Page 32 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 32

UZMAN



                                     KOB‹’ler ‹çin Dijitalleflme, Bir Tercih De¤il
                                     Zorunluluk Olarak Kabul Edilmeli…


                                    “K        OB‹’ler için dijitalleflme, bir  tirilmifl. Accenture Dijitalleflme Endeksi,
                                                                        bir flirketin dijital profilinin resmini çeki-
                                              tercih de¤il zorunluluk ola-
                                                                        yor ve flirketlerin ne ölçüde dijitalleflme-
                                              rak kabul edilmeli” görüflünü
                                              benimseyen ve önemseyen   yi ve dijital çözümleri büyüme ve verimli-
                                              biri olarak bu konuda çeflitli  li¤in bir arac› olarak gördü¤ünü araflt›r›-
                                     kaynaklardan derledi¤im bilgileri sizlere  yor. Accenture Dijitalleflme Endeksi ça-
           Hilmi Develi              sunmak istiyorum.                  l›flmas›na göre Türkiye’de faaliyet göste-
                                     Günümüzde dijitalleflme, entegre ol-  ren flirketlerin dijitalleflmeyi gündemle-
           hilmideveli@gmail.com
                                     mayan bir BT altyap›s›na sahip olmak  rine alarak ve ifl yap›fl biçimlerini gözden
                                     yerine, dijitalleflmifl kaynaklar›, yeni  geçirerek yakalayabilecekleri birçok f›r-
                                     gelir, büyüme ve flirkete de¤er katacak  sat bulunuyor.
                                     operasyonel sonuçlara dönüfltürme sü-  Buna göre flirketlerin atmas› gereken
           Dijitalleflmenin           recidir.                           ad›mlar flöyle s›ralan›yor:
                                     Baflka bir ifadeyle dijitalleflme, yeni ifl  “1) Nerede oldu¤unuzu tespit edin ve di-
           bir ad›m sonras› ise      modelleri gelifltirmek, bilgi, flirket kay-  jitalleflme stratejinizi oluflturun,
           ak›ll› KOB‹ haline        naklar› ve dijital teknolojileri yeni kombi-  2) Dijitalleflme için temelleri do¤ru at›n,
                                     nasyonlarla birlefltirerek benzersiz müfl-  3) Dijitalleflmeyi kullanarak flirketinizi
           gelmek.                   teri deneyimleri oluflturmak, yeni ürün  farkl›laflt›r›n,
           Endüstri 4.0 süreci,      ve hizmetleri mümkün k›lmak ve flirket  4) Do¤ru yönetiflim yap›lar› ile geliflimi-
                                     kaynaklar›n› çok daha etkin kullanmak  nizi sürekli izleyin,
           yapay zeka                için teknolojiyi bu kaynaklara uygulamak  5) Makro ölçekte yap›lmas› gerekenlerin
           teknolojilerinin          anlam›na geldi¤i kabul görmekte.   önemini göz ard› etmeyin”
                                     Dijitalleflme, rekabet edebilmek ve varl›-  olarak öneriler s›ralanm›fl.
           kullan›m›, ak›ll›         ¤›n› sürdürmek isteyen iflletmeler için  Dijitalleflmenin bir ad›m sonras› ise
           fabrika yat›r›mlar›,      kritik önem tafl›yor.               ak›ll› KOB‹ haline gelmek.
                                     KOB‹’ler büyüme, markalaflma, ihracat,  Endüstri 4.0 süreci, yapay zeka teknoloji-
           disiplinler aras›         karl›l›k gibi hedeflerine bundan böyle di-  lerinin kullan›m›, ak›ll› fabrika yat›r›mla-
           iflbirlikleri Türk         jital KOB‹’ye dönüflerek ulaflabilecek.  r›, disiplinler aras› iflbirlikleri Türk sana-
                                     Dijital dönüflüm, flirketin çal›flma biçimi-  yisini ve özellikle KOB‹’leri çok yak›ndan
           sanayisini ve             ni de¤ifltirmeden eski teknolojinin yerine  ilgilendiriyor.
           özellikle KOB‹’leri       yenisini koyarak flirketi dijitallefltirmek  Üretim sanayi ve KOB‹’ler, zaman kay-
                                     demek de¤ildir. Süreçler basitçe dijital-  betmeden dünya devlerinin uygulad›¤›
           çok yak›ndan              lefltirildi¤i zaman asl›nda tek yap›lan, ifl  tüm üretim süreçlerinin ak›ll› sistemler-
           ilgilendiriyor.           modelini ya da büyüme gücünü de¤ifltir-  le kontrol edildi¤i, esnek ve ak›ll› fabrika
                                     meden sadece mevcut süreçleri kopya-  sistemlerini ö¤renmeli.
           Üretim sanayi ve          layarak teknolojiyi uygulamak olur. Yeni  Fikirlerin, daha h›zl› ürüne çevrildi¤i, es-
           KOB‹’ler, zaman           teknolojiler verimlili¤i art›rabilir ama  nek, küçük, dinamik ve ak›ll› fabrikalar›n
                                     genellikle büyüme beklentilerini de¤ifl-  say›s›n›n artaca¤›ndan hareketle KO-
           kaybetmeden dünya         tirmez.                            B‹’ler de ak›ll› sistemlerin kontrol etti¤i,
           devlerinin uygulad›¤›     Büyüme yenilikçi bir dijital flirket olmay›  seri üretimin yerini daha az miktarlarda
                                     gerektirir. Dijital bir flirket olmak hem  ve kifliye özel üretime b›rakt›¤› ak›ll› fab-
           tüm üretim                içeride hem d›flar›da büyük bir dönüflüm  rikalara geçifl stratejileri oluflturmal›.
           süreçlerinin ak›ll›       anlam›na gelir. Dijital dönüflüme ayak  Ak›ll› fabrikalar ile verimlilik art›fl› ve
                                     uyduramayan flirketlerin ça¤›n gerisinde  yüksek kalite seviyesiyle esnek üretim
           sistemlerle kontrol       kalmaya mahkum olaca¤› da herkes ta-  yakalanacak ve sistemler aras›nda en-
           edildi¤i, esnek ve        raf›ndan kabul edilen bir konuma geldi.  tegrasyon gibi süreçlerin izlenebilirli¤i
                                     Dijital dönüflüm süreçlerinde yeni nesil  artacak.
           ak›ll› fabrika            teknolojilerle yeni ifl modelleri ortaya  Rekabet avantaj›n› ancak ayn› yönde sis-
           sistemlerini              ç›kmaya ve rekabet yeniden tan›mlan-  tem kuran ve gelifltiren flirketler yakala-
                                     maya baflland›.                     yabilecek.
           ö¤renmeli.                KOB‹’lerin, flirketlerin dönüflüm  süreç-  Endüstri 4.0 haz›rl›k süreciyle birlikte
           KOB‹’lerin rekabette      lerini bafllatabilmeleri için gelifltirilen  fabrikalar ve inovasyon merkezleri baflta
                                     metodolojileri kullanarak dijitalleflme  olmak üzere çok say›da disiplinden in-
           geri kalmamas› için       yolculu¤una bafllamalar› bu yolculukla-  san, dijital olarak birbirine ba¤lanarak
           dijital ekonominin        r›n› kolaylaflt›rabilir.            zor ve karmafl›k iflleri sanal ortamda
                                     Örne¤in; Accenture Dijitalleflme    paylaflacak ve ortaklafla üretim gerçek-
           bir parças› haline        Endeksi:                           lefltirecek.
           gelerek ekosistemin       Bo¤aziçi Üniversitesi, Orta Do¤u Teknik  K›sacas› KOB‹’lerin rekabette geri kal-
                                     Üniversitesi, Türkiye Biliflim Vakf› ve Vo-  mamas› için dijital ekonominin bir parça-
           içine dahil olmalar›      dafone’un deste¤i ile ülkemizde flirket-  s› haline gelerek bu ekosistemin içine
           gerekiyor.                lerin dijitalleflme yolculu¤unda hangi  dahil olmalar› gerekiyor.
                                     noktada olduklar›n› ortaya koymak ve di-  KOB‹’lerimizin dijital dönüflümle ve En-
                                     jital kabiliyetlerini analiz etmek amac›yla  düstri 4.0’a gidecekleri sürece iliflkin
                                     Accenture Dijitalleflme Endeksi ad› ve-  derledi¤im bilgiler ve kiflisel de¤erlen-
                                     rilen bir endeksleme metodolojisi gelifl-  dirmelerim özetle bunlar…
           32 KobiEfor A€ustos 2017
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37