Page 32 - KobiEfor_Mayis_2018
P. 32
KAPAK
Akademisyenler, siyasetçiler ve dini liderler,
“Gençlerle Beraber; Gelecek Geliyor”
‹nteraktif Oturumu’nda bulufltu.
medya gerçekten flikayet etmemiz gereken bir olgu
2. GÜN 4. OTURUM mudur? Yoksa biz kendimizden mi flikayet ediyo-
ruz? Sosyal medyadan flikayet etme hakk›m›z yok.
De¤il mi ki Mevlana ‘içiniz ve d›fl›n›z bir olsun’ der,
de¤il mi ki bütün dinler bize samimiyet öneriyor,
düflünceniz ve yapt›klar›n›z bir olsun diyor. Öyleyse
bizim evimizin, zihnimizin deflifre edilmesinden ra-
hats›z olmam›z yerine iç dünyam›z› onarmam›z da-
ha ahlakl›, dürüst, güvenilir bir insan iliflkisi kur-
maya gayret etmemiz gerekiyor.”
Ekümenik Patrik Bartho-
Soldan sa¤a; Prof.Dr. Atilla Dicle, Prof.Dr. Aloysad
Amirbeyli, Doç.Dr. Figen Y›ld›r›m, Nurdan Sönmez lomeos (Marmara Grubu
Vakf› Onur Madalyas› Sahi-
‹nteraktif Oturum: “Akademisyenler, bi-2012), günümüz dünyas›-
Siyasetçiler ve Dini Liderler n›n h›zla de¤iflti¤ini, bu fla-
Gençlerle Beraber; Gelecek Geliyor” fl›rt›c› de¤iflikli¤in sebebinin
Oturumun fieref Konu¤u; teknoloji ve biyoteknolojideki
Türkiye Cumhuriyet Diyanet ola¤anüstü geliflmelerle bil-
‹flleri önceki Baflkan› (2003- ginin ve farkl› dallar›n›n bir Patrik Bartholomeos
2010) Prof.Dr. Ali Barda- devrim gibi geliflmesi oldu-
ko¤lu, teknoloji-insan-politi- ¤unu söyledi. Bugün teknolojinin, sadece bilimsel
ka iliflkileri, din-teknoloji bilginin basit flekilde kullan›lmas›ndan ibaret ol-
iliflkisi ve gelecek tasavvuru mad›¤›n›, insan›n var oluflunun odak noktas›na yer-
üzerine bir sunum yapt›. leflti¤ini kaydeden Bartholomeos, bugün bu sayede
Ali Bardako¤lu Bardako¤lu, bütün semavi uygarl›¤›n pek çok bak›mdan anlam kazand›¤›n› ifa-
dinlerin metinlerinin iki ayr› de etti. ‹lerlemenin kendisinin do¤rudan do¤ruya
düzlemde insana hitap etti¤ini aktard›: “Bir, yüce teknolojik ilerlemeye eflit k›l›nd›¤›n› aktaran Bart-
yaratan›n egemenli¤i, mutlak gücü, bütün varoluflu holomeos, bütün problemlerin çözümünün, sanki
yaratt›¤› metinlerdir. Bir de insan›n, yüce yaratan bilgisayarlar›n inan›lmaz bilgi hacmini y›ld›r›m h›-
ve insanl›k ve tabiat karfl›s›nda görevlerini, sorum- z›yla toplay›p hesap edilmesine ba¤l› k›l›nd›¤›na de-
luluklar›n› hat›rlatan metinlerdir. Yani biri, tanr›n›n ¤indi: “Ama maalesef bu ba¤lamda biz kendi prob-
Allah’›n mutlak egemenli¤ini anlatan k›s›mlard›r, lemlerimizin hiç de teknik mahiyette olmad›¤›n›
ikincisi de bireyin sorumlulu¤unu, insan›n önemini, unutuyoruz. Bilgisizlikten veya enformasyondan
bireyin dünyada inisiyatif kullanmas›n›n ne kadar kaynaklanmad›¤›n› unutuyoruz. fiiddet, suç, açl›k,
önemli oldu¤unu anlatan metinlerdir.” Bardako¤lu, sosyal adaletsizlik, fanatiklik, medeniyetlerin çat›fl-
dini metinleri anlama konusunda bütün insanl›¤›n mas› enformasyon k›tl›¤›ndan ya da teknolojinin
ciddi yanl›fllar yapt›¤›n› vurgulad›. göbe¤inden do¤mufl fleyler de¤ildir. Bilimsel gelifl-
Teknoloji ve mahremiyet konusuna da de¤inen menin ve teknolojinin geliflmesinin insano¤lunun
Bardako¤lu, teknolojinin “insan akl›n›n harika üre- en temel derin var olufl problemlerine cevap ver-
timi” oldu¤unu söyledi: “Teknoloji, özellikle sosyal medi¤ini görmemiz gerekmektedir.”
32 KobiEfor May›s 2018