Page 26 - KobiEfor_Kasim_2018
P. 26

KAPAK



                                                          yap›ld›. Big Bazaar ve Reliance firmalar› ile görüfl-
              SEKTÖR VE ÜRÜNLER‹M‹Z‹N                     meler sürüyor.
                ALTERNAR‹F PAZARLARI                        Beyaz et sektöründe ‘kriz’ durumu var. Alterna-
                                                          tif pazarlar olarak ‹srail, Kore ve Japonya ile görüfl-
             l Beyaz et: ‹srail, Kore ve Japonya
                                                                           meler sürüyor.
             l fiekerli mamuller: G.Kore, Myanmar,
                                                                             Yafl meyve ve sebze sektörü,
               Japonya, Tayland, Çin ve Latin Amerika
                                                                           Alternatif Pazarlar için Ortak
             l Zeytin ve zeytinya¤›: Çin, ABD
                                                                           Ak›l Toplant›s› gerçeklefltirildi.
             l G›da: Avrupa ve Afrika
                                                                           Ülkeler ve ülke gruplar› 6 ayr›
             l Yafl meyve ve sebze: Do¤u Avrupa,
                                                                           kategoride    de¤erlendirildi.
               Uzakdo¤u (özellikle Çin)
                                                                           Rusya pazar› darald›. Yeni pazar
             l Turizm: AB ülkeleri
                                                          bölgeleri olarak Do¤u Avrupa ve Uzakdo¤u (özellik-
             l Müteahhitlik: Sahra Alt› Afrika
                                                          le Çin) üzerinde duruluyor.
             l Tar›m: Körfez ülkeleri
                                                            Turizm: Rusya kay›plar› geri döndü; AB ülkeleri
             l Hububat bakliyat: Peru, Panama, fiili,
                                                          canlan›yor; ‹ran’dan gelifl büyüyor.
               Paraguay ve Arjantin
                                                            ‹nflaat:  Yaklafl›k 4 milyarl›k Rusya pazar›ndaki
             l Kozmetik: Endonezya, Malezya, Vietnam,
                                                          kay›plar› özellikle Sahra Alt› Afrika ile afl›lmak is-
               Hindistan, Brezilya ve Çin
                                                          teniyor.
             l Ev, mutfak eflyas›: Panama ve Kolombiya
                                                                             Hububat:  Bakliyat, ya¤l› to-
             l F›nd›k: Hindistan, ABD, Çin, Japonya
                                                                           humlar ve mamullerinde fleker
             l Un: Sudan
                                                                           kam›fl› üretiminde öne ç›kan
                                                                           Peru’ya bak›l›yor. Panama, fiili,
            ‹HRACATIMIZDA V‹ZYON                                           Paraguay ve Arjantin üzerinde
            ‹hracat›m›zda ürün vizyonu                                     duruluyor.
                             Un ihracat›m›z: Irak ve Suri-                   Kozmetikte Endonezya, Ma-
                           ye pazar› kaybedilince birçok  lezya, Vietnam, Hindistan, Brezilya ve Çin’de çal›fl-
                           fabrikada kapasite kullan›m›   ma yap›l›yor.
                           yüzde 35 seviyelerine düflmüfl-    Ev ve mutfak eflyalar› sektörü Panama ve Ko-
                           ken sektör, Sudan’a ihracat›n›                 lombiya’y› de¤erlendiriyor.
                           70 bin tondan 460 bin tona ç›-                   F›nd›k ve mamullerinde ABD,
                           kard›. Filipinler’den Brezilya’ya,             Çin, Japonya, Rusya ve Hindistan
          Kanada’dan Endonezya’ya kadar bir çok ülkeye ih-                üzerinde duruluyor.
          racat bafllad›.                                                    Demir d›fl› metaller: ABD,
                             fiekerli mamuller: Gelenek-                   Japonya ve ‹ngiltere hedef pa-
                           sel pazarlar› olan Afrika ve Or-               zar. ‹hracat için 4 saatlik uçufl
                           tado¤u’nun d›fl›na taflmaya ça-  mesafesinin 8 saate ç›kar›lmas› isteniyor.
                           l›fl›yor. Formül, yeni pazarlar-  Deri ve mamülleri: Ana rota ‹ran, Afrika ve ABD.
                           dan al›m heyetleri getirmek.   Çin'in hakimiyetindeki ‹ran pazar›nda kaliteli Türk
                           Güney Kore ve Myanmar heyet-   ürünlerine ilgi art›yor.
                           leri getirildi. Myanmar’la
          ba¤lant›lar da gerçekleflti. S›rada Japonya, Tay-
                                                       ‹HRACAT               2017           2018 (8 ay)
          land, Çin, Kolombiya, Meksika, Brezilya, fiili ve
          Arjantin var. Atak bir politika.             TARIM ÜRÜNLER‹        15.300.106     16.674.113
            Zeytin ve zeytinya¤›: AB pazar›nda s›k›nt› ya-  Bitkisel ürünler  10.348.976    11.028.028
          flay›nca Çin’e yöneldi. Tan›t›m çal›flmalar›n›n  Hayvansal ürünler    1.674.062      1.896.230
          sonuçlar›n› da almaya bafllad›. Zeytinya¤› ihra-  Orman ürünleri     3.277.068      3.749.855
          cat›nda büyük düflüfller yaflan›rken Çin’e ihracat  SANAY‹ ÜRÜNLER‹   90.801.669         103.427.865
          yüzde 20 artt›. Sektör flimdi ABD’yi hedef pazar  Tar›ma dayal›  sanayi  8.880.967  9.540.042
                olarak belirledi. Fancy Food Fuar›’na ka-  Kimyevi maddeler   12.153.664    13.214.379
                        t›ld›. fiikago’da önemli market-  Sanayi mamulleri    69.767.037     80.673.445
                             lerde Türk zeytinya¤›n› ta-  Elektrik elektronik  7.597.994     8.422.851
                               n›t›c› tad›m etkinlikleri  Makine ve aksamlar›  4.478.678     5.422.428
                               organize     edilmesi   Savunma sanayii        1.245.752      1.407.157
                               planlan›yor.  Hindis-   Demir ve d›fl› metaller    5.055.967   6.188.462
                              tan’da önemli tan›t›mlar
          24 KobiEfor Kas›m 2018
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31