Page 41 - KobiEfor_Eylül_2019
P. 41
almay› ve çal›flma hayat›nda güvenebilece¤im do¤ru defi; Türkiye’nin iyi üniversitelerinden birinde mü-
tak›m arkadafllar›n› seçmeyi çok önemserim. ‹nsan- hendislik e¤itimi al›p, iyi bir mühendis olmakt›r. Ai-
lar› oldu¤u gibi kabul etmenin, fazla yarg›lamaman›n, lesi ise t›p okumas› konusunda ›srarc›d›r. Ancak
hoflgörülü ve sevecen olman›n çok faydas›n› gör- karar›ndan dönmeyen 16 yafl›ndaki Demirbaflo¤-
düm.” ‹yi bir liderin tak›m arkadafllar›na perspektif, lu’nun annesine sarf etti¤i; “‹nsan eflini bile de¤ifl-
vizyon, sorunlar› aflmalar›nda analitik bak›fl aç›s› ka- tirebilir ama iflini de¤ifltiremez. Ben çok kararl›y›m,
zand›rma, problem çözme yetisi katabilmesi gerekti- mühendis olmak istiyorum, lütfen peflimi b›rak”
¤ini düflünen Demirbaflo¤lu, baflar›n›n her zaman sözleri herkesi ikna edecek güçtedir.
tüm ekibe ait oldu¤una inan›yor. Ailenin ilk mühendisi: Lisede amac›na hizmet
“‹yi sat›flç›, müflteriyi iyi dinleyendir”: Mesai edecek flekilde planlar yapan Demirbaflo¤lu,
saatleri d›fl›nda özellikle haftasonu hiç kimsenin ça- 1993’te ‹stanbul Üniversitesi Elektronik Mühendis-
l›flmamas› gerekti¤ine inanan Demirbaflo¤lu, müfl- li¤i bölümünü kazan›r. Art›k ‹stanbullu’dur. Çem-
terilere anl›k h›zl› geri dönülmesine önem veriyor. berlitafl K›z Yurdu’na yerleflir. Gerçek dostluklar›n
Kendine yönelik elefltirileri dikkate al›yor. Y›llar içe- temelinin at›lmas› ve hayat›n ö¤renilmesi aç›s›ndan
risinde karfl›s›ndakini iyi dinleme konusunda kendi- her üniversite ö¤rencisinin bir yurt deneyimi edin-
sini çok fazla e¤itti¤ini anlatan Demirbaflo¤lu, çok az mesi gerekti¤ini düflünen Demirbaflo¤lu, ‹ngilizce
konuflan ancak çok iyi bir dinleyici olan, sat›fl haz›rl›k e¤itiminin ard›ndan bölüm derslerine
baflar›s›yla ödüllü eflini örnek veriyor: “‹yi bafllad›¤›nda hocalar› konusunda güzel bir
sat›flç›, çok fazla konuflan de¤il, müflte- sürprizle karfl›lafl›r. 4 hocas› da ABD’de
riyi iyi dinleyendir.” Evren doktoras›n› tamamlam›fl ve zorunlu
Demirbaflo¤lu, her bir önceki ifl Demirbaflo¤lu, hizmet için Türkiye’ye geri dönmüfl
deneyiminin sonraki çal›flt›¤›n›z iyi bir liderin ekibine bir ekiptir: “Bu hocalar›n global ba-
yerlerde size bir basamak olufltur- perspektif ve vizyon k›fl aç›s› o dönem ö¤rencileri olarak
du¤unu, ö¤rendiklerinizin, dene- kazand›rabilmesi bizlere ve bölümümüze büyük de-
yimlediklerinizin üstüne koyarak ¤er katt›.” Harvard’da bir profesör
yenilerine ulaflmada size kolayl›k gerekti¤ini day› olmak üzere, ö¤retmen, doktor,
sa¤lad›¤›n› anlat›yor: “Farkl› ifl de- söylüyor. mali müflavir hatta hemflire bile bu-
neyimleri ve farkl› alanlarda uzman- lunan ailenin ilk mühendis üyesi Evren
laflma konular› her aç›dan de¤erlendire- Demirbaflo¤lu olur.
bilmeyi, farkl› bak›fl aç›s›ndan yaklafl›m› ve Rol modelleri: Evren Demirbaflo¤lu’nun
empatiyi artt›r›yor bence.” rol modelleri; annesi ve babas›, ilk gençlik y›llar›n-
da ise kuzeni; Devrim. Zor durumdaki herkese yar-
Mufl, Varto’dan, ‹stanbul’a d›mc› olan, elindeki 1’se bunun yar›s›n› mutlaka
Mufl, Varto’da 1976’da dünyaya “merhaba” diyen paylaflan, insanlar›n iyi yerlere gelmesi için yönder
Evren Demirbaflo¤lu’nun annesi de babas› da ilkokul olan, hep bir fleyleri iyi yöneten ve organize eden,
ö¤retmeni. Mufl Varto’da e¤itimli olman›n önemi, De- fikri sorulan, sosyal zekas› geliflkin bir anne... Çar-
mirbaflo¤lu’nun annesinin; “Biz de üniversite mezu- p›c› matematik zekas›yla öne ç›kan, sevecen, yu-
nu de¤ilsen çoban bile yapmazlar” sözünde sakl›. muflak kalpli, çok anlay›fll›, her ortamda çok sevi-
1946 ve 1966 depreminde haritadan silinen Varto, ye- len, dürüst ve güvenilir bir baba... Dokuz Eylül Üni-
niden kurulmufl. Zorluklardan y›lmadan azimle ha- versitesi’nde ‹flletme Bölümü ö¤rencisi, gitar ça-
yata tutunma özelli¤ini, geldi¤i topraklardan miras lan, iyi bir sanatsever olan Devrim A¤abey…
alan Evren Demirbaflo¤lu, dört kardeflin, ikincisi. Hayattaki ad›mlar›n› herkesten bir ad›m önce
K›zkardefliyle birlikte 5 yafl›nda okuma yazma ö¤- atan Evren Demirbaflo¤lu, üniversite 2. s›n›fta evle-
renir, 6’s›nda ailesiyle birlikte Bal›kesir’in bir da¤ kö- nir. ‹fl hayat›na ilk ad›m›n› ise üniversite bitmeden
yüne, sonras›nda da Bal›kesir’in Dursunbey ilçesin- henüz tek dersi kalm›flken atar. Özel bir havayolu
deki 400 haneli köyü Sa¤›rlar’a tafl›n›rlar. ‹lkokul 1. firmas›n›n IT (biliflim teknolojileri) departman›nda
ve 2. s›n›fta ö¤retmenleri, annesi ve babas› olur. 8 ya- çal›flmaya bafllar. Tamamen teknik bir ifltir, help-
fl›nda tan›flt›¤› elektri¤in en sevdi¤i yan›; daha çok ki- desk, sistem yönetimi, tüm Türkiye’deki kullan›c›-
tap okuyacak zamana kavuflmas›d›r. ‹lkokul 4. s›n›f- lar›n deste¤i, kurumdaki uygulamalar›n yönetimi
ta, ‹zmir’in Menemen ilçesi Seyrek köyü… ‹lkokul 5. ve deste¤i, yönetime bu ifllerin raporlanmas›.
s›n›ftan lise son s›n›fa kadar ailesiyle birlikte ‹zmir... 5-6 y›ll›k teknik tecrübenin ard›ndan farkl› bir ifl
Evren Demirbaflo¤lu için çocuklu¤unun geçti¤i yapmak istedi¤ine karar verir. Sunucu, veri depola-
Bal›kesir’in yeri apayr›: “çok güzel çam a¤açlar›, ma çözümleri ve yaz›l›mlar› konusunda presales ola-
çok güzel tar›m ve çok güzel insanlar›n oldu¤u rak çal›flmaya bafllar. 3 yerli biliflim flirketinden son-
yer...” Ortaokul e¤itimini ‹zmir Çi¤li Lisesi’nde, lise ra rotas› global bir firmad›r: 2006’da Xerox Türki-
e¤itimini ‹zmir Karfl›yaka Lisesi’nde al›r. Lisede he- ye’de bafllar. Xerox’da Business Process alan›nda;
Eylül 2019 KobiEfor 41