Page 31 - KobiEfor_Haziran_2017
P. 31

bir program hem bir yar›flma. Firmalar, 5 kategori-
                                                          de 67 ülkede 7 bin firmayla karfl›laflt›rmal› durum-
                                                          lar›n› görebiliyor. Firmalar için ücretsiz bir check-
                                                          up diyebiliriz. Bu y›l Avrupa ‹flletmeler A¤› ile ortak-
                                                          l›k yap›yoruz. 100 firmaya (KOB‹’ye) dan›flmanl›k
                                                          veriyoruz. ‹novasyon Haftas›’nda dereceye giren
                                                          KOB‹’lere ödülleri veriliyor. ‹novasyon odakl› men-
                                                          törlük projesinde üniversite hocalar›n› firmalara
                                                          mentör olarak gönderiyoruz. Bir portal oluflturduk,
                                                          mentörler ve firma temsilcileri kullan›yor. Bu y›l ilk
                                                          kez bafllad›¤›m›z bir proje.”
                                                            THY Kurumsal ‹novasyon ve Projeler Baflkan›
          törlük ve teknik dan›flmanl›k faaliyetleri de bulun-  Adem Y›lmaz, “‹stikbal göklerdedir” vizyonuyla kuru-
          du¤una da de¤inerek, bilinenin aksine TÜRKSAT’›n  lan THY’nin kurulufl öyküsünü paylaflt›. 2003’te dö-
          biliflim taraf›nda yapt›¤› cironun büyük k›sm›n›n d›fl  nemin hükümetinin havayolunu herkes için eriflilebi-
          kaynak kullan›m›yla gerçekleflti¤ini anlatt›. “TÜRK-  lir hale getirmesiyle bafllayan de¤iflimden sözeden
          SAT’›n KOB‹’lerin devlete ulaflmas›nda iyi bir araç  Y›lmaz, 2006’da yüzde 51’i devlet, yüzde 49’u borsa-
          ve f›rsat olaca¤›n› de¤erlendirmek laz›m” diyen Sa-  ya kote olan flirketin, yüzde 51’inin borsaya kote ha-
          vafl, kendilerine biçtikleri mentörlük göreviyle KO-  le getirildi¤ini söyledi. Rekabet edilen pazar›n çok di-
          B‹’leri e¤itmeye büyük oranda gayret sarf ettikleri-  namik oldu¤unu ve bu hamleyle THY’nin 2006 y›l›nda
          ni söyledi. “Büyük veri, nesnelerin interneti, bulut  s›çramas›ndaki en önemli engellerden birinin kalkt›-
          biliflim ve yaz›l›m gibi konular KOB‹’lerin önündeki  ¤›n› aktaran Y›lmaz, 2009 y›l›nda yaflanan krizden et-
          en büyük f›rsatlar. Sektördeki en büyük s›k›nt›; ni-  kilenmeyerek büyüdüklerini ifade etti. Bir KOB‹’nin
          telikli insan kayna¤› eksi¤i. Bunun için üniversitele-  büyümesine THY’nin bizzat kendisinin iyi bir örnek
          rin müfredatlar›n› yeniden gözden geçirmeleri fay-  oldu¤unu kaydeden Y›lmaz, de¤er üretmenin bir ta-
          dal› olur” diyen Savafl, teknoparklarla da bir çal›fl-  k›m devrimsel hareketlerle olabilece¤ine iflaret etti.
          ma içerisine girdiklerini, ihtiyaç duyduklar› alanlar-  THY’nin dünyada yolcu say›s›yla 16. s›rada oldu¤unu
          da KOB‹’lere ulaflarak bir ekosistem oluflturmak  paylaflan Y›lmaz, ‹stanbul’un co¤rafi avantaj›, As-
          istediklerini aç›klad›. Savafl, “KOB‹’ler k›sa vadeli  ya’n›n yükselifli ile havayolunda Türkiye’nin önemli
          düflünmek yerine uzun vadeli düflünsün, belli bir  bir aks›n merkezi haline geldi¤i bilgisini verdi. “Geli-
          konuya odaklans›n, teknolojideki trendleri çok iyi  flimimiz, dünya ortalamas›n›n 3 kat›n›n üzerinde sey-
          takip etsinler” dedi.                           rediyor. Uçak say›m›z; 237. Biz 500 uça¤› hedefliyo-
            T‹M Genel Sekreter Yard›mc›s› Tamer Gündo¤an,  ruz. THY dünyan›n en çok ülkesine uçan havayolu.
          ihracat anlam›nda 2016’n›n çok iyi bir y›l olmad›¤›-  120 ülke, 299 flehir, 302 nokta. 6 y›ld›r yurtd›fl›nda
          n›, yaklafl›k 142.5 milyar dolar ihracat yap›ld›¤›n›  farkl› yerlerden dünyan›n en iyi havayolu ödüllerini
          anlatt›. ‹hracatta miktar olarak bir art›fl olsa da de-  al›yoruz. THY, 10 milyar dolar› havayolu, di¤eri iflti-
          ¤er olarak azalma yafland›¤›n›, dünya ticaretinden  raklerinden olmak üzere 16-17 milyar dolar ciroya
          ald›¤›m›z pay›n biraz artt›¤›n›, yüzde 0.89 oldu¤unu  ulaflt›” diyen Y›lmaz, de¤er üreten her türlü yenili¤i
          aktaran Gündo¤an, genelde düflük teknoloji ihraca-  inovasyon olarak tan›mlad›: “KOB‹’ler ve biz büyük-
          t› yap›ld›¤›na, yüksek teknoloji ihracat›n›n ise çok az  ler olarak dijitalleflmenin bir tsunami oldu¤unu dü-
          oldu¤una dikkat çekti ve yüksek katmade¤erli ihra-  flünerek ona iliflkin kendi çözümlerimizi üretiyor ol-
          cat için olmazsa olmazlar› s›ralad›: “Ar-Ge, tasa-  mal›y›z. ‹novasyon herkesin ifli.”
          r›m, inovasyon ve markalaflma.” T‹M’in yürüttü¤ü
          çal›flmalardan söz eden Gündo¤an, Türkiye ‹novas-
          yon Haftas›, 10 ‹l 10 Ülke etkinlikleri, yurtd›fl› faali-
          yetleri hakk›nda bilgi verdi: “TEB ile birlikte T‹M-
          TEB Giriflim Evleri kuruyoruz. Yak›n zamanda 2 ta-
          ne daha aç›yoruz. 48 ülkeye ifladamlar›m›z› götürü-
          yoruz. Türkiye ve Türkiye’nin üretti¤i baz› ürünlerin
          markal› olmas› için çal›fl›yoruz. Türkiye ‹maj Kam-
          panyas›’n› yürütüyoruz. Ar-Ge ve Tasar›m Merkez-
          leri Dan›flmanl›¤›, Ar-Ge anlam›nda önemli bir pro-
          je. Toplam 158 Ar-Ge ve Tasar›m Merkezi’nin aç›l-
                                                            XIII. KOB‹ Zirvesi’nde KobiEfor stand› yo¤un ilgi gördü.
          mas›na destek veriyoruz. KOB‹’lerin faydalanaca¤›
                                                             TOSYÖV Yönetim ve Denetim Kurulu Üyeleri de stand›
          projelerimiz var. InovaLig; 4 y›ld›r çal›flt›¤›m›z hem             ziyaret etti.
                                                                                    Haziran 2017 KobiEfor 31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36