Page 26 - KobiEfor_Aralık_2019
P. 26

KAPAK




                           rulan TurkishWIN iletiflim a¤›  Ülkemizde çocuklar›n akademik
                           hakk›nda bilgi verdi. Turkish-  baflar›s› ile ailelerin gelir duru-
                           WIN’in bilgi ve baflar›y› paylafla-  mu çok belirleyici. Eflitsizlik için-
                           rak kad›nlar aras›nda rol mo-  de muhakkak konuflulmas› gere-
                           deller oluflturma gayesi tafl›d›-  ken nokta okul öncesi e¤itimdir.
            Melek          ¤›n› aktaran Pulatkonak, “Büyü-  Hepimizin takipçisi olmam›z ge-
            Pulatkonak     yen sosyal networkümüzde 673   reken konudur. Çünkü okul ön-             Ifl›k
                                                                                                  Tüzün
                           video yer al›yor. Kurumlara say-  cesi e¤itim, eflitsizli¤i eflitledi¤i-
                           fa açabiliyor, isteyen kurum için  miz bir noktad›r. Baz› sorunlar›
          proje üretebiliyoruz. Her bilginin dijitalde olmas›n›  aflacaksak merkezi yap›dan uzaklaflt›r›p okulu nas›l
          önemsiyoruz” aç›klamas›n› yapt›.                güçlendirece¤imizi irdelememiz gerekiyor.”
                                                            Özye¤in Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Esra
                                                          Gençtürk, ülkemizde 207 tane yüksekö¤retim ku-
                                                          rumu oldu¤unu, ancak e¤itime eriflim ve e¤itimin
                                                          niteli¤inin de¤iflmeyen konular olarak dikkat çekti-
                                                          ¤ini belirtti. Günümüz koflullar›nda üniversitenin
                                                          ö¤renci seçme durumu olmad›¤›n› kaydeden Genç-
                                                          türk, flunlar› anlatt›: “Yüksekö¤retimde ö¤rencinin
                                                          kendine yat›r›m› ve geldi¤inden farkl› bir donan›m-
                                                          la mezun olmas› gerekiyor. Üniversiteler de kendi-
                                                          ni bu anlamda sorgulamal›. Üni-
            “Düflman›m›z Do¤a: Çevresel                    versitenin araflt›rma yaparak
            Sürdürülebilirlik ve 3. Dünya Savafl›”         bilgi üretiyor olmas› önemli.
            Oturuma EKOIQ Dergisi Yay›n Yönetmeni Bar›fl   ‹kinci konu; araflt›rmay› oda¤›na
          Do¤ru baflkanl›k etti. Oturuma konuflmac› olarak  alm›fl üniversitede iflin e¤itim
          ‹TÜ POLREC Müdürü Doç.Dr. Burcu Özsoy, WWF      boyutu ve ö¤renci olmal›. Kendi-
          Türkiye Genel Müdürü Asl› Pasinli, Tema Vakf› Ge-  ni araflt›rma üniversitesi olarak  Esra
          nel Müdür Yard›mc›s› Dr. Hikmet Öztürk, TURMEPA  tan›mlayanlarda ö¤renci tama-  Gençtürk
          Genel Müdürü Semiha Öztürk Piflirici kat›ld›.    men arka plana itiliyor. Sonunda
                                                          laboratuvara kapanan bir kariyer oluyor. Kurumla-
                                                          r›m›z›n araflt›rma yapman›n ve bilim üretmenin
                                                          ötesinde ö¤rencinin yetkinli¤ini ve becerisini gelifl-
                                                          tirecek nitelikte altyap› sunmas› gerekiyor.” Özye-
                                                          ¤in Üniversitesi olarak araflt›rma üniversitesinin
                                                          ö¤renen odakl› bir anlay›flta olmas› gerekti¤ine
                                                          inand›klar›n› kaydeden Gençtürk, kald›raç gücü en
                                                          yüksek olan modelin hem araflt›rma hem de ö¤ren-
                                                          ci odakl› yaklafl›m› benimseyenler oldu¤una dikkat
                                                          çekti.  Özye¤in Üniversitesi’nin 10 y›l› tamamlad›¤›-
            “Güncel Sorunlara Çözümler: E¤itim”           n›, giriflimci araflt›rmac› üniversite misyonunu izle-
            Oturuma Yüksekö¤retim Kalite Kurulu Baflkan›   di¤ini kaydeden Gençtürk, “Yönetimsel olarak her
          Prof.Dr. Muzaffer Elmas baflkanl›k etti.         bir ö¤rencimizin kariyer hedefi ne olursa olsun gi-
            E¤itim Reformu Giriflimi Direktörü Ifl›k Tüzün,  riflimcili¤e felsefe olarak bakmas› laz›m” dedi.
          nitelikli e¤itim için iyi yönetiflim ve fleffafl›¤›n kritik  TED Üniversitesi Kurucu Rektör ve Mütevelli He-
          kavramlar oldu¤unu belirterek, çocuklar›n sayg› ile  yeti Üyesi Prof.Dr. Öktem Vardar, yüksekö¤retimin
          karfl›lan›p, fliddet ortam›ndan uzaklafl›lm›fl olmas›-              800 y›ll›k yap›s›n›n son 30 y›lda
          n›n e¤itimin bir parças› olarak görülmesi gerekti¤ini           de¤iflti¤ini, art›k ülkelerin nüfu-
          söyledi. 2018’de mesleki ve teknik liselerin yüzde              sun yüzde 80-90’›n› yüksekö¤re-
          44’ünün, imam hatiplerin ise yüzde 36’s›n›n 20 gün              timden geçirmek istediklerini an-
          ve daha fazla devams›zl›k yapt›¤›n› hat›rlatan Tüzün,           latt›. Avrupa’da de¤iflimi gözlem-
          flu noktalara de¤indi: “E¤itim için iki tane önemli ko-          lediklerini ve 2015 y›l›nda kalite
          nu var; okula aidiyet hissi ve yaflam›ndan memnun                kurumunu hayata geçirdiklerini
                                                           Öktem
          olma. Türkiye’de ö¤rencilerin okula aidiyet hissetme            dile getiren Vardar, ‘Neden Dün-
                                                           Vardar
          oran› çok düflük. Yaflam›ndan memnun olma duru-                   yan›n ilk 500 üniversitesi aras›n-
          munda da son s›ralarda. Bu alana a¤›rl›k vermeliyiz.  da bir Türk üniversitesi yok?’ sorusunu ise flöyle ya-

          26 KobiEfor Aral›k 2019
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31