Page 30 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 30
KAPAK
IFS, müflterilerinin dijital dönüflüm viraj›ndan
h›zlanarak ç›kmas›na yard›mc› oluyor
IFS Türkiye COO-Kurumsal yard›mc› olan IFS’in yeni ürünü
Operasyonlar Direktörü Mete Yücel, IFS IoT Business Connector hakk›nda
yak›n zamanda tan›t›lan ve süreç bilgi verdi.
maliyetlerinin düflürülmesine
“‹fliniz için s›rada ne var? ‘Dijital Dönüflüm’ kav-
ram› iflinizdeki varl›klara ve hizmet gereksinimleri-
ne uygulan›rsa ne olaca¤›n› önceden bilmek sure-
tiyle kazan›labilecek zaman ve paran›n tümünü dü-
flünün” diyen IFS Türkiye COO-Kurumsal Operas-
yonlar Direktörü Mete Yücel, ‘Dijital Dönüflüm’ün
birçok sanayide gerçek bir “oyun de¤ifltirici” olarak
konumland›r›ld›¤›na dikkat çekiyor ve “IFS olarak
biz; müflterilerimizin bir sonraki aflamay› güvenle
karfl›lamalar›na yard›mc› oluyoruz” aç›klamas›n›
yap›yor.
Dijital dönüflüm ça¤›nda, art›k eski üretim fikir-
lerinin geçerli olmad›¤›n› günümüzde üreticilerin
artan karmafl›kl›¤› ve k›salan ürün döngülerini yö-
netebilmek için ak›ll› üretime uyum sa¤layabilen
son derece vas›fl› ve çevik çal›flanlara ihtiyaç duy-
du¤unu belirten Mete Yücel, dijital dönüflümü ta-
mamlam›fl üreticilerin ürünlerin sat›fl›ndan, kabili-
yetlerin sat›fl›na geçmeye bafllayacaklar›n› söylü-
yor: “Örne¤in; bir yaz›c› satmak yerine günde
50.000 sayfa yazd›rma kapasitesini satacaklar. So- Mete Yücel
nuç olarak, tahmin edilebilir yeni gelir kalemleri
oluflturulurken bir yandan da müflterilere daha iyi len anlaml› gözlemleri yakalayabilirsiniz.”
ve daha tutarl› hizmet sunacaklar.” Varl›k yo¤un endüstriler içinde uzmanlaflm›fl
global kurumsal uygulama flirketi olan IFS’in, müfl-
IFS IoT Business Connector terilerinin ‘Dijital Dönüflüm’ viraj›ndan h›zlanarak
IFS’in 2016 y›l› 2. çeyre¤inde 500 uluslararas› ç›kmas›na yard›mc› olmak için yola ç›kt›¤›n› anla-
flirket üst düzey yöneticisi ile yapt›¤› anketten söze- tan Yücel, “Yak›n zamanda tan›t›lan IFS IoT Busi-
den Mete Yücel, kat›lanlar›n yüzde 86’s›n›n dijital ness Connector, veri toplama-analiz ile analiz-ey-
dönüflümün en öncelikli konulardan biri oldu¤una lem aras›ndaki bofllu¤a köprü kuran bir araçt›r.
inand›¤›n› ancak yüzde 40’›n›n herhangi bir strate- Tak ve çal›flt›r mant›¤› ile müflteriler; kullan›c› ta-
jisi olmad›¤› bilgisini veriyor. n›ml›, otomatiklefltirilmifl veya yar› otomatikleflti-
Bu sonucun akla “Dijital dönüflüme haz›r m›s›- rilmifl ifllemleri tetikleyebilir ve eyleme dönüfltürü-
n›z?” sorusunu getirdi¤ine iflaret eden Mete Yü- lebilirler. Bu flekilde tetiklenen eylemler, önleyici
cel, “Dijital Dönüflüm”ün verimlili¤in art›r›lmas› bak›m, servis yönetimi, varl›k yönetimi ve üretim
ve mevcut süreç maliyetinin düflürülmesi ile ilgi- için kullan›larak süreç maliyetinin düflürülmesine
li oldu¤unu, ayn› zamanda ürün tasar›mlar›n› iyi- yard›mc› olur” diye konufluyor. Yücel, IFS IoT Busi-
lefltirmek ve yeni hizmetler sunmak için f›rsatlar ness Connector’›n müflterileri için “geliri ve verim-
da sundu¤unu ifade ediyor: “Varl›k yo¤un ifllet- lili¤i art›rmak, operasyonlar› geniflletmek, yeni hiz-
melerin; ürün, varl›k ve cihazlardan toplanan bü- metler önermek ve müflteri memnuniyetini art›r-
yük miktarda veriye sahip olma ihtimali çok yük- mak’t›r” anlam›na geldi¤ini kaydediyor.
sektir. Ancak günümüzde çok az iflletme bu veri-
yi tam anlam›yla kullanabiliyor. Sadece veriye ih- Bulut yard›mc› olur
tiyaç duymazs›n›z, analiz edebilece¤iniz verilere Mete Yücel IFS’in müflterilerini h›zl› hareket
ihtiyaç duyars›n›z, böylece eyleme dönüfltürülebi- edebilen ve çevik hale getirmek için yürüttü¤ü ça-
30 KobiEfor A€ustos 2017