Page 52 - KobiEfor_Haziran_2019
P. 52

SÖYLEfi‹



            yapmak için bir yol haritas› oluflturduk. Bu kararla-  “Pek çok hizmetimizde KOB‹’lere
            r› da tüm uluslararas› kurumlar dünya ticaretinde  öncelik tan›yoruz”
            bir daralmaya iflaret ederken verdik.
                                                              KobiEfor: ‹hracata sa¤lanan teflvik ve destekle-
              Bugün ABD-Çin eksenindeki ticaret savafllar›n-  ri KOB‹’lerimiz yönünden özetleyebilir misiniz?
            dan Brexit konusuna kadar ticaret ortaklar›m›zda  Kerem Alkin: KOB‹’lerimiz ekonomik kalk›nma-
            belirgin s›k›nt›lar bulunuyor. Buna ra¤men 2019 y›-  m›z›n itici gücü konumunda. Toplam iflletmelerin
            l›n›n ilk üç ay›n› da ihracatta rekorlarla geçiyoruz.  yüzde 90’dan fazlas›n›, istihdam›n dörtte üçünü, sa-
            Y›l›n ilk üç ay›nda 45 milyar dolarl›k rekor bir ihra-  t›fllar›n üçte ikisini, ihracat›n ise yar›dan fazlas›n›
            cat rakam›na ulaflt›k. Nisan ay› da beklentilerimize  KOB‹’lerimiz gerçeklefltiriyor. Bu yüzden hem Hü-
            paralel flekilde tamamland›. fiunu da belirtmek ge-  kümetimiz hem de T‹M olarak bizler, KOB‹’lere özel
            rekiyor, ihracat›m›zdaki art›fl devam ederken itha-  bir önem veriyoruz. Nitekim sunulan devlet destek-
            lattaki düflüfl de devam ediyor. ‹hracat›n ekonomi-  lerinin büyük ço¤unlu¤u KOB‹’lere özel olarak ta-
            mize ve büyümeye katk›s› günden güne art›yor. ‹n-  sarlan›yor.
            flallah yerli üretimin artmas›yla ithalattaki düflüfl  Biz de ihracata iliflkin sundu¤umuz hizmetlerde
            devam edecek, böylece “D›fl Ticaret Fazlas› Veren  KOB‹’lerin ihtiyaçlar›n› göz önünde bulunduruyo-
            Türkiye” hedefimize ad›m ad›m ilerleyece¤iz.    ruz. E-ticaret sitelerine üyelik deste¤i, ticaret he-
                                                            yetleri, bilgilendirme etkinlikleri, sektör ve ülke
              4 hedef ülke: Çin, Hindistan, Rusya ve        masalar› gibi pek çok hizmetimizde KOB‹’lere ön-
              Meksika                                       celik tan›yoruz.
              KobiEfor: Geleneksel ihracat pazarlar›m›z d›fl›n-
            da hedefledi¤imiz stratejik-ve alternatif-pazarlar  T‹M, ihracatç›lar›n inovatif ve
            hangileridir ve bu pazarlar›n yerli üretime-ve üreti-  katmade¤erli üretime odaklanmas›
            ciye-sa¤layaca¤› f›rsat ve imkânlar›, öncelikle reka-  için çal›fl›yor
            betçi sektörlerimiz yönünden de¤erlendirir misiniz?  KobiEfor: T‹M KOB‹ ‹hracat Seferberli¤i prog-
              Kerem Alkin: ‹lk çeyrekte AB gibi klasik pazar-  ram›yla hedefleriniz nelerdir?
            lar›m›zda meydana gelen daralmalar›, baflta Rusya  Kerem Alkin: T‹M sanayici ve ihracatç›lar›m›z
                                       olmak üzere yeni     için birçok farkl› hizmet sa¤l›yor. Birliklerin verdi¤i
                                       pazarlardan ald›¤›-  hizmetin d›fl›nda, özellikle firmalar›n inovatif yön-
                                       m›z paylarla kapat-  temler gelifltirmesi, katmade¤erli üretime odak-
                                       t›k. Bu yüzden art›k  lanmas›, giriflimci faaliyetlerin ihracatta artt›r›lma-
                                       hedef pazarlar›m›-   s› ve hedef pazarlara yönelim konusundaki çal›fl-
                                                            malar›m›z kamuoyunda s›kl›kla yer al›yor.
                                       z›n flekillendirilme-
                                                              ‹hracat seferberli¤i kapsam›nda da Gaziantep ve
                                       sinde yeni ticaret
                                                            Erzurum’da “T‹M Güneydo¤u Anadolu Meclisi” ve
                                       yollar› ve yeni pa-
                                                            “T‹M Do¤u Anadolu Meclisi” programlar›n› gerçek-
                                       zarlar bizler için
                                                            lefltirdik. Bu bölgelerimizde faaliyet gösteren üreti-
                                       büyük önem teflkil
                                                            ci ve ihracatç›lar sorunlar›n› do¤rudan yetkili mer-
                                       ediyor.
                                                            cilere aktarma f›rsat› buldular. Programlar›n ikinci
                                          Büyüyen ekono-
                                                            bölümünde ise firmalar›m›za güncel trendleri kap-
                                       miler daha sürdü-
                                                            sayan bir e¤itim sa¤lad›k, ihracat bilincini art›rma-
                                       rülebilir talep yara-
                                                            ya, giriflimcilerimizi ihracata özendirmeye çal›flt›k.
            tarak, daha dinamik pazarlar haline geliyorlar. Ti-
                                                            Bölgesel programlar›m›za önümüzdeki aylarda da
            caret Bakanl›¤›m›zca belirlenen 4 hedef ülke, bu-
                                                            devam edece¤iz.
            nun en büyük göstergesi. Çin, Hindistan, Rusya ve
            Meksika yeni odak noktalar›m›z ve ciddi aç›k verdi-  T‹M’in 5G Vizyonu; “Güçlü Türkiye,
            ¤imiz ülkeler. Bu ülkeler ile ticaret hacmimizin le-
                                                              Güçlü Ekonomi, Güçlü ‹hracat, Güçlü
            himize artt›r›labilmesi, Türkiye ekonomisinde yeni  ‹nsan K›ymetleri ve Güçlü ‹hracat
            bir ça¤›n bafllat›lmas› demek.                     Altyap›s›”
              Di¤er taraftan AB ile ticaretimizde de yeni bir
                                                              KobiEfor: Aç›klad›¤›n›z Yeni Vizyon Yeni Yol Ha-
            aflamaya geçmek istiyoruz. Türkiye olarak Avrupa
                                                            ritas› ‹hracat 2019 Raporu’na göre 5G Yol Haritas›
            Birli¤i’ne ihracat›m›zda hammadde ve yar› ifllenmifl
                                                            2019 Ajandas›’ndaki projeleri k›saca özetler misi-
            ürünlerin a¤›rl›¤›n› yüksek teknolojili ürünlere kay-
                                                            niz?
            d›rmaya odaklanarak, beyaz eflyada ve tekstilde ya-
                                                              Kerem Alkin: 2019 y›l› bafl›ndan beri “D›fl Ticaret
            kalad›¤›m›z marka baflar›lar›n›, makine, mobilya ve
                                                            Fazlas› Veren Türkiye” hedefimize yönelik temeller
            elektronik ürünlerinde de yakalamak istiyoruz.
                                                            at›yoruz. T‹M olarak “Güçlü Türkiye, Güçlü Ekono-
           52 KobiEfor Haziran 2019
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57