Page 37 - KobiEfor_Kasim_2018
P. 37

Bu durum üretici olarak bizleri de yordu¤u için iç
                                                          piyasaya harcad›¤›m›z pazarlama enerjisini mini-
                                                          muma indirdik. Çünkü ayn› miktarda enerji ve kay-
                                                          na¤› Avrupa’daki herhangi bir pazarda harcad›¤›-
                                                          m›zda çok daha iyi sat›fllar elde edebiliyoruz ve en
                                                          önemlisi takdir görebiliyoruz. Umuyorum ki ülke-
                                                          mizdeki sanayiciler de en k›sa süre içinde kendi de-
                                                          ¤erlerini takdir etmeyi ve sahip ç›kman›n ne derece
                                                          önemli oldu¤unun fark›na var›rlar. Bu gibi üretici
                                                          firmalara sahip olmayan pek çok ülkede bu de¤er-
                                                          lere g›pta ile bak›ld›¤›n› gördükçe ülkemizdeki bu
                                                          durum bizleri daha fazla üzüyor.”

                                                            “Plastik enjeksiyon makineleri
                                                            stratejik önemde ve üretimi koruyacak
                                                            ad›mlar at›lmas›nda fayda var”
                                                            Burç Angan, flu anda Türkiye’ye her y›l 3000 ade-
                                                          te yak›n plastik enjeksiyon makinesi ithal edildi¤ini
                                                          de dile getirerek, “‹flleme hacmi olarak Avrupa’n›n
                                                          ikinci en büyü¤ü konumundaki ülkemizin plastik
                                                          sektörünün girdilerine enerji, petrokimya ve maki-
                                                          ne olarak bakarsak maalesef yüzde 85 üzerinde it-
          nizdeki ülke s›n›rlar›n› kald›rman›z flart. Hedefler  halata ba¤›ml› oldu¤unu görüyoruz. Plastik enjek-
          do¤rultusunda küresel düflünerek firman›z› da bu  siyon makinesi için flu anda ülkemizde iki üretici
          do¤rultuda tafl›rsan›z ancak belirli eflikleri aflabili-  kalm›fl durumda. Bu sebeple plastik enjeksiyon
          yorsunuz. 2018 y›l› içerisinde flu ana kadar Türki-  makinelerinin stratejik öneminin h›zl›ca kavranma-
          ye’de üretilmifl en büyük plastik enjeksiyon maki-  s› ve bu üretimi koruyacak ad›mlar at›lmas›nda fay-
          nesi unvan›na sahip Zenith2700-71000 modelimizin  da var” aç›klamas›n› yap›yor.
          üretimini gerçeklefltirerek sevkiyat›n› yapt›k. K›sa
          süre içerisinde kurulumunu tamamlayarak teslim
          sürecini bitirece¤iz.”
                                      HÜRMAK’›n flimdi-
                                    ki hedefinin ise bu öl-
                                    çekteki makinelerin-
                                    de yerlilik oranlar›n›
                                    da di¤er makineleri-
                                    nin seviyesinde artt›r-
                                    mak. Burç Angan,
                                    Türkiye’de de kaliteli
                                    yerli makine üretildi-
                                    ¤inin alt›n› çiziyor:
                                    “Elbette bu kadar ih-
                                    racat yaparak özellik-
                                    le Avrupa’n›n pek çok
          ülkesinde kabul gören makineler üretirken ülke-
          mizde bunun özellikle kullan›c›lar taraf›nda çok
          fazla takdir edilmedi¤ini görmek üzücü. Ne yaz›k ki
          milletimiz sanayi anlam›nda psikolojik kal›plara
          hapsolmufl ve psikolojideki ‘ö¤renilmifl çaresizlik’
          tan›m›n› yaflar durumda. Söz konusu sanayi ve ma-
          kine ekipman› oldu¤unda ithal ürünlerin her zaman
          daha iyi oldu¤una flartlanm›fl ve yerli makinelerin
          ne oldu¤una dahi bakmadan reddeder durumda.
          ‹nan›n bugün makinemizin üzerine yabanc› bir isim
          yazarak pazarlasak iç piyasada çok daha fazla ba-
          flar›l› oluruz.
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42