Page 62 - KobiEfor_Haziran_2019
P. 62
AJANS
B2B ve B2C dijital reklam
ajans› Mochatouch;
Üzerinde günefl batmayan
ajans olmak için kofluyor
Global ajans olma hedefiyle h›zla yerli ve milli bir global ajans olmay›
büyüyen yerli ve milli dijital reklam hedefliyoruz” diyor ve 2020’de Viyana,
ajans› Mochatouch, dijital dünyan›n 2021’de Londra ve Dubai,
genç y›ld›zlar›ndan. Mochatouch 2025’te ise Japonya ve ABD’de birer
Kurucu Orta¤› Türker Karaçam, ofis açacaklar›n› dile getiriyor.
“Üzerinde günefl batmayan ajans
olmak istiyoruz. Çok dili konuflan, n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
Y erli ve milli dijital reklam ajans› Mochatouch, ‹ran, Irak, Umman, M›s›r, Lübnan), Dach Bölgesi (ana
dili Almanca olan Almanya, Avusturya ve ‹sviçre) ve
global ajans olma hedefiyle kofluyor. Dijital
dünyan›n bafl döndürücü h›zla büyümesine
ayak uyduran Mochatouch, oldukça iddial›. Mochato- Türkiye olmak üzere çok genifl bir co¤rafyada hizmet
sunuyor. Karaçam, Avrupa’da projeler yürüttüklerini,
uch Kurucu Orta¤› Türker Karaçam, “Üzerinde gü- ancak müflterilerinin dilini konuflan müflteri temsil-
nefl batmayan ajans olmak istiyoruz, o yönde çal›fl›- cileri ve grafikerlerden oluflan bir ekiple daha bafla-
yoruz. Çok dili konuflan, yerli ve milli bir global ajans r›l› olacaklar›n› düflünerek Viyana ofisini açmaya ka-
olmay› hedefliyoruz” diyor. Mochatouch, 2020’nin ilk rar verdiklerini söylüyor.
çeyre¤inde Dach Bölgesi’ne (ana dili Almanca olan Geçen y›l 2 kat büyüdüklerini, 2019’da 3 kat büyü-
Almanya, Avusturya ve ‹sviçre’yi kapsayan bölge) da- meyi hedeflediklerini kaydeden Karaçam, “Geçen y›-
ha iyi hizmet vermek amac›yla Viyana’da bir ofis aç- l›n bafl›nda 3 kiflilik bir ekiptik, bu y›l 20 kifliye ulafla-
may› planl›yor. 2021 hedefi, Londra ve Dubai’de, ca¤›z. Düzenli hizmet verdi¤imiz 9 müflterimizin yan›
2025 hedefi ise Japonya ve ABD’de birer ofis açmak. s›ra her ay 5-6 farkl› müflteriye proje baz›nda hizmet
Avusturya’da Viyana’da informatik e¤itimi alan, veriyoruz, bu y›l müflteri say›m›z› da 25’e ç›karmay›
Türkiye’ye dönünce dijital pazarlama üzerine uzman- hedefliyoruz. Sadece ciromuzu büyüterek de¤il, yap-
laflan Türker Karaçam, kedisi G›rg›r ile birlikte 2015 t›¤›m›z ifllerle flirketimiz büyüsün ve de¤er kazans›n
y›l›nda Mochatouch’› kurdu¤unu anlat›yor. H›zla bü- istiyoruz” diyor.
yüyen ve global firmalarla çal›flmaya bafllayan Moc- Mochatouch, animasyon hizmeti de verecek: B2B
hatouch, ‹berya (Portekiz, ‹spanya ve Birleflik Krall›k ve B2C dijital reklam ajans› Mochatouch, dünya ça-
idaresindeki Cebelitar›k), Benelüks (Belçika, Hollan- p›nda pazarlama faaliyetlerini yürüttü¤ü global
da ve Lüksemburg), Ortado¤u ülkeleri (Birleflik Arap müflterilerinden edindi¤i deneyimlerle birçok dilde
Emirlikleri, Bahreyn, Yemen, Katar, Suudi Arabistan, uluslararas› hizmet veriyor. fiirketlerin sosyal med-
62 KobiEfor Haziran 2019