Page 31 - KobiEfor_Kasim_2018
P. 31
Türk-Alman iliflkilerinde ikinci bahar
Almanya Ekonomi ve Enerji Bakan›
Peter Altmaier’in Türkiye resmi ziya-
reti kapsam›nda düzenlenen Türkiye-
Almanya ‹fl Konseyi Yuvarlak Masa
Toplant›s› Ankara’da gerçeklefltirildi.
Ticaret Bakan› Ruhsar Pekcan, Sana-
yi ve Teknoloji Bakan› Mustafa Va-
rank, Milli E¤itim Bakan› Ziya Sel-
çuk’un konuflma yapt›¤› toplant›ya
DE‹K Baflkan› Nail Olpak, T‹M Baflkan› ‹smail Gül- di¤i toplant›da, ticaret, turizm, Sanayi 4.0 dönüflü-
le, MÜS‹AD Baflkan› Abdurrahman Kaan, TOBB mü, e¤itim ve mesleki e¤itim, bankac›l›k ve fi-
Baflkan Yard›mc›s› Faik Yavuz, TÜS‹AD Yönetim nans, Gümrük Birli¤i’nin güncellenmesi, vizelerin
Kurulu Üyesi Bahad›r Balk›r, AHK Türkiye Baflka- kolaylaflt›r›lmas› ve yat›r›mlar›n artt›r›lmas› konu-
n› Markus C. Slevogt ve Türkiye-Almanya ‹fl Kon- lar›na de¤inildi. Türk ve Alman ifl insanlar› tara-
seyi Baflkan› Steven Young ile Türk ve Alman f›ndan iki ülke aras›ndaki iflbirli¤inin güçlendiril-
100’e yak›n ifl insan› kat›ld›. Almanya’dan finans, mesinin gerekti¤i vurgulanan toplant›da, ‹fl Kon-
enerji, teknoloji, otomotiv, makine, kimya, medi- seyi faaliyetlerinin de iki ülke iliflkilerinde son dö-
kal ve perakende gibi sektörlerden 30 kadar üst nemde yaflanan yak›nlaflmaya çok önemli katk›
düzey yönetici ile Türk ifl dünyas›n›n bir araya gel- sa¤lad›¤› ifade edildi.
Tekstil, turizm, madencilik, yenilenebilir enerji mas›n›n çok alt›ndad›r. Türkiye’nin toplam ihracat›
(özellikle günefl enerjisi), çevre teknolojileri, tar›- içinde e-ihracat›n›n oran› yüzde 0.3 seviyesindedir.
ma dayal› sanayi, tar›m makineleri, gübre, ambalaj Geliflmifl ülkelere bakt›¤›m›zda bu pay yüzde10’a
malzemeleri ve ekipmanlar›, sa¤l›k, havac›l›k ve ç›kmaktad›r; Türkiye’ye göre 30 kat daha fazlad›r.
uzay sanayi, bilgi teknolojileri ve TV dizileri gibi Ayr›ca Türkiye’nin yer ald›¤› ‘’soft products’’, ya-
sektörlerde de iki ülke aras›nda iflbirli¤i imkanlar› ni ihraç edilen mal›n direkt son kullan›c›ya ulafla-
bulunuyor. bilmesini tan›mlayan grupta, bu kategori içinde yer
l 1.5 trilyon dolarl›k alan ülkelerin e-ihracat›n›n ihracat içerisindeki pa-
Afrika pazar› cazibe y› yüzde 30’a kadar ç›kmaktad›r. Bu da yine Türki-
kazan›yor.19 milyar ye’ye göre 100 kat daha fazlad›r. Oysa Türkiye’nin
dolarl›k ticaret hacmi- yüzde 0.3’lük e-ihracat hacmi, büyük bir ivmeyle
mizle Afrika, önümüz- çok yüksek hacimlere ulaflt›r›labilir.
deki 25 y›lda, dünyan›n
en büyük ihracat mer-
kezi olarak görülüyor.
Zengin petrol yatakla-
r›, stratejik metal re-
zervleri, yenilenebilir enerji kaynaklar›, kalk›nma
hamlesi için ihtiyaç duyulan yat›r›m potansiyeli, Afri-
ka'y› ABD ve Çin baflta olmak üzere birçok ülke için
cazibe merkezi haline getiriyor. Türkiye "Afrika aç›-
l›m›" ile uluslararas› rekabetin h›zland›¤› Afrika pa-
zar›nda, her geçen y›l "Avrupa kalitesinde ürünleri,
Uzakdo¤u düzeyinde fiyatlar›yla" yerini sa¤lamlaflt›- e-ihracat yönünden öne ç›kan
r›yor. D›fl ticaret hacminin 2020 y›l›nda 50 milyar do- pazarlara bakt›¤›m›zda flunlar›
lara ç›kar›lmas› hedefleniyor. görüyoruz:
E-Avrupa: Avrupa’da e-ihracat potansiyelinin en
e-‹HRACAT yüksek pazarlarlar›ndan olan ‹ngiltere 142 milyar
‹hracat›m›z›n orta vade hedeflerinden sözeder- avro, Almanya 80 milyar avro, Fransa ise 67 milyar
ken özel bir dosya açarak de¤erlendirmemiz gere- avroluk ifl hacmiyle Avrupa pazar toplam›n›n yüzde
ken, e-ihracaatt›r. Türkiye bu konuda dünya ortala- 60’›n› oluflturuyor.
Kas›m 2018 KobiEfor 29