Page 36 - KobiEfor_Kasim_2018
P. 36

HÜRMAK Makine Yönetim Kurulu Baflkan Vekili Burç Angan;

           “Yüzümüzü ihracata döndük”



        H        ÜRMAK Makine Yönetim Ku-                                                        Angan


                 rulu Baflkan Vekili Burç An-
                                                                                                  Burç
                 gan, “Hürmak Makine olarak
                 1969 y›l›ndan beri faaliyet
                 gösteren bir firma olsak da
          2010 y›l›n› kendi ihracat milad›m›z
          olarak kabul ediyoruz” diyor.
            Burç Angan, a¤›rl›kla iç piyasaya
          çal›flan ve teknolojiden ziyade fiyat
          bazl› rekabet etmeye çal›flan bir firma
          iken 2010 y›l›nda ald›klar› kararla cid-
          di bir vizyon de¤iflikli¤ine gittiklerini
          aç›kl›yor: “Nicelik yerine nitelik he-
          defli üretim felsefesini benimseyerek
          teknolojik olarak üstün, performans
          olarak üst düzey makineler üretmek
          ve bunlar› Bat› Avrupal› rakiplerimize
          alternatif olabilecek flekilde pazara sunabilmek he-  anlam›na geliyor. Bu vizyon ile 2017 y›l› bafl›nda ye-
          defiyle yola ç›kt›k.”                           rel partnerlerimiz ile beraber Hürmak Polonya ya-
            Makine söz konusu oldu¤unda yeni pazarlara gi-  p›lanmam›z› oluflturduk ve bu sayede Orta Avrupa
          rebilmenin misliyle zorlaflt›¤›na dikkat çeken Burç  pazar›nda ciddi bir ivme yakalad›k.”
          Angan, “Ürün kullan›c›n›n bir-iki parti al›p deneye-
          bilece¤i bir ürün de¤il de bir yat›r›m mal› oldu¤un-  “Hürmak Rusya ile de Rusya pazar›na
          da kullan›c› bunu daha büyük risk olarak görüyor ve  ve Orta Asya ülkelerine yöneldik”
          ikna süreçleri ayn› oranda zorlafl›yor. Ancak yo¤un                  Benzer bir çal›flmay› Hür-
          çal›flmalar›m›z ve tan›t›m faaliyetlerimiz sonucun-               mak Rusya ile Rusya ve Orta
          da bugün geldi¤imiz noktada üretimimizin büyük                   Asya ülkelerine yönelik olarak
          ço¤unlu¤unu ihraç eden, ciromuzun yüzde 80’den  da yürüttüklerini anlatan Burç Angan, günümüzde
          fazlas›n› ihracat yoluyla elde eden bir firma haline  makine üreticisinin pazarda direkt temsili ve direkt
          geldik” diyor.                                  destek sa¤layabilmesinin büyük önem arz etti¤ini
                                                          vurguluyor.
            “Hürmak Polonya ile Orta Avrupa
            pazar›nda ciddi bir ivme yakalad›k”             “Do¤u Avrupa ve Kuzey Afrika’da sat›fl
            Burç Angan, HÜRMAK Makine’nin ihracat hedef-    ofislerinin yan› s›ra Orta Avrupa’da
          lerinde önceli¤inin Avrupa pazar› oldu¤unu söylü-  montaj hatt› kurmay› planl›yoruz”
          yor: “Avrupa ülkelerinin yüksek standart talepleri  “Bu sebeple bu yap›lanmalar›n bizim için de¤eri
          üreticiyi daha iyi ürün üretmeye, kendisini gelifltir-  büyük” diyen Angan, orta ve uzun vadeli hedeflerini
          meye zorluyor. Bu sebeple bu ülkelerde kabul gö-  de paylafl›yor: “Orta ve uzun vadede benzer yap›lan-
          recek ürünler üretmek demek geri kalan pazarla-  malar› sat›fl ofisleri olarak Do¤u Avrupa ve Kuzey
          r›n ço¤unda da kabul görecek ürünler üretmeniz  Afrika pazarlar› için de hedefliyoruz. Hatta Orta Av-
                                                          rupa bölgesinde kuraca¤›m›z ve Türkiye merkez ta-
                                                          raf›ndan beslenecek bir montaj hatt› da planlar›m›z
                                                          dâhilinde.”

                                                            “Türkiye’de üretilmifl en büyük plastik
                                                            enjeksiyon makinesi;
                                                            Zenith2700-71000 modelimizi ürettik”
                                                            HÜRMAK, globalleflme yolunda emin ad›mlarla
                                                          ilerliyor. Burç Angan, anlat›yor: “Günümüzde içeri-
                                                          sinde bulundu¤unuz piyasada uluslararas› bir aktör
                                                          olarak kabul görmek istiyorsan›z, ilk olarak zihni-
                       Hürmak Polonya ekibi
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41