Page 52 - KobiEfor_Haziran_2019
P. 52
SÖYLEfi‹
yapmak için bir yol haritas› oluflturduk. Bu kararla- “Pek çok hizmetimizde KOB‹’lere
r› da tüm uluslararas› kurumlar dünya ticaretinde öncelik tan›yoruz”
bir daralmaya iflaret ederken verdik.
KobiEfor: ‹hracata sa¤lanan teflvik ve destekle-
Bugün ABD-Çin eksenindeki ticaret savafllar›n- ri KOB‹’lerimiz yönünden özetleyebilir misiniz?
dan Brexit konusuna kadar ticaret ortaklar›m›zda Kerem Alkin: KOB‹’lerimiz ekonomik kalk›nma-
belirgin s›k›nt›lar bulunuyor. Buna ra¤men 2019 y›- m›z›n itici gücü konumunda. Toplam iflletmelerin
l›n›n ilk üç ay›n› da ihracatta rekorlarla geçiyoruz. yüzde 90’dan fazlas›n›, istihdam›n dörtte üçünü, sa-
Y›l›n ilk üç ay›nda 45 milyar dolarl›k rekor bir ihra- t›fllar›n üçte ikisini, ihracat›n ise yar›dan fazlas›n›
cat rakam›na ulaflt›k. Nisan ay› da beklentilerimize KOB‹’lerimiz gerçeklefltiriyor. Bu yüzden hem Hü-
paralel flekilde tamamland›. fiunu da belirtmek ge- kümetimiz hem de T‹M olarak bizler, KOB‹’lere özel
rekiyor, ihracat›m›zdaki art›fl devam ederken itha- bir önem veriyoruz. Nitekim sunulan devlet destek-
lattaki düflüfl de devam ediyor. ‹hracat›n ekonomi- lerinin büyük ço¤unlu¤u KOB‹’lere özel olarak ta-
mize ve büyümeye katk›s› günden güne art›yor. ‹n- sarlan›yor.
flallah yerli üretimin artmas›yla ithalattaki düflüfl Biz de ihracata iliflkin sundu¤umuz hizmetlerde
devam edecek, böylece “D›fl Ticaret Fazlas› Veren KOB‹’lerin ihtiyaçlar›n› göz önünde bulunduruyo-
Türkiye” hedefimize ad›m ad›m ilerleyece¤iz. ruz. E-ticaret sitelerine üyelik deste¤i, ticaret he-
yetleri, bilgilendirme etkinlikleri, sektör ve ülke
4 hedef ülke: Çin, Hindistan, Rusya ve masalar› gibi pek çok hizmetimizde KOB‹’lere ön-
Meksika celik tan›yoruz.
KobiEfor: Geleneksel ihracat pazarlar›m›z d›fl›n-
da hedefledi¤imiz stratejik-ve alternatif-pazarlar T‹M, ihracatç›lar›n inovatif ve
hangileridir ve bu pazarlar›n yerli üretime-ve üreti- katmade¤erli üretime odaklanmas›
ciye-sa¤layaca¤› f›rsat ve imkânlar›, öncelikle reka- için çal›fl›yor
betçi sektörlerimiz yönünden de¤erlendirir misiniz? KobiEfor: T‹M KOB‹ ‹hracat Seferberli¤i prog-
Kerem Alkin: ‹lk çeyrekte AB gibi klasik pazar- ram›yla hedefleriniz nelerdir?
lar›m›zda meydana gelen daralmalar›, baflta Rusya Kerem Alkin: T‹M sanayici ve ihracatç›lar›m›z
olmak üzere yeni için birçok farkl› hizmet sa¤l›yor. Birliklerin verdi¤i
pazarlardan ald›¤›- hizmetin d›fl›nda, özellikle firmalar›n inovatif yön-
m›z paylarla kapat- temler gelifltirmesi, katmade¤erli üretime odak-
t›k. Bu yüzden art›k lanmas›, giriflimci faaliyetlerin ihracatta artt›r›lma-
hedef pazarlar›m›- s› ve hedef pazarlara yönelim konusundaki çal›fl-
malar›m›z kamuoyunda s›kl›kla yer al›yor.
z›n flekillendirilme-
‹hracat seferberli¤i kapsam›nda da Gaziantep ve
sinde yeni ticaret
Erzurum’da “T‹M Güneydo¤u Anadolu Meclisi” ve
yollar› ve yeni pa-
“T‹M Do¤u Anadolu Meclisi” programlar›n› gerçek-
zarlar bizler için
lefltirdik. Bu bölgelerimizde faaliyet gösteren üreti-
büyük önem teflkil
ci ve ihracatç›lar sorunlar›n› do¤rudan yetkili mer-
ediyor.
cilere aktarma f›rsat› buldular. Programlar›n ikinci
Büyüyen ekono-
bölümünde ise firmalar›m›za güncel trendleri kap-
miler daha sürdü-
sayan bir e¤itim sa¤lad›k, ihracat bilincini art›rma-
rülebilir talep yara-
ya, giriflimcilerimizi ihracata özendirmeye çal›flt›k.
tarak, daha dinamik pazarlar haline geliyorlar. Ti-
Bölgesel programlar›m›za önümüzdeki aylarda da
caret Bakanl›¤›m›zca belirlenen 4 hedef ülke, bu-
devam edece¤iz.
nun en büyük göstergesi. Çin, Hindistan, Rusya ve
Meksika yeni odak noktalar›m›z ve ciddi aç›k verdi- T‹M’in 5G Vizyonu; “Güçlü Türkiye,
¤imiz ülkeler. Bu ülkeler ile ticaret hacmimizin le-
Güçlü Ekonomi, Güçlü ‹hracat, Güçlü
himize artt›r›labilmesi, Türkiye ekonomisinde yeni ‹nsan K›ymetleri ve Güçlü ‹hracat
bir ça¤›n bafllat›lmas› demek. Altyap›s›”
Di¤er taraftan AB ile ticaretimizde de yeni bir
KobiEfor: Aç›klad›¤›n›z Yeni Vizyon Yeni Yol Ha-
aflamaya geçmek istiyoruz. Türkiye olarak Avrupa
ritas› ‹hracat 2019 Raporu’na göre 5G Yol Haritas›
Birli¤i’ne ihracat›m›zda hammadde ve yar› ifllenmifl
2019 Ajandas›’ndaki projeleri k›saca özetler misi-
ürünlerin a¤›rl›¤›n› yüksek teknolojili ürünlere kay-
niz?
d›rmaya odaklanarak, beyaz eflyada ve tekstilde ya-
Kerem Alkin: 2019 y›l› bafl›ndan beri “D›fl Ticaret
kalad›¤›m›z marka baflar›lar›n›, makine, mobilya ve
Fazlas› Veren Türkiye” hedefimize yönelik temeller
elektronik ürünlerinde de yakalamak istiyoruz.
at›yoruz. T‹M olarak “Güçlü Türkiye, Güçlü Ekono-
52 KobiEfor Haziran 2019