Page 31 - KobiEfor_Kasim_2018
P. 31

Türk-Alman iliflkilerinde ikinci bahar


             Almanya Ekonomi ve Enerji Bakan›
          Peter Altmaier’in Türkiye resmi ziya-
          reti kapsam›nda düzenlenen Türkiye-
          Almanya ‹fl Konseyi Yuvarlak Masa
          Toplant›s› Ankara’da gerçeklefltirildi.
          Ticaret Bakan› Ruhsar Pekcan, Sana-
          yi ve Teknoloji Bakan› Mustafa Va-
          rank, Milli E¤itim Bakan› Ziya Sel-
          çuk’un konuflma yapt›¤› toplant›ya
          DE‹K Baflkan› Nail Olpak, T‹M Baflkan› ‹smail Gül-  di¤i toplant›da, ticaret, turizm, Sanayi 4.0 dönüflü-
          le, MÜS‹AD Baflkan› Abdurrahman Kaan, TOBB      mü, e¤itim ve mesleki e¤itim, bankac›l›k ve fi-
          Baflkan Yard›mc›s› Faik Yavuz, TÜS‹AD Yönetim   nans, Gümrük Birli¤i’nin güncellenmesi, vizelerin
          Kurulu Üyesi Bahad›r Balk›r, AHK Türkiye Baflka-  kolaylaflt›r›lmas› ve yat›r›mlar›n artt›r›lmas› konu-
          n› Markus C. Slevogt ve Türkiye-Almanya ‹fl Kon-  lar›na de¤inildi. Türk ve Alman ifl insanlar› tara-
          seyi Baflkan› Steven Young ile Türk ve Alman    f›ndan iki ülke aras›ndaki iflbirli¤inin güçlendiril-
          100’e yak›n ifl insan› kat›ld›. Almanya’dan finans,  mesinin gerekti¤i vurgulanan toplant›da, ‹fl Kon-
          enerji, teknoloji, otomotiv, makine, kimya, medi-  seyi faaliyetlerinin de iki ülke iliflkilerinde son dö-
          kal ve perakende gibi sektörlerden 30 kadar üst  nemde yaflanan yak›nlaflmaya çok önemli katk›
          düzey yönetici ile Türk ifl dünyas›n›n bir araya gel-  sa¤lad›¤› ifade edildi.



            Tekstil, turizm, madencilik, yenilenebilir enerji  mas›n›n çok alt›ndad›r. Türkiye’nin toplam ihracat›
          (özellikle günefl enerjisi), çevre teknolojileri, tar›-  içinde e-ihracat›n›n oran› yüzde 0.3 seviyesindedir.
          ma dayal› sanayi, tar›m makineleri, gübre, ambalaj  Geliflmifl ülkelere bakt›¤›m›zda bu pay yüzde10’a
          malzemeleri ve ekipmanlar›, sa¤l›k, havac›l›k ve  ç›kmaktad›r; Türkiye’ye göre 30 kat daha fazlad›r.
          uzay sanayi, bilgi teknolojileri ve TV dizileri gibi  Ayr›ca Türkiye’nin yer ald›¤› ‘’soft products’’, ya-
          sektörlerde de iki ülke aras›nda iflbirli¤i imkanlar›  ni ihraç edilen mal›n direkt son kullan›c›ya ulafla-
          bulunuyor.                                      bilmesini tan›mlayan grupta, bu kategori içinde yer
                                      l 1.5 trilyon dolarl›k  alan ülkelerin e-ihracat›n›n ihracat içerisindeki pa-
                                   Afrika pazar› cazibe   y› yüzde 30’a kadar ç›kmaktad›r. Bu da yine Türki-
                                   kazan›yor.19 milyar    ye’ye göre 100 kat daha fazlad›r. Oysa Türkiye’nin
                                   dolarl›k ticaret hacmi-  yüzde 0.3’lük e-ihracat hacmi, büyük bir ivmeyle
                                   mizle Afrika, önümüz-  çok yüksek hacimlere ulaflt›r›labilir.
                                   deki 25 y›lda, dünyan›n
                                   en büyük ihracat mer-
                                   kezi olarak görülüyor.
                                   Zengin petrol yatakla-
                                   r›, stratejik metal re-
          zervleri, yenilenebilir enerji kaynaklar›, kalk›nma
          hamlesi için ihtiyaç duyulan yat›r›m potansiyeli, Afri-
          ka'y› ABD ve Çin baflta olmak üzere birçok ülke için
          cazibe merkezi haline getiriyor. Türkiye "Afrika aç›-
          l›m›" ile uluslararas› rekabetin h›zland›¤› Afrika pa-
          zar›nda, her geçen y›l "Avrupa kalitesinde ürünleri,
          Uzakdo¤u düzeyinde fiyatlar›yla" yerini sa¤lamlaflt›-  e-ihracat yönünden öne ç›kan
          r›yor. D›fl ticaret hacminin 2020 y›l›nda 50 milyar do-  pazarlara bakt›¤›m›zda flunlar›
          lara ç›kar›lmas› hedefleniyor.                    görüyoruz:
                                                            E-Avrupa: Avrupa’da e-ihracat potansiyelinin en
            e-‹HRACAT                                     yüksek pazarlarlar›ndan olan ‹ngiltere 142 milyar
            ‹hracat›m›z›n orta vade hedeflerinden sözeder-  avro, Almanya 80 milyar avro, Fransa ise 67 milyar
          ken özel bir dosya açarak de¤erlendirmemiz gere-  avroluk ifl hacmiyle Avrupa pazar toplam›n›n yüzde
          ken, e-ihracaatt›r. Türkiye bu konuda dünya ortala-  60’›n› oluflturuyor.
                                                                                     Kas›m 2018 KobiEfor 29
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36