Kaynak-
“Türkiye’de Bilgi Ekonomisinin Gelişimi” oturu- lar Bakan Yardımcısı Alparslan Bayraktar, Kara-
munun moderatörlüğünü yürüten Wtech Teknolo- deniz’deki doğalgaz keşfinin Türkiye’nin uzun vadeli
$UDOÜN KobiEfor