Page 24 - KobiEfor_Kasim_2018
P. 24

KAPAK



            Türkiye ekonomisinin günceli
            D›fl ekonomiler Türkiye ekonomisi-
          nin güncelini enflasyon, cari aç›k ve
          iflsizlik görünümleri üzerinden izli-
          yor. Bu konularda biz nas›l yan›ld›y-
          sak IMF de öyle yan›ld›. IMF Türkiye
          için TÜFE’nin bu y›l›n sonunda yüzde
          15 ve gelecek y›l›n sonunda yüzde
          16.7 seviyesinde gerçekleflmesini bek-
          liyor. ‹flsizlik oran› tahminleri ise bu y›l
          sonu için yüzde 11 ve 2019 sonu için yüzde
          12.3 olarak aç›kland›.
            Raporda, cari a盤›n gayrisafi yurtiçi has›laya
          oran›n›n bu y›l›n sonunda yüzde 5.7'ye yükseldikten
          sonra gelecek sene yüzde 1.4'e gerileyece¤i öngö-  ‹hracat ürün yap›m›z: ‹malat sanayi ürünlerimizin
          rüsünde bulunuldu.                              toplam ihracattaki pay› yüzde 94.9'dur. Yüksek tek-
                                                          noloji ürünlerinin imalat sanayi ürünleri ihracat› için-
            ‹HRACATIMIZIN YAPISI
                                                          deki pay› yüzde 2.8, orta yüksek teknolojili ürünlerin
            Geneline bakal›m: Türkiye’nin ihracat gelirinde  pay› ise yüzde 37.1'dir. Bu tablo katmade¤er üretme-
          tar›m ürünleri ihracat›n›n pay› yüzde 15, sanayi  de asgari dürtüyü yakalad›¤›m›z›n göstergesidir.
          ürünlerinin pay› yüzde 82 oran›nda. ‹hracat›m›z,  Teknoloji yo¤unlu¤u yap›s›: ‹malat sanayi ürünle-
          dün oldu¤u gibi bugün de geliflmifllere odakl›d›r;  rinin toplam ithalattaki pay› yüzde 78'dir. Yüksek tek-
          dünya üzerinde 235 ülkeye ihracat yap›yoruz ama
                                                          noloji ürünlerinin imalat sanayi ürünleri ithalat› için-
          AB ülkelerinin toplam ithalat›nda, bizim ihraç etti-  deki pay› yüzde 13.5, orta yüksek teknolojili ürünlerin
          ¤imiz ürünlerin pay› sadece yüzde 1.27’dir. ‹hraca-  pay› ise yüzde 42.8'dir.Bu tablo da bize fason-montaj
          t›m›z›n geliflmifllere dönük perspektifi, “onlars›z  yo¤unluklu ama afl›lamaz olmayan bir d›fla ba¤›ml›
          olmaz ama onlarla da olmaz” biçimindedir.       üretimi göstermektedir.


           ‹SMA‹L GÜLLE
           Türkiye ‹hracatç›lar Meclisi (T‹M) Yönetim Kurulu Baflkan›
                “Hedef sürdürülebilir d›fl ticaret fazlas›”

             “Gerek küresel ticarette gündeme gelen koru-  fluyor. Ancak ihracat›-
           mac› politikalar ve ticaret savafllar›, gerekse Türk  m›zda küçük ve orta öl-
           Liras›’nda yaflad›¤›m›z spekülatif bask›, bu y›l ihra-  çekli firmalar›m›z›n et-
           catta rekor hedeflerimize ulaflmam›za engel ola-  kilerini bu denli göremi-
           mad›. Eylül ay› itibariyle yüzde 22.6 art›fl ile 14.5  yoruz. Dolay›s› ile KO-
           milyar dolar gelen ihracat›m›z, bütün Eylül aylar›  B‹’lerin ihracata yön-
           aras›ndaki en yüksek ihracat rakam› oldu. Sürdü-  lendirilmesinde daha
           rülebilir büyümenin tek bir formülü var, o da daha  çok çal›flmam›z gereki-
           fazla ihracat, daha nitelikli ihracat.         yor. Toplam 71 bin ihracatç›m›z var. Ama 2017 y›-
             Yeni Ekonomi Program› (YEP) ile Türkiye’de ye-  l›nda toplam ihracat›m›z›n neredeyse yar›s›n›, ilk
           ni bir ekonomi stratejisi hedeflendi. ‹ç talep ve tü-  200 ihracatç› firmam›z gerçeklefltirmifl.
           ketim a¤›rl›kl› büyüme stratejisinin yerini, ihracat  T‹M olarak biz de yeni dönemde ihracat›m›z›n
           odakl› ve yerli üretimin desteklenece¤i bir strateji  Anadolu illerinde daha çok canland›r›lmas› için
           ald›. Buna paralel olarak 2018 y›lsonu hedefi olan  mentörlü¤e dayal› bir çal›flma gerçeklefltirece¤iz.
           170 milyar dolar ihracat›n gerçekleflece¤ini düflü-  Amac›m›z Türkiye’de ihracat›n tüm illere yay›labil-
           nüyorum.                                       mesini sa¤lamakt›r.
             Türkiye olarak üretim konusunda yeni at›l›mla-  Genel anlamda verileri inceledi¤imizde ‘Yük-
           ra ihtiyac›m›z var. Bu yat›r›mlar›n özellikle KOB‹ ve  sek Teknolojili Ürünler’in toplam ihracat›m›zdaki
           yeni kurulan giriflimler seviyesinde yay›lmas› flart.  pay›  yüzde 3.5-4 olurken ‘Orta Yüksek Teknoloji-
           Türkiye çok dinamik bir ifl dünyas›na sahip, flirket-  li Ürünler’ yüzde 33-38 band›ndad›r. Somut ç›ka-
           lerimizin yüzde 90’›ndan fazlas› KOB‹’lerden olu-  r›m› kilogram bafl›na düflen de¤erimize bakarak

          22 KobiEfor Kas›m 2018
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29