Page 27 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 27
‘Sanal Gerçeklik’ nedir?
Sanal gerçeklik, bilgisayarlar arac›l›¤› ile
gerçekte var olmayan ortamlar› gerçek gibi sun-
mak, asl›nda bulunulmayan ortamlarda bulunu-
yormufl gibi çal›flmak, tasar›m ve uygulama ger-
çeklefltirmektir.
Günümüzde giyilebilir teknoloji ürünlerinin
artmas›, sanal gerçeklik teknolojilerinin de h›z-
la geliflmesine yol açt› ve Sanal görmenin yan›
s›ra yön, hareket, koku gibi duyular›m›z› da uy-
gulamalar›n içine ald›.
Gelinen yerde:
Sanal gerçeklik
tezgah›n›z› internete ba¤l› tutarak devir ve üretim gözlükleri ve bera-
say›s›n› sürekli ölçüp ar›za ve bak›m uyar›lar›n› ala- berinde kullan›la-
bileceksiniz. bilen platformlar,
giysiler ya da kon-
Türkiye ve dünyada IoT sollarla beraber
“Nesnelerin ‹nterneti” ba¤lam›nda Türkiye’de ve ö¤renciler, e¤itim
dünyada flu anda internete ba¤l› cihaz ve makine ald›klar› konuyu
say›s› 4 milyar adet say›l›yor. 2017 sonunda bu ra- birebir sanki ora-
kam›n 5 milyara, 2020 y›l›nda ise 24 milyara ulafla- daym›fl gibi sanal
ca¤› ve her insan›n minimum 4 cihazla internete gerçeklik ortam›nda yaflabiliyorlar.
ba¤lanaca¤› öngörülüyor. Biyoloji derslerinde insan anatomisini, iç or-
“Nesnelerin ‹nterneti” üzerinden yak›n gelecek ganlar›n nas›l çal›flt›¤›n› sanki bir insan›n içeri-
tahayyülü yapmak ve bu yöndeki inovasyon faaliyet- sindeymifl gibi ö¤reniyorlar.
lerine odaklanmak için ipucu arayan okurlar›m›za T›p alan›nda doktorlar, ameliyat simülasyon-
2030 y›l›na kadar gerçekleflece¤i öngörülen kimi lar› sayesinde, ameliyat›n gerçe¤ini yapmaya
örnekler sunarak kapak dosyam›z› ba¤layal›m: bafllad›lar.
l Sa¤l›k sorunlar›n›n yüzde 80'i yapay zekaya sa- Dünya gerçekten de¤ifliyor ve de¤iflmeye de-
hip makineler ya da insans› robotlar taraf›ndan çö- vam edecek.
zülecek.
l Restoranlar›n yüzde 90'› yemeklerini 3 boyutlu l Bilim insanlar›, hem insanlar›n birbirleriyle
yaz›c›lar› kullanarak yapacak. hem de di¤er türlerle konuflmas›n› sa¤layacak
l Tüm küresel finansal ifllemlerin yüzde 10'u farkl› bir iletiflim sistemi kuracak.
Bitcoin veya Bitcoin benzeri kripto paralarla yap›- l Kablosuz enerji kullanarak ampulleri yakmak
lacak. mümkün olacak.
l Karayollar›nda kullan›lan araçlar›n büyük bir l Polis kuvvetleri yüzde 50 oran›nda azalt›lacak
k›sm› sürücüsü olmadan seyahat edebilecek. ve yerini yapay zekaya sahip olan robotlara b›raka-
l ‹nflaat sektöründeki tüm yeni yap›lar›n yüzde cak.
20'si üç boyutlu yaz›c›dan ç›km›fl yap›lardan olufla- l K›z›lötesi drone izleme sistemleri sayesinde
cak. orman yang›nlar› azalt›lacak.
l 2 milyar ifl yok olacak ve ifl kayb› yaflayan in- l Geleneksel ilaçlar yerine bireye özel ilaçlar
sanlar yeni ifl alanlar›na yönelecek. üretilebilecek.
l Su ihtiyac›n›n yüzde 100'ünü atmosferden kar- l Kendi kendisine üretim sa¤layabilen ve organi-
fl›layan flehirler kurulacak. ze olabilen mikro swarmbotlar (küçük taklitçi ro-
l Dünya dinleri bugüne oranla yaklafl›k yüzde 50 botlar) sayesinde kiflisel giyim mümkün olabilecek.
büyüme sa¤layacak. l fiirketlerin bir k›sm› iflgücü maliyetlerinin he-
l Geleneksel üniversitelerin yüzde 50'si kapana- saplanmas›nda "sinaptik para yaklafl›m›”n› kulla-
cak ve yeni bir e¤itim sisteminin önü aç›lacak. nacak.
l Bir mesle¤e bafllamak için en az 6 ay süren l Arama motorlar› sadece internetle s›n›rl› kal-
mikro e¤itimler verilecek sonras›nda profesyonel- may›p, fiziksel boyutta da aramalar gerçeklefltire-
li¤e ad›m at›lacak. bilecek flekilde entegre edilecek.
A€ustos 2017 KobiEfor 27