Page 31 - KobiEfor_Haziran_2017
P. 31
bir program hem bir yar›flma. Firmalar, 5 kategori-
de 67 ülkede 7 bin firmayla karfl›laflt›rmal› durum-
lar›n› görebiliyor. Firmalar için ücretsiz bir check-
up diyebiliriz. Bu y›l Avrupa ‹flletmeler A¤› ile ortak-
l›k yap›yoruz. 100 firmaya (KOB‹’ye) dan›flmanl›k
veriyoruz. ‹novasyon Haftas›’nda dereceye giren
KOB‹’lere ödülleri veriliyor. ‹novasyon odakl› men-
törlük projesinde üniversite hocalar›n› firmalara
mentör olarak gönderiyoruz. Bir portal oluflturduk,
mentörler ve firma temsilcileri kullan›yor. Bu y›l ilk
kez bafllad›¤›m›z bir proje.”
THY Kurumsal ‹novasyon ve Projeler Baflkan›
törlük ve teknik dan›flmanl›k faaliyetleri de bulun- Adem Y›lmaz, “‹stikbal göklerdedir” vizyonuyla kuru-
du¤una da de¤inerek, bilinenin aksine TÜRKSAT’›n lan THY’nin kurulufl öyküsünü paylaflt›. 2003’te dö-
biliflim taraf›nda yapt›¤› cironun büyük k›sm›n›n d›fl nemin hükümetinin havayolunu herkes için eriflilebi-
kaynak kullan›m›yla gerçekleflti¤ini anlatt›. “TÜRK- lir hale getirmesiyle bafllayan de¤iflimden sözeden
SAT’›n KOB‹’lerin devlete ulaflmas›nda iyi bir araç Y›lmaz, 2006’da yüzde 51’i devlet, yüzde 49’u borsa-
ve f›rsat olaca¤›n› de¤erlendirmek laz›m” diyen Sa- ya kote olan flirketin, yüzde 51’inin borsaya kote ha-
vafl, kendilerine biçtikleri mentörlük göreviyle KO- le getirildi¤ini söyledi. Rekabet edilen pazar›n çok di-
B‹’leri e¤itmeye büyük oranda gayret sarf ettikleri- namik oldu¤unu ve bu hamleyle THY’nin 2006 y›l›nda
ni söyledi. “Büyük veri, nesnelerin interneti, bulut s›çramas›ndaki en önemli engellerden birinin kalkt›-
biliflim ve yaz›l›m gibi konular KOB‹’lerin önündeki ¤›n› aktaran Y›lmaz, 2009 y›l›nda yaflanan krizden et-
en büyük f›rsatlar. Sektördeki en büyük s›k›nt›; ni- kilenmeyerek büyüdüklerini ifade etti. Bir KOB‹’nin
telikli insan kayna¤› eksi¤i. Bunun için üniversitele- büyümesine THY’nin bizzat kendisinin iyi bir örnek
rin müfredatlar›n› yeniden gözden geçirmeleri fay- oldu¤unu kaydeden Y›lmaz, de¤er üretmenin bir ta-
dal› olur” diyen Savafl, teknoparklarla da bir çal›fl- k›m devrimsel hareketlerle olabilece¤ine iflaret etti.
ma içerisine girdiklerini, ihtiyaç duyduklar› alanlar- THY’nin dünyada yolcu say›s›yla 16. s›rada oldu¤unu
da KOB‹’lere ulaflarak bir ekosistem oluflturmak paylaflan Y›lmaz, ‹stanbul’un co¤rafi avantaj›, As-
istediklerini aç›klad›. Savafl, “KOB‹’ler k›sa vadeli ya’n›n yükselifli ile havayolunda Türkiye’nin önemli
düflünmek yerine uzun vadeli düflünsün, belli bir bir aks›n merkezi haline geldi¤i bilgisini verdi. “Geli-
konuya odaklans›n, teknolojideki trendleri çok iyi flimimiz, dünya ortalamas›n›n 3 kat›n›n üzerinde sey-
takip etsinler” dedi. rediyor. Uçak say›m›z; 237. Biz 500 uça¤› hedefliyo-
T‹M Genel Sekreter Yard›mc›s› Tamer Gündo¤an, ruz. THY dünyan›n en çok ülkesine uçan havayolu.
ihracat anlam›nda 2016’n›n çok iyi bir y›l olmad›¤›- 120 ülke, 299 flehir, 302 nokta. 6 y›ld›r yurtd›fl›nda
n›, yaklafl›k 142.5 milyar dolar ihracat yap›ld›¤›n› farkl› yerlerden dünyan›n en iyi havayolu ödüllerini
anlatt›. ‹hracatta miktar olarak bir art›fl olsa da de- al›yoruz. THY, 10 milyar dolar› havayolu, di¤eri iflti-
¤er olarak azalma yafland›¤›n›, dünya ticaretinden raklerinden olmak üzere 16-17 milyar dolar ciroya
ald›¤›m›z pay›n biraz artt›¤›n›, yüzde 0.89 oldu¤unu ulaflt›” diyen Y›lmaz, de¤er üreten her türlü yenili¤i
aktaran Gündo¤an, genelde düflük teknoloji ihraca- inovasyon olarak tan›mlad›: “KOB‹’ler ve biz büyük-
t› yap›ld›¤›na, yüksek teknoloji ihracat›n›n ise çok az ler olarak dijitalleflmenin bir tsunami oldu¤unu dü-
oldu¤una dikkat çekti ve yüksek katmade¤erli ihra- flünerek ona iliflkin kendi çözümlerimizi üretiyor ol-
cat için olmazsa olmazlar› s›ralad›: “Ar-Ge, tasa- mal›y›z. ‹novasyon herkesin ifli.”
r›m, inovasyon ve markalaflma.” T‹M’in yürüttü¤ü
çal›flmalardan söz eden Gündo¤an, Türkiye ‹novas-
yon Haftas›, 10 ‹l 10 Ülke etkinlikleri, yurtd›fl› faali-
yetleri hakk›nda bilgi verdi: “TEB ile birlikte T‹M-
TEB Giriflim Evleri kuruyoruz. Yak›n zamanda 2 ta-
ne daha aç›yoruz. 48 ülkeye ifladamlar›m›z› götürü-
yoruz. Türkiye ve Türkiye’nin üretti¤i baz› ürünlerin
markal› olmas› için çal›fl›yoruz. Türkiye ‹maj Kam-
panyas›’n› yürütüyoruz. Ar-Ge ve Tasar›m Merkez-
leri Dan›flmanl›¤›, Ar-Ge anlam›nda önemli bir pro-
je. Toplam 158 Ar-Ge ve Tasar›m Merkezi’nin aç›l-
XIII. KOB‹ Zirvesi’nde KobiEfor stand› yo¤un ilgi gördü.
mas›na destek veriyoruz. KOB‹’lerin faydalanaca¤›
TOSYÖV Yönetim ve Denetim Kurulu Üyeleri de stand›
projelerimiz var. InovaLig; 4 y›ld›r çal›flt›¤›m›z hem ziyaret etti.
Haziran 2017 KobiEfor 31