Page 35 - KobiEfor_Ocak_2018
P. 35

sanayi sektörlerinde ithalat azalm›flt›r.        neti, büyük veri ve bulut biliflim gibi alanlarda yafla-
            Geliyoruz bam teline: ‹malat sanayi ekonomik  nan h›zl› geliflmeler neticesinde ortaya ç›kan tablo-
          küreselleflmeden yüksek seviyede etkilenmekte    ya Sanayi 4.0 Devrimi denilmesi anlaml›d›r. Bu dev-
          olup geliflmifl ülkelerin küresel imalat sanayii için-  rimle birlikte imalat sanayii baflta olmak üzere bir-
          deki pay› ve kendi ekonomileri içindeki imalat sa-  çok alanda ifl yapma anlay›fl›n›n tamamen de¤ifl-
          nayinin pay› azalmaktad›r. ‹malat sanayiinde etkin-  meye bafllad›¤› görülmektedir. Bu ba¤lamda imalat
          lik kayb›n›n olumsuz etkileri küresel ekonomik  sanayimizin rekabet gücünde pazarlara yak›nl›k,
          krizle birlikte daha net ortaya ç›km›fl, geliflmifl ül-  h›zl› ve küçük partili üretim yapabilmeye dayanan
          kelerde sanayi politikas›na olan ilgi ve korumac›l›k  esnek üretim yap›s› büyük avantajd›r. Yeni teknolo-
          yönünde talepler art›rm›flt›r.                   jilerden daha etkili bir flekilde istifade edilmesi
            Ülkemiz küreselleflmenin etkisinin iyice artt›¤› bu  mevcut esnek üretim yap›m›z›n korunup gelifltiril-
          süreçte dünya imalat sanayii içinde pay›n› art›rabil-  mesi aç›s›ndan zorunludur.
          mifltir. ‹malat sanayii katmade¤eriyle dünyada 20’n-  Sanayide dijital dönüflümün h›zland›r›lmas› yö-
          ci, Avrupa’da 10’uncu s›rada iken son on y›lda dün-  nünde birkaç ad›m att›k. Ak›ll› üretim sistemlerine
          yada 16’nc›, Avrupa’da ise 6’nc› s›raya yükselmifltir.   hizmet eden kilit ve öncü teknolojileri belirledik. Ak›l-
            Önümüzdeki dönemde imalat sanayinin teknolo-  l› Üretim Sistemleri Teknoloji Yol Haritas›’nda ‘Diji-
          ji, tasar›m ve markalaflma odakl› olarak daha yük-  talleflme, Etkileflim ve Gelece¤in Fabrikalar›‘ ana
          sek katmade¤erli bir yap›ya dönüflümünü sa¤la-   bafll›klar› alt›nda kritik teknolojiler, stratejik hedefler
          mak büyük önem tafl›maktad›r. Proje bazl› teflvik  ve kritik ürünler saptand›. Türkiye’de yüksek kat-
          sistemine de zaten imalat sanayinin yap›sal dönü-  made¤erli yat›r›m döngüsünü bafllatmak ve geliflmifl
          flümünü sa¤lamak için geçilmifltir.               ülkelerle aram›zdaki teknoloji fark›n› kapatmak için
            Sanayi 4.0: Yapay zeka, robotik teknolojiler, ak›l-  büyük f›rsatlar sunabilecek bu yeni sanayi devrimi-
          l› üretim sistemleri, 3D yaz›c›lar, nesnelerin inter-  nin, istesek de kaç›ramayaca¤›m›z kadar içindeyiz.

          etmek ve bir teknisyen sahaya gelemedi¤inde çal›-
          flanlara ifl üstü e¤itimi vermek için art›r›lm›fl ger-
          çeklik gözlükleri kullan›yor. Bu tarz uygulamalar›
          özellikle oyun ve e¤lence sektörlerinde daha fazla
          görmeye bafllayaca¤›z.
                                     Sanal   gerçeklik:
                                   Önümüzdeki on y›l
                                   içerisinde sanal ger-
                                   çeklik ve yapay zeka
                                                           ‘Mega-bulut’a yolculuk: Bulut teknolojisinden bir
                                   gibi teknolojiler insan-
                                   lar›n duygular›ndan ve  sonraki ad›m olan, birden çok bulutun uyumlu ve bü-
                                   önyarg›lar›ndan ba-   tüncül bir flekilde çal›flaca¤› mega bulut teknolojisi-
          ¤›ms›z hareket etmesine yard›mc› olacak. Birkaç  ne geçifl bafllayacak. Mega bulutu oluflturmak için
          sene içerisinde yapay zekan›n bilinçli ve bilinç d›fl›  a¤ oluflturmada (veriyi bulutlar aras›nda tafl›mada),
                                                         depolamada (veriyi do¤ru buluta yerlefltirmede), he-
          önyarg›lar› gidermesi için ifle al›m ve terfi prose-
          dürlerine uyguland›¤›n› görece¤iz. Bunun yan› s›ra  saplamada (ifl yükleri için en iyi ifllem yapma ve h›z-
          sanal gerçeklik, ifl mülakatlar›nda potansiyel bir  land›rma olana¤›ndan faydalanmada), organizas-
          çal›flan›n gerçek kimli¤ini bir avatar ile maskele-  yonda (a¤ iletiflimini, depolamay› ve hesaplamay› bu-
          yerek, ifl görüflmelerinde sadece liyakat›n kriter  lutlar genelinde iliflkilendirmede) çoklu bulut ino-
                                                         vasyonlar›n› hayata geçirmemiz gerekecek.
          al›nmas›n› sa¤layacak.
                                     Medya ve e¤lence,                             fiirketler siber gü-
                                   e-spor: 2018 y›l›nda                          venli¤e öncelik vere-
                                   sanal gerçeklik göz-                          cek:  Makinelerle gide-
                                   lüklerinin kullan›m›-                         rek artan iliflkilerimiz
                                                                                 göz önüne al›nd›¤›nda,
                                   n›n artmas›yla dünya-
                                   da ilginin her geçen                          yaflanan ufak aksakl›k-
                                   gün artt›¤› e-spor, ana                       lar büyük sorunlara yol
          ak›m haline gelecek. Bu teknoloji sayesinde belirli  açabiliyor. Bu nedenle 2018 y›l›nda uluslararas›
          bir fiziksel yeterlili¤e veya güce sahip olmadan ba-  flirketler siber güvenlik araçlar›na ve teknolojileri-
                                                         ne öncelik verecek.
          flar›ya ulaflmak mümkün olacak.
                                                                                      Ocak 2018 KobiEfor 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40