Page 27 - KobiEfor_Agustosl_2017
P. 27

‘Sanal Gerçeklik’ nedir?
                                                               Sanal gerçeklik, bilgisayarlar arac›l›¤› ile
                                                             gerçekte var olmayan ortamlar› gerçek gibi sun-
                                                             mak, asl›nda bulunulmayan ortamlarda bulunu-
                                                             yormufl gibi çal›flmak, tasar›m ve uygulama ger-
                                                             çeklefltirmektir.
                                                               Günümüzde giyilebilir teknoloji ürünlerinin
                                                             artmas›, sanal gerçeklik teknolojilerinin de h›z-
                                                             la geliflmesine yol açt› ve Sanal görmenin yan›
                                                             s›ra yön, hareket, koku gibi duyular›m›z› da uy-
                                                             gulamalar›n içine ald›.
                                                               Gelinen yerde:
                                                             Sanal   gerçeklik
           tezgah›n›z› internete ba¤l› tutarak devir ve üretim  gözlükleri ve bera-
           say›s›n› sürekli ölçüp ar›za ve bak›m uyar›lar›n› ala-  berinde kullan›la-
           bileceksiniz.                                     bilen platformlar,
                                                             giysiler ya da kon-
              Türkiye ve dünyada IoT                         sollarla beraber
              “Nesnelerin ‹nterneti” ba¤lam›nda Türkiye’de ve  ö¤renciler, e¤itim
           dünyada flu anda internete ba¤l› cihaz ve makine   ald›klar› konuyu
           say›s› 4 milyar  adet say›l›yor. 2017 sonunda  bu ra-  birebir sanki ora-
           kam›n 5 milyara, 2020 y›l›nda ise  24 milyara ulafla-  daym›fl gibi sanal
           ca¤› ve her insan›n minimum 4 cihazla internete   gerçeklik ortam›nda yaflabiliyorlar.
           ba¤lanaca¤› öngörülüyor.                            Biyoloji derslerinde insan anatomisini, iç or-
              “Nesnelerin ‹nterneti” üzerinden yak›n gelecek  ganlar›n nas›l çal›flt›¤›n› sanki bir insan›n içeri-
           tahayyülü yapmak ve bu yöndeki inovasyon faaliyet-  sindeymifl gibi ö¤reniyorlar.
           lerine odaklanmak için  ipucu arayan okurlar›m›za   T›p alan›nda doktorlar, ameliyat simülasyon-
           2030 y›l›na kadar gerçekleflece¤i öngörülen kimi   lar› sayesinde, ameliyat›n gerçe¤ini yapmaya
           örnekler sunarak kapak dosyam›z› ba¤layal›m:      bafllad›lar.
              l Sa¤l›k sorunlar›n›n yüzde 80'i yapay zekaya sa-  Dünya gerçekten de¤ifliyor ve de¤iflmeye de-
           hip makineler ya da insans› robotlar taraf›ndan çö-  vam edecek.
           zülecek.
              l Restoranlar›n yüzde 90'› yemeklerini 3 boyutlu  l Bilim insanlar›, hem insanlar›n birbirleriyle
           yaz›c›lar› kullanarak yapacak.                  hem de di¤er türlerle konuflmas›n› sa¤layacak
              l Tüm küresel finansal ifllemlerin yüzde 10'u  farkl› bir iletiflim sistemi kuracak.
           Bitcoin veya Bitcoin benzeri kripto paralarla yap›-  l Kablosuz enerji kullanarak ampulleri yakmak
           lacak.                                          mümkün olacak.
              l Karayollar›nda kullan›lan araçlar›n büyük bir  l Polis kuvvetleri yüzde 50 oran›nda azalt›lacak
           k›sm› sürücüsü olmadan seyahat edebilecek.      ve yerini yapay zekaya sahip olan robotlara b›raka-
              l ‹nflaat sektöründeki tüm yeni yap›lar›n yüzde  cak.
           20'si üç boyutlu yaz›c›dan ç›km›fl yap›lardan olufla-  l K›z›lötesi drone izleme sistemleri sayesinde
           cak.                                            orman yang›nlar› azalt›lacak.
              l 2 milyar ifl yok olacak ve ifl kayb› yaflayan in-  l Geleneksel ilaçlar yerine bireye özel ilaçlar
           sanlar yeni ifl alanlar›na yönelecek.            üretilebilecek.
              l Su ihtiyac›n›n yüzde 100'ünü atmosferden kar-  l Kendi kendisine üretim sa¤layabilen ve organi-
           fl›layan flehirler kurulacak.                     ze olabilen mikro swarmbotlar (küçük taklitçi ro-
              l Dünya dinleri bugüne oranla yaklafl›k yüzde 50  botlar) sayesinde kiflisel giyim mümkün olabilecek.
           büyüme sa¤layacak.                                 l fiirketlerin bir k›sm› iflgücü maliyetlerinin he-
              l Geleneksel üniversitelerin yüzde 50'si kapana-  saplanmas›nda "sinaptik para yaklafl›m›”n› kulla-
           cak ve yeni bir e¤itim sisteminin önü aç›lacak.  nacak.
              l Bir mesle¤e bafllamak için en az 6 ay süren    l Arama motorlar› sadece internetle s›n›rl› kal-
           mikro e¤itimler verilecek sonras›nda profesyonel-  may›p, fiziksel boyutta da aramalar gerçeklefltire-
           li¤e ad›m at›lacak.                             bilecek flekilde entegre edilecek.
                                                                                     A€ustos 2017 KobiEfor 27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32