Page 26 - KobiEfor_Kasim_2018
P. 26
KAPAK
yap›ld›. Big Bazaar ve Reliance firmalar› ile görüfl-
SEKTÖR VE ÜRÜNLER‹M‹Z‹N meler sürüyor.
ALTERNAR‹F PAZARLARI Beyaz et sektöründe ‘kriz’ durumu var. Alterna-
tif pazarlar olarak ‹srail, Kore ve Japonya ile görüfl-
l Beyaz et: ‹srail, Kore ve Japonya
meler sürüyor.
l fiekerli mamuller: G.Kore, Myanmar,
Yafl meyve ve sebze sektörü,
Japonya, Tayland, Çin ve Latin Amerika
Alternatif Pazarlar için Ortak
l Zeytin ve zeytinya¤›: Çin, ABD
Ak›l Toplant›s› gerçeklefltirildi.
l G›da: Avrupa ve Afrika
Ülkeler ve ülke gruplar› 6 ayr›
l Yafl meyve ve sebze: Do¤u Avrupa,
kategoride de¤erlendirildi.
Uzakdo¤u (özellikle Çin)
Rusya pazar› darald›. Yeni pazar
l Turizm: AB ülkeleri
bölgeleri olarak Do¤u Avrupa ve Uzakdo¤u (özellik-
l Müteahhitlik: Sahra Alt› Afrika
le Çin) üzerinde duruluyor.
l Tar›m: Körfez ülkeleri
Turizm: Rusya kay›plar› geri döndü; AB ülkeleri
l Hububat bakliyat: Peru, Panama, fiili,
canlan›yor; ‹ran’dan gelifl büyüyor.
Paraguay ve Arjantin
‹nflaat: Yaklafl›k 4 milyarl›k Rusya pazar›ndaki
l Kozmetik: Endonezya, Malezya, Vietnam,
kay›plar› özellikle Sahra Alt› Afrika ile afl›lmak is-
Hindistan, Brezilya ve Çin
teniyor.
l Ev, mutfak eflyas›: Panama ve Kolombiya
Hububat: Bakliyat, ya¤l› to-
l F›nd›k: Hindistan, ABD, Çin, Japonya
humlar ve mamullerinde fleker
l Un: Sudan
kam›fl› üretiminde öne ç›kan
Peru’ya bak›l›yor. Panama, fiili,
‹HRACATIMIZDA V‹ZYON Paraguay ve Arjantin üzerinde
‹hracat›m›zda ürün vizyonu duruluyor.
Un ihracat›m›z: Irak ve Suri- Kozmetikte Endonezya, Ma-
ye pazar› kaybedilince birçok lezya, Vietnam, Hindistan, Brezilya ve Çin’de çal›fl-
fabrikada kapasite kullan›m› ma yap›l›yor.
yüzde 35 seviyelerine düflmüfl- Ev ve mutfak eflyalar› sektörü Panama ve Ko-
ken sektör, Sudan’a ihracat›n› lombiya’y› de¤erlendiriyor.
70 bin tondan 460 bin tona ç›- F›nd›k ve mamullerinde ABD,
kard›. Filipinler’den Brezilya’ya, Çin, Japonya, Rusya ve Hindistan
Kanada’dan Endonezya’ya kadar bir çok ülkeye ih- üzerinde duruluyor.
racat bafllad›. Demir d›fl› metaller: ABD,
fiekerli mamuller: Gelenek- Japonya ve ‹ngiltere hedef pa-
sel pazarlar› olan Afrika ve Or- zar. ‹hracat için 4 saatlik uçufl
tado¤u’nun d›fl›na taflmaya ça- mesafesinin 8 saate ç›kar›lmas› isteniyor.
l›fl›yor. Formül, yeni pazarlar- Deri ve mamülleri: Ana rota ‹ran, Afrika ve ABD.
dan al›m heyetleri getirmek. Çin'in hakimiyetindeki ‹ran pazar›nda kaliteli Türk
Güney Kore ve Myanmar heyet- ürünlerine ilgi art›yor.
leri getirildi. Myanmar’la
ba¤lant›lar da gerçekleflti. S›rada Japonya, Tay-
‹HRACAT 2017 2018 (8 ay)
land, Çin, Kolombiya, Meksika, Brezilya, fiili ve
Arjantin var. Atak bir politika. TARIM ÜRÜNLER‹ 15.300.106 16.674.113
Zeytin ve zeytinya¤›: AB pazar›nda s›k›nt› ya- Bitkisel ürünler 10.348.976 11.028.028
flay›nca Çin’e yöneldi. Tan›t›m çal›flmalar›n›n Hayvansal ürünler 1.674.062 1.896.230
sonuçlar›n› da almaya bafllad›. Zeytinya¤› ihra- Orman ürünleri 3.277.068 3.749.855
cat›nda büyük düflüfller yaflan›rken Çin’e ihracat SANAY‹ ÜRÜNLER‹ 90.801.669 103.427.865
yüzde 20 artt›. Sektör flimdi ABD’yi hedef pazar Tar›ma dayal› sanayi 8.880.967 9.540.042
olarak belirledi. Fancy Food Fuar›’na ka- Kimyevi maddeler 12.153.664 13.214.379
t›ld›. fiikago’da önemli market- Sanayi mamulleri 69.767.037 80.673.445
lerde Türk zeytinya¤›n› ta- Elektrik elektronik 7.597.994 8.422.851
n›t›c› tad›m etkinlikleri Makine ve aksamlar› 4.478.678 5.422.428
organize edilmesi Savunma sanayii 1.245.752 1.407.157
planlan›yor. Hindis- Demir ve d›fl› metaller 5.055.967 6.188.462
tan’da önemli tan›t›mlar
24 KobiEfor Kas›m 2018