Page 62 - KobiEfor_Nisan_2019
P. 62
ÜN‹VERS‹TE
“Sektör Tümleflik E¤itim”
Tekirda¤ Nam›k Kemal Üniversitesi biri oldu. TNKÜ, 10 y›lda Türkiye’nin
(TNKÜ), yenilikçi, ö¤renci odakl› ilk 20 üniversitesi, 20 y›lda ise
ö¤retim ve ö¤renme uygulamalar›yla dünyadaki ilk 500 üniversitesi
bölgesinin en önemli kurumlar›ndan aras›na girmeyi hedefliyor.
K uruluflu 2006 y›l›nda gerçekleflen ve bugün lar, üniversitemizin küresel çapta rekabet kalitesine
10 fakülte, 3 enstitü, 4 yüksekokul, 11 mes-
katk›da bulunmaktad›r. Yüksekö¤retimde uluslara-
lek yüksekokulu d›fl›nda 11 uygulama ve
ras› iflbirli¤inin, farkl› ülkeler ve üniversitelerden
araflt›rma merkeziyle faaliyet yürüten Te-
geliflmesinde önemli katk›lar sa¤layaca¤›na inanan
kirda¤ Nam›k Kemal Üniversitesi (TNKÜ), edinilecek bilgi ve deneyimin ö¤rencilerin bilimsel
bölgenin en önemli kurumlar› aras›nda yer al›yor. Tekirda¤ Nam›k Kemal Üniversitesi’nin bugün bir-
Tekirda¤ Nam›k Kemal Üniversitesi Rektör Yar- çok ülke ve üniversite ile yap›lm›fl Akademik ‹flbirli¤i
d›mc›s› Prof.Dr. Bülent Eker, “Üniversite olarak bu- Protokolleri bulunmaktad›r. Ö¤renciler, bu karfl›l›kl›
güne kadar yap›lan çal›flmalar ve nitelikli akademik anlaflmalar sayesinde ö¤renimlerinin bir bölümünü
personel ile sektörümüzde dün- yabanc› bir ülkede, bilimsel an-
yan›n en itibarl› kurumlar› aras›n- lamda oldukça yeterli üniversite-
da yer almay› amaçl›yoruz. 2018 lerde geçirebilmektedirler. Ben-
y›l› içinde URAP de¤erlendirme- zer biçimde Üniversitemiz’deki
sinde üniversitemiz 2000 y›l›ndan akademik ve idari personel de bu
sonra kurulan üniversiteler ara- de¤iflim programlar›ndan yararla-
s›nda 11. s›raya gelmifl, hedefleri- nabilmektedir.”
ni büyütmüfltür. Üniversitemiz
önümüzdeki 10 y›l içerisinde Tür- “Sektör Tümleflik E¤itim”
kiye’deki ilk 20 üniversite, 20 y›l modeli
Prof.Dr.
içerisinde ise dünyadaki ilk 500 Nam›k Kemal Üniversitesi, ö¤-
Bülent Eker
üniversite aras›na girmeyi hedef- rencisinin farkl›laflma çizgisinde
lemektedir” diyor. iddial› kurumlardan. Kendileri ta-
Tekirda¤ Nam›k Kemal Üniversitesi’nde; yenilikçi, raf›ndan gelifltirilen “Sektör Tümleflik E¤itim” ad›n›
ö¤renci odakl› ö¤retim ve ö¤renme uygulamalar›n›n verdikleri modelin teori ile pratik e¤itim sorununu
hayata geçirilmesi ve fikirlerin özgürce seslendirile- ortadan kald›rd›¤›n› ve iflsizlik sorunu yaflamad›klar›-
bildi¤i bir ortam›n sunulmas›yla ö¤rencilerin özgün n› örneklerle aktaran Eker, modele iliflkin flu bilgile-
ve yarat›c› potansiyellerinin gelifltirilmesi amaçlan›- ri veriyor: “Buna göre; Çorlu Mühendislik Fakültesi
yor. son s›n›f ö¤rencileri bir y›l boyunca haftan›n üç günü
Üniversite olarak uluslararas› ba¤lant›lar›n bilgi sanayide veya kendi sektörlerinde proje çal›flmas›
transferinin sa¤lanmas›, ö¤rencilerin farkl› akade- gerçeklefltirirler. Sa¤l›k Yüksekokulu ö¤rencileri
mik ve kültürel yaklafl›mlarla tan›flmas›nda önemli e¤itimlerini uygulamal› olarak üniversitemiz hasta-
oldu¤unu kaydeden Eker, yürüttükleri çal›flmalar› nesinde internet sistemiyle yapmaktad›rlar. Çorlu
flöyle aktar›yor: “ERASMUS program› ve uluslarara- Meslek Yüksekokulu ve Tekirda¤ Teknik Bilimler
s› iflbirlikleri çerçevesinde gerçeklefltirilen çal›flma- Meslek Yüksekokulu’nda çeflitli teknik programlarda
62 KobiEfor Nisan 2019