Page 62 - KobiEfor_Haziran_2019
P. 62

AJANS






















                                                                   B2B ve B2C dijital reklam
                                                                            ajans› Mochatouch;


                                     Üzerinde günefl batmayan


                                      ajans olmak için kofluyor





          Global ajans olma hedefiyle h›zla               yerli ve milli bir global ajans olmay›
          büyüyen yerli ve milli dijital reklam           hedefliyoruz” diyor ve 2020’de Viyana,
          ajans› Mochatouch, dijital dünyan›n             2021’de Londra ve Dubai,
          genç y›ld›zlar›ndan. Mochatouch                 2025’te ise Japonya ve ABD’de birer
          Kurucu Orta¤› Türker Karaçam,                   ofis açacaklar›n› dile getiriyor.
          “Üzerinde günefl batmayan ajans
          olmak istiyoruz. Çok dili konuflan,              n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
          Y    erli ve milli dijital reklam ajans› Mochatouch,  ‹ran, Irak, Umman, M›s›r, Lübnan), Dach Bölgesi (ana

                                                          dili Almanca olan Almanya, Avusturya ve ‹sviçre) ve
               global ajans olma hedefiyle kofluyor. Dijital
               dünyan›n bafl döndürücü h›zla büyümesine
          ayak uyduran Mochatouch, oldukça iddial›. Mochato-  Türkiye olmak üzere çok genifl bir co¤rafyada hizmet
                                                          sunuyor. Karaçam, Avrupa’da projeler yürüttüklerini,
          uch Kurucu Orta¤› Türker Karaçam, “Üzerinde gü-  ancak müflterilerinin dilini konuflan müflteri temsil-
          nefl batmayan ajans olmak istiyoruz, o yönde çal›fl›-  cileri ve grafikerlerden oluflan bir ekiple daha bafla-
          yoruz. Çok dili konuflan, yerli ve milli bir global ajans  r›l› olacaklar›n› düflünerek Viyana ofisini açmaya ka-
          olmay› hedefliyoruz” diyor. Mochatouch, 2020’nin ilk  rar verdiklerini söylüyor.
          çeyre¤inde Dach Bölgesi’ne (ana dili Almanca olan  Geçen y›l 2 kat büyüdüklerini, 2019’da 3 kat büyü-
          Almanya, Avusturya ve ‹sviçre’yi kapsayan bölge) da-  meyi hedeflediklerini kaydeden Karaçam, “Geçen y›-
          ha iyi hizmet vermek amac›yla Viyana’da bir ofis aç-  l›n bafl›nda 3 kiflilik bir ekiptik, bu y›l 20 kifliye ulafla-
          may› planl›yor. 2021 hedefi, Londra ve Dubai’de,  ca¤›z. Düzenli hizmet verdi¤imiz 9 müflterimizin yan›
          2025 hedefi ise Japonya ve ABD’de birer ofis açmak.    s›ra her ay 5-6 farkl› müflteriye proje baz›nda hizmet
            Avusturya’da Viyana’da informatik e¤itimi alan,  veriyoruz, bu y›l müflteri say›m›z› da 25’e ç›karmay›
          Türkiye’ye dönünce dijital pazarlama üzerine uzman-  hedefliyoruz. Sadece ciromuzu büyüterek de¤il, yap-
          laflan Türker Karaçam, kedisi G›rg›r ile birlikte 2015  t›¤›m›z ifllerle flirketimiz büyüsün ve de¤er kazans›n
          y›l›nda Mochatouch’› kurdu¤unu anlat›yor. H›zla bü-  istiyoruz” diyor.
          yüyen ve global firmalarla çal›flmaya bafllayan Moc-  Mochatouch, animasyon hizmeti de verecek: B2B
          hatouch, ‹berya (Portekiz, ‹spanya ve Birleflik Krall›k  ve B2C dijital reklam ajans› Mochatouch, dünya ça-
          idaresindeki Cebelitar›k), Benelüks (Belçika, Hollan-  p›nda pazarlama faaliyetlerini yürüttü¤ü global
          da ve Lüksemburg), Ortado¤u ülkeleri (Birleflik Arap  müflterilerinden edindi¤i deneyimlerle birçok dilde
          Emirlikleri, Bahreyn, Yemen, Katar, Suudi Arabistan,  uluslararas› hizmet veriyor. fiirketlerin sosyal med-

          62 KobiEfor Haziran 2019
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67