Page 25 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 25

flimcili¤i f›rsatlar› güçlendirilecek.
              l Kad›n f›rsat eflitli¤ini gözeten ve kad›nlara po-
           zitif ayr›mc›l›k yapan iflletme ve kurulufllara yönelik
           sertifikasyon program› bafllat›lacak. K›rsal alanda
           kad›nlara yönelik tar›m ve tar›m d›fl› istihdam alan-
           lar› yaratacak mesleki beceri kazand›ran e¤itimle-
           re yer verilecek ve yayg›nlaflt›r›lacak.
              l Dezavantajl› kad›nlar› desteklemek amac›yla
           Aile Destek Merkezleri (ADEM) ve Sosyal Dayan›fl-
           ma Merkezleri (SODAM) daha da yayg›nlaflt›r›lacak.

              Nitelikli e¤itim ve ö¤retim
              ‹leri demokratik bir toplum hedefine ancak e¤i-
           tim alan›nda yap›lacak yat›r›mlarla ulaflman›n    RECEP TAYY‹P ERDO⁄AN: “DÜNYADAK‹
           mümkün oldu¤u vurgusuyla; E¤itim-ö¤retimde ana      KORUMACI EKONOM‹ DALGASINA
           hedefin, düflünme, anlama, fark etme, sorun çöz-   RA⁄MEN TÜRK‹YE’N‹N REKABETÇ‹ VE
           me, analiz ve sentez yetene¤i ve yetkinli¤i geliflmifl,  DIfiA AÇIK YAPISI SÜRECEK.”
           bilgi toplumunun gerektirdi¤i temel bilgi ve beceri-
           lerle donanm›fl, insanl›¤›n ve demokrasinin evren-  tim Çerçeve Yasas›" haz›rlanacak.
           sel de¤erlerini içsellefltirmifl, iletiflime ve paylafl›-  l Üniversiteler, ö¤retim üyesi yetifltirme ve
           ma aç›k, estetik ve sanat becerisi geliflmifl bireyle-  araflt›rma altyap›lar› dikkate al›narak kategorilere
           rin yetiflmesine imkan ve ortam sa¤lanacak.      ayr›lacak. Kategoriler, özerklik düzeyleri bak›m›n-
              l "E¤itimde kalite seferberli¤i" bafllat›laca¤› be-  dan farkl›laflacak ve bu düzeylerin üniversitelerin
           lirtildi.                                       ihtisaslaflmas›na ve kamu kayna¤›n›n transferine
              l E¤itimde kalite güvence sistemi kurularak,  esas teflkil etmesi sa¤lanacak.
           e¤itimin her kademesi ve bütün okul türleri için   l Özel üniversitelerin kurulmas›na ve yurt d›fl›n-
           yüksek standartlar belirlenecek, ülke çap›nda   daki üniversitelerin Türkiye'de, Türkiye'deki üni-
           okullar›n tamam›n› kapsayan "e¤itim kalite endek-  versitelerin de yurt d›fl›nda faaliyet göstermelerine
           si" oluflturulacak.                              imkan verilecek.
              l Ö¤retmenlerin nitelikleri daha da iyilefltirile-
           cek. "Ö¤retmenlik Meslek Kanunu" ç›kar›lacak.      ‹flgücü piyasas›na destek
           Profesyonel Okul Yöneticili¤i uygulamas› bafllat›la-  l Gençlerin kat›laca¤› siber güvenlik, bulut bili-
           cak. E¤itim fakülteleri yeniden yap›land›racak ve  flim, oyun gelifltirme uzman› ve kodlama gibi gele-
           müfredat› yenilenecek.                          ce¤in mesleklerine yönelik iflbafl› e¤itim program-
              l Tüm okullarda 2019-2020 e¤itim-ö¤retim y›l›  lar› düzenlenecek.
           sonuna kadar ikili ö¤retime son verip okullarda    l 'Kupon Yöntemi’yle nitelikli iflgücü gerektiren
           tam gün e¤itime geçilecek.                      biliflim sektöründeki mesleklerde gençlerin akre-
                                                           dite edilmifl mesleki e¤itimcilerden kendilerine uy-
              Mesleki ve teknik e¤itim                     gun zaman ve flartlarda esnek bir flekilde e¤itim al-
              l Mesleki ve teknik lise mezunlar›n›n istihdam›  malar› sa¤lanacak.
           özendirilecek. Mesleki ve teknik e¤itimde lise ve  l ‹fl hayat›nda esneklik esas al›nacak, çal›flanlar›n
           yüksekokul programlar›n›n beraber uyguland›¤›   karar alma mekanizmalar›na kat›l›m› art›r›lacak.
           okullar hayata geçirilecek.                        l ‹htiyaç duyulan ülkelerde, ülkemize yönelik be-
              l Uygulamal› e¤itimler yayg›nlaflt›r›larak, okul  yin göçünü sa¤lamak ve yüksek nitelikli iflgücünü
           ve ifl dünyas› aras›ndaki iflbirli¤i güçlendirilecek;  çekmek amac›yla yurtd›fl› tan›t›m ofisleri kurula-
           e¤itimde özel sektörün pay› f›rsat eflitli¤i ilkesi çer-  cak; ikili iflgücü anlaflmalar› ile nitelikli iflgücü ül-
           çevesinde teflvik edilerek art›r›lacak.          kemize çekilecek.
                                                              l Mesleki E¤itim ve Beceri Gelifltirme ‹flbirli¤i
              YÖK Reformu                                  Protokolü (MEG‹P) ile vatandafllar›n beceri, de-
              l Üniversitelerin kapasiteleri, geliflim, yetkinlik  mografik durum, sosyal statü gibi özellikleri do¤-
           düzeyleri ve bölgesel ihtiyaçlar dikkate al›narak  rultusunda profil temelli nitelikli dan›flmanl›k al-
           güçlendirilecek ve ihtisaslaflmalar› desteklenmeye  malar› kapsam›nda, 5 y›ll›k dönemde 20 milyon bi-
           devam edilecek. Üniversite yönetiminin özerklik ve  reysel görüflme gerçeklefltirilecek.
           hesap verebilirlik temelinde yeniden örgütlenmesi-  l '‹fiKUR Üniversite ‹rtibat Noktalar›' tüm üni-
           ni sa¤layan reformcu anlay›flla yeni "Yüksekö¤re-  versitelerde uygulanacak.
                                                                                     Haziran 2018 KobiEfor 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30