Page 63 - KobiEfor_Haziran_2019
P. 63

ya hesaplar›n› yönetirken lokasyon bazl› hedefleme-
          ler ve stratejilerle hedef kitle kümelerinin de büyü-
          mesini sa¤l›yor. Mochatouch, B2B reklamc›l›k, B2B
          pazarlama stratejileri, B2B sosyal medya, B2C rek-
          lamc›l›k, B2C pazarlama stratejileri, B2C sosyal
          medya, içerik, arama motoru optimizasyonu (SEO),
          dijital PR, grafik tasar›m, web tasar›m hizmetleri su-
          nuyor. Mochatouch, hizmet yelpazesini de geniflleti-
          yor. Karaçam, 2019 y›l› May›s ay›ndan itibaren ani-
          masyon hizmeti ile müflterilerine kurumsal videolar
          yapabileceklerini duyuruyor.
            “Müflterilerimize yeni nesil çözümler ve yeni fi-
          kirler sunacak bir ifl gelifltirme departman› kuru-
          yoruz”: Di¤er dijital ajanslardan farkl›laflma strate-  parak müflterilerimizin ifl hedeflerine ulaflmas›na
          jisiyle ilerleyen Mochatouch’›n büyüme ad›mlar›n-  yard›mc› oluyoruz.”
          dan biri de flirket içi yap›lanmas›nda yapaca¤› de¤i-  Ajans ad›n›, Türker Karaçam’›n efli Selin Kara-
          fliklik. Müflterilerinden gelen talebi yan›tlayan bir  çam’›n sevdi¤i kahve çeflidi ve ayn› zamanda daha ön-
          ajans olmak yerine müflterileri için do¤ru olan› su-  ce çal›flt›¤› cep telefonu markas› Mocha ile ‹ngilizce
                                    nan bir ajans olmaya  ‘dokunmak’ anlam›na gelen ‘touch’ kelimelerinin
                                    bafllayacaklar›n› be-  birlefliminden al›yor. Türker Karaçam, “Biz markala-
                                    lirten Türker Kara-   ra dokunuyoruz ve asl›nda bir itici güç haline geliyo-
                                    çam, bu kapsamda      ruz, logomuzdaki kalp at›fl› da markalara verdi¤imiz
                                    yeni bir ifl gelifltirme  kalp ritmini, kalp at›fl›n› simgeliyor” diyor.
                                    departman› kuracak-     “Dijital dünyada görünmüyorsan›z, art›k yoksu-
                                    lar›n› paylafl›yor:    nuz”: Türker Karaçam, markalaflma yolundaki ifllet-
                                      “Müflterilerimizin   meleri uyar›yor: “Bugün dijital harcamalar, konvansi-
          neye ihtiyac› oldu¤unu düflünüp, onlara yeni fikirler  yel medya harcamalar›n› geçmifl durumda. Herhangi
          sunacak bir ifl departman› kuruyoruz. Müflterileri-  bir iflletme, bugün itibariyle dijitalleflmiyorsa art›k geç
          miz sektördeki yeni teknolojileri ve dijital taraftaki  kal›nm›fl demektir. Dijital dünyada görünmüyorsan›z
          yenilikleri takip etmek zorunda de¤il. Müflterilerimi-  art›k yoksunuz. Bilgisayarla büyümüfl bir gelecek ne-
          zin ihtiyaçlar›n› onlar henüz görmeden görebilecek  sil söz konusu. fiu anda mutlaka bir dijital ajansla ça-
          ve onlara bu konuda bilgi verip, çözüm üretecek bir  l›flm›yor olabilirsiniz ama mutlaka dijitalleflmeye bafl-
          departman olacak.  Çal›flmalar› yürüten müflteri de-  lamal›s›n›z. KOB‹’lerin dijitalden sorumlu bir çal›flan-
          partman›m›zla ifl gelifltirme departman›m›z senkro-  lar›n›n olmas› ve dijital bir ajansla çal›flmalar› maliyet
          nize çal›flacak, yeni nesil çözümleri yak›ndan takip  aç›s›ndan daha avantajl› olur. Çünkü kendi içlerinde
          edecek, müflterilere bilgiler verecek ve onlara uygun  bir dijital bölüm kurmalar› ve o bölümün de denetlen-
          çözümleri önerecek.”                            mesini sa¤lamalar› daha büyük maliyettir.”
            “Dijital dünyan›n yerlileriyiz!”: Mochatouch, diji-  Google partner ajans›: Ayn› zamanda Google part-
          tal dünyaya do¤an kuflaktan oluflan genç bir ekip.  ner ajans› olduklar›n› belirten Karaçam, pazarlama
          Gerçekçi, uygulanabilir ve ulafl›labilir hedeflere da-  kanallar› olarak Google’›n aramas›n›, görüntülü rek-
          yal› dijital pazarlama çözümleri sunan, tutkulu bir  lam a¤›n› ve gmail reklamlar›n› aktif olarak kullan-
          ekip olduklar›n› vurgulayan Türker Karaçam, B2B ve  d›klar›n› anlat›yor. Güven üstüne kurulu çal›flmalar
          B2C flirketlerin dijital dünyadaki bilinirli¤ini ve varo-  yürüttüklerini vurgulayan Karaçam “Marka; güven-
          lan marka de¤erini art›rarak, en yüksek ROI’ye ulafl-  dir” diyor ve dijital dünyada var oluflun 3 temel ad›m›-
          malar›n› sa¤lad›klar›n›, geleneksel ve dijital alandaki  n› s›ral›yor: “Logo, kurumsal kimlik, web sitesi ve Go-
          hedeflerine birlikte belirledikleri stratejiler do¤rultu-  ogle’da görünür olmak. Herfley logodan ve kurumsal
          sunda ulaflt›klar›n› kaydediyor: “Biz Mochatouch’›z.  kimlikten ibarettir. ‹yi bir kurumsal kimlik ve logo ol-
          Dijital dünyan›n yerlileriyiz! Teknoloji bizim DNA’m›z-  madan, onun üstüne birfleyler infla etmek bofla yap›-
          da var. Sosyal medya dahil tüm dijital kanallarda,  lan yat›r›md›r. Sonras›nda ise dijital dünyan›n dina-
          global müflterilerimiz için çözümler üretiyoruz. Müfl-  mikleriyle örtüflen, hizmetlerinizi/ ürünlerinizi net bir
          terilerimizin ihtiyaçlar› do¤rultusunda bafllad›¤›m›z  flekilde anlatan iyi bir web sitesine ihtiyaç vard›r.
          her proje için akl›m›z›, hayal gücümüzü ve heyecan›-  Sonraki ad›m›n›z ise dijital pazarlama olmal›. Müflte-
          m›z› yan›m›za al›yoruz.  Mochatouch’› müflterilerimi-  riler, sürekli internette arama yapar ve aramalar›n
          zin ekibinin ayr›lmaz bir parças› olarak görüyor, tek-  yüzde 89’unu Google’da yapar. Google da görünür ol-
          nolojinin ifl organizasyonlar›n›n gelece¤i üzerindeki  mazsan›z müflterilerinizin birço¤una asl›nda görün-
          etkisini anl›yoruz. Gelece¤in provas›n› bugünden ya-  müyorsunuz demektir.”
                                                                                    Haziran 2019 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68