Page 62 - KobiEfor_Nisan_2019
P. 62

ÜN‹VERS‹TE





















                          “Sektör Tümleflik E¤itim”




            Tekirda¤ Nam›k Kemal Üniversitesi              biri oldu. TNKÜ, 10 y›lda Türkiye’nin
            (TNKÜ), yenilikçi, ö¤renci odakl›              ilk 20 üniversitesi, 20 y›lda ise
            ö¤retim ve ö¤renme uygulamalar›yla             dünyadaki ilk 500 üniversitesi
            bölgesinin en önemli kurumlar›ndan             aras›na girmeyi hedefliyor.
           K       uruluflu 2006 y›l›nda gerçekleflen ve bugün  lar, üniversitemizin küresel çapta rekabet kalitesine


                   10 fakülte, 3 enstitü, 4 yüksekokul, 11 mes-
                                                           katk›da bulunmaktad›r. Yüksekö¤retimde uluslara-
                   lek yüksekokulu d›fl›nda 11 uygulama ve
                                                           ras› iflbirli¤inin, farkl› ülkeler ve üniversitelerden
                   araflt›rma merkeziyle faaliyet yürüten Te-
                                                           geliflmesinde önemli katk›lar sa¤layaca¤›na inanan
                   kirda¤ Nam›k Kemal Üniversitesi (TNKÜ),  edinilecek bilgi ve deneyimin ö¤rencilerin bilimsel
            bölgenin en önemli kurumlar› aras›nda yer al›yor.  Tekirda¤ Nam›k Kemal Üniversitesi’nin bugün bir-
              Tekirda¤ Nam›k Kemal Üniversitesi Rektör Yar-  çok ülke ve üniversite ile yap›lm›fl Akademik ‹flbirli¤i
            d›mc›s› Prof.Dr. Bülent Eker, “Üniversite olarak bu-  Protokolleri bulunmaktad›r. Ö¤renciler, bu karfl›l›kl›
            güne kadar yap›lan çal›flmalar ve nitelikli akademik  anlaflmalar sayesinde ö¤renimlerinin bir bölümünü
            personel ile sektörümüzde dün-                                 yabanc› bir ülkede, bilimsel an-
            yan›n en itibarl› kurumlar› aras›n-                            lamda oldukça yeterli üniversite-
            da yer almay› amaçl›yoruz. 2018                                lerde geçirebilmektedirler. Ben-
            y›l› içinde URAP de¤erlendirme-                                zer biçimde Üniversitemiz’deki
            sinde üniversitemiz 2000 y›l›ndan                              akademik ve idari personel de bu
            sonra kurulan üniversiteler ara-                               de¤iflim programlar›ndan yararla-
            s›nda 11. s›raya gelmifl, hedefleri-                            nabilmektedir.”
            ni büyütmüfltür. Üniversitemiz
            önümüzdeki 10 y›l içerisinde Tür-                                “Sektör Tümleflik E¤itim”
            kiye’deki ilk 20 üniversite, 20 y›l                              modeli
                                           Prof.Dr.
            içerisinde ise dünyadaki ilk 500                                 Nam›k Kemal Üniversitesi, ö¤-
                                           Bülent Eker
            üniversite aras›na girmeyi hedef-                              rencisinin farkl›laflma çizgisinde
            lemektedir” diyor.                                             iddial› kurumlardan. Kendileri ta-
              Tekirda¤ Nam›k Kemal Üniversitesi’nde; yenilikçi,  raf›ndan gelifltirilen “Sektör Tümleflik E¤itim” ad›n›
            ö¤renci odakl› ö¤retim ve ö¤renme uygulamalar›n›n  verdikleri modelin teori ile pratik e¤itim sorununu
            hayata geçirilmesi ve fikirlerin özgürce seslendirile-  ortadan kald›rd›¤›n› ve iflsizlik sorunu yaflamad›klar›-
            bildi¤i bir ortam›n sunulmas›yla ö¤rencilerin özgün  n› örneklerle aktaran Eker, modele iliflkin flu bilgile-
            ve yarat›c› potansiyellerinin gelifltirilmesi amaçlan›-  ri veriyor: “Buna göre; Çorlu Mühendislik Fakültesi
            yor.                                           son s›n›f ö¤rencileri bir y›l boyunca haftan›n üç günü
              Üniversite olarak uluslararas› ba¤lant›lar›n bilgi  sanayide veya kendi sektörlerinde proje çal›flmas›
            transferinin sa¤lanmas›, ö¤rencilerin farkl› akade-  gerçeklefltirirler. Sa¤l›k Yüksekokulu ö¤rencileri
            mik ve kültürel yaklafl›mlarla tan›flmas›nda önemli  e¤itimlerini uygulamal› olarak üniversitemiz hasta-
            oldu¤unu kaydeden Eker, yürüttükleri çal›flmalar›  nesinde internet sistemiyle yapmaktad›rlar. Çorlu
            flöyle aktar›yor: “ERASMUS program› ve uluslarara-  Meslek Yüksekokulu ve Tekirda¤ Teknik Bilimler
            s› iflbirlikleri çerçevesinde gerçeklefltirilen çal›flma-  Meslek Yüksekokulu’nda çeflitli teknik programlarda
            62 KobiEfor Nisan 2019
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67