Page 28 - KobiEfor_Kasim_2018
P. 28

KAPAK



            ‹hracatta konsolide pazarlar›m›z
                        Almanya: 2017 y›l›nda Almanya’ya   BARAN ÇEL‹K
                     toplam 15.1 milyar dolarl›k ihracat   Uluda¤ ‹hracatç› Birlikleri (U‹B) Koordinatör Baflkan›
                     yap›lm›flt›r.                                                 “Gelecekte de
                        ‹ngiltere: ‹ngiltere’ye
          yap›lan ithalatta otomotiv sektörü ön                                     en önemli
          plana ç›karken tekstil ve makine sek-                                  pazar›m›z; AB”
          törü de ilk üçte yer al›r. 2017 y›l›nda ‹ngiltere’ye 9.6
                                                                                 “U‹B ihracat› Ocak-Ey-
          milyar dolarl›k ihracat yap›ld›.
                                                                              lül döneminde yüzde 14
                        Birleflik Arap Emirlikleri: Birleflik
                                                                              artarak 24.4 milyar dolar
                     Arap Emirlikleri’ne 2017 y›l›nda 9.2
                                                                              olarak gerçekleflmifltir.
                     milyar dolarl›k ihracat yap›ld›.
                                                                              Uluda¤ Otomotiv Endüs-
            Irak: Irak’a 2017 y›l›nda 9 milyar
                                                                              trisi ‹hracatç›lar› Birli¤i
          dolar ihracat yapt›k.
                                                           (O‹B) ihracat› yüzde 14 artm›fl ve 21.1 milyar do-
                        ABD: Türkiye, Ameri-
                                                           lar ile U‹B ihracat›ndan yüzde 86.8 pay alm›flt›r.
                     ka Birleflik Devletleri’ne en çok maki-
                                                             Bu dönemde Uluda¤ Tekstil ‹hracatç›lar› Birli-
                     ne parças›, çimento, bak›r ve plastik
                                                           ¤i (UT‹B) ihracat› yüzde 10 art›fl ile 944 milyon
                     ürünleri satmaktad›r. 2017 y›l›nda 8.6
                                                           USD, Uluda¤ Haz›rgiyim ve Konfeksiyon ‹hracat-
          milyar dolar ihracat›m›z oldu.
                                                           ç›lar› Birli¤i (UHK‹B) ihracat› da yüzde 17 art›fl ile
            ‹talya: 2017 y›l›nda 8.4 milyar do-
                                                           488 milyon dolar olarak gerçekleflmifltir.
          larl›k ihracat yap›ld›; özellikle otomo-
                                                             Bu dönemde Uluda¤ Meyve Sebze Mamulleri
          tiv ve tekstil ürünleri sat›lmaktad›r.
                                                           ‹hracatç›lar› Birli¤i (UMSM‹B) ihracat› yüzde 10 ar-
                        Fransa: Fransa’ya ihraç edilen
                                                           t›fl ile 128 milyon dolar, Uluda¤ Yafl Meyve Sebze
                     ürünler bafll›ca makine parçalar›,
                                                           ‹hracatç›lar› Birli¤i (UYMS‹B) ihracat› da yüzde 15
                     plastik ve kimyasal maddelerdir. 2017
                                                           art›fl ile 103 milyon dolar olarak gerçekleflmifltir.
          y›l›nda Fransa’ya 6.5 milyar dolar ihracat yapt›k.
                                                           U‹B’nin 2018 y›l›n› 32 milyar USD civar›nda bir ih-
            ‹spanya: Türkiye ‹spanya’ya büyük
                                                           racat rakam› ile kapatmas› beklenmektedir.
          oranda otomotiv, zeytinya¤› ve tu-
                                                             Yeni Ekonomi Program›’nda ihracata yönelik
          runçgiller sat›yor. ‹hracat 2017’de 6.3
                                                           desteklerin yeniden yap›land›r›lmas›; yeni pazar,
          milyar dolar oldu.
                                                           yeni ürün ve yeni ihracatç› hedeflerinin konul-
                        Hollanda: Hollanda otomotiv, elek-
                                                           mas›; cari a盤›m›zda büyük pay sahibi olan ileri
                     trik iletken malzemeleri ile giyim ve
                                                           teknoloji ürünler, enerji, petro-kimya, ilaç sana-
                     tekstil alanlar›nda Türkiye’nin en çok
                                                           yi gibi sektörlerde öncelikli yat›r›mlar yap›lmas›
          ihracat yapt›¤› ülkelerdendir.  Hollanda’ya 2017 y›-
                                                           gibi konular öne ç›kmaktad›r. Önümüzdeki y›l-
          l›nda 3.8 milyar dolarl›k ürün sat›ld›.
                                                           larda katmade¤eri yüksek ürünleri ihraç edebil-
            ‹hracatta hedef pazarlarla büyüme              mek önem kazanacakt›r. ‹hracatç›lar›m›z müm-
            vizyonu                                        kün oldu¤unca katmade¤eri yüksek ürünlere yö-
                                                           nelmeli, yat›r›mlar›n› bu do¤rultuda gerçeklefl-
            Türkiye'nin yeni dönemde (YEP) ihracatta önce-
                                                           tirmelidirler.
          likli hedef  ülkeler belirledi. Bunlar Çin, Meksika,
                                                             Pazarlar›m›z› gelifltirmek bak›m›ndan kaydede-
          Rusya ve Hindistan'd›r. Bu ülkelerin ithalat pazar›-
                                                           lim: Gümrük Birli¤i’nin sanayi ürünlerinde sa¤la-
          n›n toplam büyüklü¤ü 2.8 trilyon dolar› afl›yor. Bu-
                                                           m›fl oldu¤u gümrük vergisiz ihracat imkan› AB’yi
          nun 1.8 trilyon dolar›n› Çin pazar› oluflturuyor. Ba-
                                                           pek çok sektörümüz için vazgeçilmez k›lmaktad›r.
          kanl›k buna Afrika pazar›n› da ilave ediyor.
                                                           Yine co¤rafi yak›nl›k, lojistik avantajlar gibi imkan-
            Söz konusu ülkelere toplam ihracat› yaklafl›k 7
                                                           larla AB’nin gelecekte de en önemli pazar›m›z ol-
          milyar dolar seviyesinde bulunan Türkiye, 2019-
                                                           maya devam edece¤ini söyleyebiliriz. Sektörlere
          2021 döneminde bu pastadan daha çok pay alabil-
                                                           göre de¤iflmekle birlikte baflta Irak, ‹ran ve Birle-
          mek için özel strateji ve eylem planlar› oluflturuyor.
                                                           flik Arap Emirlikleri olmak üzere Ortado¤u ülkele-
          Bu pazarlar› analiz etti¤imizde ortaya ç›kan tablo
                                                           ri, Kuzey Afrika ülkeleri, Rusya ve ABD bafll›ca al-
          fludur:
                                                           ternatif pazarlar›m›z olarak öne ç›kmaktad›r. Orta
            l Çin ile Türkiye aras›nda birçok sektörde önem-
                                                           ve uzun vadede ise Çin, Hindistan, Nijerya ile En-
          li f›rsatlar bulunuyor. Çin'in d›fl ticaretinde Türkiye
                                                           donezya, Vietnam, Filipinler, Tayland gibi Güney-
          yüzde 0.8'lik payla 28'inci s›radad›r. Türkiye 2017
                                                           do¤u Asya ülkelerinin öneminin artaca¤›n› söyle-
          y›l› itibar›yla Çin ile 2.9 milyar dolarl›k ihracat, 23.4
                                                           yebiliriz.“
          milyar dolarl›k da ithalat gerçeklefltirdi.
          26 KobiEfor Kas›m 2018
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33