Page 32 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 32
UZMAN
KOB‹’ler ‹çin Dijitalleflme, Bir Tercih De¤il
Zorunluluk Olarak Kabul Edilmeli…
“K OB‹’ler için dijitalleflme, bir tirilmifl. Accenture Dijitalleflme Endeksi,
bir flirketin dijital profilinin resmini çeki-
tercih de¤il zorunluluk ola-
yor ve flirketlerin ne ölçüde dijitalleflme-
rak kabul edilmeli” görüflünü
benimseyen ve önemseyen yi ve dijital çözümleri büyüme ve verimli-
biri olarak bu konuda çeflitli li¤in bir arac› olarak gördü¤ünü araflt›r›-
kaynaklardan derledi¤im bilgileri sizlere yor. Accenture Dijitalleflme Endeksi ça-
Hilmi Develi sunmak istiyorum. l›flmas›na göre Türkiye’de faaliyet göste-
Günümüzde dijitalleflme, entegre ol- ren flirketlerin dijitalleflmeyi gündemle-
hilmideveli@gmail.com
mayan bir BT altyap›s›na sahip olmak rine alarak ve ifl yap›fl biçimlerini gözden
yerine, dijitalleflmifl kaynaklar›, yeni geçirerek yakalayabilecekleri birçok f›r-
gelir, büyüme ve flirkete de¤er katacak sat bulunuyor.
operasyonel sonuçlara dönüfltürme sü- Buna göre flirketlerin atmas› gereken
Dijitalleflmenin recidir. ad›mlar flöyle s›ralan›yor:
Baflka bir ifadeyle dijitalleflme, yeni ifl “1) Nerede oldu¤unuzu tespit edin ve di-
bir ad›m sonras› ise modelleri gelifltirmek, bilgi, flirket kay- jitalleflme stratejinizi oluflturun,
ak›ll› KOB‹ haline naklar› ve dijital teknolojileri yeni kombi- 2) Dijitalleflme için temelleri do¤ru at›n,
nasyonlarla birlefltirerek benzersiz müfl- 3) Dijitalleflmeyi kullanarak flirketinizi
gelmek. teri deneyimleri oluflturmak, yeni ürün farkl›laflt›r›n,
Endüstri 4.0 süreci, ve hizmetleri mümkün k›lmak ve flirket 4) Do¤ru yönetiflim yap›lar› ile geliflimi-
kaynaklar›n› çok daha etkin kullanmak nizi sürekli izleyin,
yapay zeka için teknolojiyi bu kaynaklara uygulamak 5) Makro ölçekte yap›lmas› gerekenlerin
teknolojilerinin anlam›na geldi¤i kabul görmekte. önemini göz ard› etmeyin”
Dijitalleflme, rekabet edebilmek ve varl›- olarak öneriler s›ralanm›fl.
kullan›m›, ak›ll› ¤›n› sürdürmek isteyen iflletmeler için Dijitalleflmenin bir ad›m sonras› ise
fabrika yat›r›mlar›, kritik önem tafl›yor. ak›ll› KOB‹ haline gelmek.
KOB‹’ler büyüme, markalaflma, ihracat, Endüstri 4.0 süreci, yapay zeka teknoloji-
disiplinler aras› karl›l›k gibi hedeflerine bundan böyle di- lerinin kullan›m›, ak›ll› fabrika yat›r›mla-
iflbirlikleri Türk jital KOB‹’ye dönüflerek ulaflabilecek. r›, disiplinler aras› iflbirlikleri Türk sana-
Dijital dönüflüm, flirketin çal›flma biçimi- yisini ve özellikle KOB‹’leri çok yak›ndan
sanayisini ve ni de¤ifltirmeden eski teknolojinin yerine ilgilendiriyor.
özellikle KOB‹’leri yenisini koyarak flirketi dijitallefltirmek Üretim sanayi ve KOB‹’ler, zaman kay-
demek de¤ildir. Süreçler basitçe dijital- betmeden dünya devlerinin uygulad›¤›
çok yak›ndan lefltirildi¤i zaman asl›nda tek yap›lan, ifl tüm üretim süreçlerinin ak›ll› sistemler-
ilgilendiriyor. modelini ya da büyüme gücünü de¤ifltir- le kontrol edildi¤i, esnek ve ak›ll› fabrika
meden sadece mevcut süreçleri kopya- sistemlerini ö¤renmeli.
Üretim sanayi ve layarak teknolojiyi uygulamak olur. Yeni Fikirlerin, daha h›zl› ürüne çevrildi¤i, es-
KOB‹’ler, zaman teknolojiler verimlili¤i art›rabilir ama nek, küçük, dinamik ve ak›ll› fabrikalar›n
genellikle büyüme beklentilerini de¤ifl- say›s›n›n artaca¤›ndan hareketle KO-
kaybetmeden dünya tirmez. B‹’ler de ak›ll› sistemlerin kontrol etti¤i,
devlerinin uygulad›¤› Büyüme yenilikçi bir dijital flirket olmay› seri üretimin yerini daha az miktarlarda
gerektirir. Dijital bir flirket olmak hem ve kifliye özel üretime b›rakt›¤› ak›ll› fab-
tüm üretim içeride hem d›flar›da büyük bir dönüflüm rikalara geçifl stratejileri oluflturmal›.
süreçlerinin ak›ll› anlam›na gelir. Dijital dönüflüme ayak Ak›ll› fabrikalar ile verimlilik art›fl› ve
uyduramayan flirketlerin ça¤›n gerisinde yüksek kalite seviyesiyle esnek üretim
sistemlerle kontrol kalmaya mahkum olaca¤› da herkes ta- yakalanacak ve sistemler aras›nda en-
edildi¤i, esnek ve raf›ndan kabul edilen bir konuma geldi. tegrasyon gibi süreçlerin izlenebilirli¤i
Dijital dönüflüm süreçlerinde yeni nesil artacak.
ak›ll› fabrika teknolojilerle yeni ifl modelleri ortaya Rekabet avantaj›n› ancak ayn› yönde sis-
sistemlerini ç›kmaya ve rekabet yeniden tan›mlan- tem kuran ve gelifltiren flirketler yakala-
maya baflland›. yabilecek.
ö¤renmeli. KOB‹’lerin, flirketlerin dönüflüm süreç- Endüstri 4.0 haz›rl›k süreciyle birlikte
KOB‹’lerin rekabette lerini bafllatabilmeleri için gelifltirilen fabrikalar ve inovasyon merkezleri baflta
metodolojileri kullanarak dijitalleflme olmak üzere çok say›da disiplinden in-
geri kalmamas› için yolculu¤una bafllamalar› bu yolculukla- san, dijital olarak birbirine ba¤lanarak
dijital ekonominin r›n› kolaylaflt›rabilir. zor ve karmafl›k iflleri sanal ortamda
Örne¤in; Accenture Dijitalleflme paylaflacak ve ortaklafla üretim gerçek-
bir parças› haline Endeksi: lefltirecek.
gelerek ekosistemin Bo¤aziçi Üniversitesi, Orta Do¤u Teknik K›sacas› KOB‹’lerin rekabette geri kal-
Üniversitesi, Türkiye Biliflim Vakf› ve Vo- mamas› için dijital ekonominin bir parça-
içine dahil olmalar› dafone’un deste¤i ile ülkemizde flirket- s› haline gelerek bu ekosistemin içine
gerekiyor. lerin dijitalleflme yolculu¤unda hangi dahil olmalar› gerekiyor.
noktada olduklar›n› ortaya koymak ve di- KOB‹’lerimizin dijital dönüflümle ve En-
jital kabiliyetlerini analiz etmek amac›yla düstri 4.0’a gidecekleri sürece iliflkin
Accenture Dijitalleflme Endeksi ad› ve- derledi¤im bilgiler ve kiflisel de¤erlen-
rilen bir endeksleme metodolojisi gelifl- dirmelerim özetle bunlar…
32 KobiEfor A€ustos 2017