Page 26 - KobiEfor_Aralık_2019
P. 26
KAPAK
rulan TurkishWIN iletiflim a¤› Ülkemizde çocuklar›n akademik
hakk›nda bilgi verdi. Turkish- baflar›s› ile ailelerin gelir duru-
WIN’in bilgi ve baflar›y› paylafla- mu çok belirleyici. Eflitsizlik için-
rak kad›nlar aras›nda rol mo- de muhakkak konuflulmas› gere-
deller oluflturma gayesi tafl›d›- ken nokta okul öncesi e¤itimdir.
Melek ¤›n› aktaran Pulatkonak, “Büyü- Hepimizin takipçisi olmam›z ge-
Pulatkonak yen sosyal networkümüzde 673 reken konudur. Çünkü okul ön- Ifl›k
Tüzün
video yer al›yor. Kurumlara say- cesi e¤itim, eflitsizli¤i eflitledi¤i-
fa açabiliyor, isteyen kurum için miz bir noktad›r. Baz› sorunlar›
proje üretebiliyoruz. Her bilginin dijitalde olmas›n› aflacaksak merkezi yap›dan uzaklaflt›r›p okulu nas›l
önemsiyoruz” aç›klamas›n› yapt›. güçlendirece¤imizi irdelememiz gerekiyor.”
Özye¤in Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Esra
Gençtürk, ülkemizde 207 tane yüksekö¤retim ku-
rumu oldu¤unu, ancak e¤itime eriflim ve e¤itimin
niteli¤inin de¤iflmeyen konular olarak dikkat çekti-
¤ini belirtti. Günümüz koflullar›nda üniversitenin
ö¤renci seçme durumu olmad›¤›n› kaydeden Genç-
türk, flunlar› anlatt›: “Yüksekö¤retimde ö¤rencinin
kendine yat›r›m› ve geldi¤inden farkl› bir donan›m-
la mezun olmas› gerekiyor. Üniversiteler de kendi-
ni bu anlamda sorgulamal›. Üni-
“Düflman›m›z Do¤a: Çevresel versitenin araflt›rma yaparak
Sürdürülebilirlik ve 3. Dünya Savafl›” bilgi üretiyor olmas› önemli.
Oturuma EKOIQ Dergisi Yay›n Yönetmeni Bar›fl ‹kinci konu; araflt›rmay› oda¤›na
Do¤ru baflkanl›k etti. Oturuma konuflmac› olarak alm›fl üniversitede iflin e¤itim
‹TÜ POLREC Müdürü Doç.Dr. Burcu Özsoy, WWF boyutu ve ö¤renci olmal›. Kendi-
Türkiye Genel Müdürü Asl› Pasinli, Tema Vakf› Ge- ni araflt›rma üniversitesi olarak Esra
nel Müdür Yard›mc›s› Dr. Hikmet Öztürk, TURMEPA tan›mlayanlarda ö¤renci tama- Gençtürk
Genel Müdürü Semiha Öztürk Piflirici kat›ld›. men arka plana itiliyor. Sonunda
laboratuvara kapanan bir kariyer oluyor. Kurumla-
r›m›z›n araflt›rma yapman›n ve bilim üretmenin
ötesinde ö¤rencinin yetkinli¤ini ve becerisini gelifl-
tirecek nitelikte altyap› sunmas› gerekiyor.” Özye-
¤in Üniversitesi olarak araflt›rma üniversitesinin
ö¤renen odakl› bir anlay›flta olmas› gerekti¤ine
inand›klar›n› kaydeden Gençtürk, kald›raç gücü en
yüksek olan modelin hem araflt›rma hem de ö¤ren-
ci odakl› yaklafl›m› benimseyenler oldu¤una dikkat
çekti. Özye¤in Üniversitesi’nin 10 y›l› tamamlad›¤›-
“Güncel Sorunlara Çözümler: E¤itim” n›, giriflimci araflt›rmac› üniversite misyonunu izle-
Oturuma Yüksekö¤retim Kalite Kurulu Baflkan› di¤ini kaydeden Gençtürk, “Yönetimsel olarak her
Prof.Dr. Muzaffer Elmas baflkanl›k etti. bir ö¤rencimizin kariyer hedefi ne olursa olsun gi-
E¤itim Reformu Giriflimi Direktörü Ifl›k Tüzün, riflimcili¤e felsefe olarak bakmas› laz›m” dedi.
nitelikli e¤itim için iyi yönetiflim ve fleffafl›¤›n kritik TED Üniversitesi Kurucu Rektör ve Mütevelli He-
kavramlar oldu¤unu belirterek, çocuklar›n sayg› ile yeti Üyesi Prof.Dr. Öktem Vardar, yüksekö¤retimin
karfl›lan›p, fliddet ortam›ndan uzaklafl›lm›fl olmas›- 800 y›ll›k yap›s›n›n son 30 y›lda
n›n e¤itimin bir parças› olarak görülmesi gerekti¤ini de¤iflti¤ini, art›k ülkelerin nüfu-
söyledi. 2018’de mesleki ve teknik liselerin yüzde sun yüzde 80-90’›n› yüksekö¤re-
44’ünün, imam hatiplerin ise yüzde 36’s›n›n 20 gün timden geçirmek istediklerini an-
ve daha fazla devams›zl›k yapt›¤›n› hat›rlatan Tüzün, latt›. Avrupa’da de¤iflimi gözlem-
flu noktalara de¤indi: “E¤itim için iki tane önemli ko- lediklerini ve 2015 y›l›nda kalite
nu var; okula aidiyet hissi ve yaflam›ndan memnun kurumunu hayata geçirdiklerini
Öktem
olma. Türkiye’de ö¤rencilerin okula aidiyet hissetme dile getiren Vardar, ‘Neden Dün-
Vardar
oran› çok düflük. Yaflam›ndan memnun olma duru- yan›n ilk 500 üniversitesi aras›n-
munda da son s›ralarda. Bu alana a¤›rl›k vermeliyiz. da bir Türk üniversitesi yok?’ sorusunu ise flöyle ya-
26 KobiEfor Aral›k 2019