Page 28 - KobiEfor_Haziran_2017
P. 28
KAPAK
Arda Ödemifl, Ak›n Sertcan, Dilek Duman, Rahmi Aktepe, Hakan Alt›nay, Tar›k Tüzünsu
Gelece¤in KOB‹’lerinin medyay› kullan›yor. Mobil aplikasyon ile sosyal
Dijital Dönüflümü Oturumu medya ile irtibat›n› sa¤l›yor. TV, gazete ve dergi ba-
“Gelece¤in KOB‹’lerinin Dijital Dönüflümü” Otu- s›l› araçlarda yüzde 9’dan yüzde 20’ye gelen dijital
rumu’nun moderatörlü¤ünü Rahmi Aktepe yapt›. dönüflüm var. Dönüflüm sürecinin tamamlay›c›lar›
‘KOB‹’lerde Dijital Vizyon’ bafll›kl› sunumu ger- aras›nda ERP önemli bir yer tutuyor. Di¤er önemli
çeklefltiren ARD Grup Genel Müdürü Arda Ödemifl, konu ise e-dönüflüm süreci, ifl analiti¤i vs… Ancak
artan rekabet ortam›nda KOB‹’ler baflta olmak üze- bir de dikkatli olunmas› gerekenler var. Bunlardan
re iflletmelerin ‘dijital dönüflüm’ sürecine dahil ol- biri siber güvenlik. Siber tehditler art›k yaz›l›mlarla
mas›n› istedi. Ödemifl, ‘Dijital dönüflüm’ kavram›n›n tüm otomasyonlara müdahale eder hale geldi. Diji-
bileflenlerini anlatt›: “KOB‹’ler birçok alanda f›rsat- tallefliyoruz ama tedbirli ve güvenli” uyar›s›n› yapt›.
lar› görmeli. Bu alanlara yo¤unlaflan iflletmelerin Microsoft Genel Müdür Yard›mc›s› Tar›k Tüzünsu,
üretim maliyetlerini düflürmesi, daha kaliteli üre- KOB‹’lerin yeteri kadar teknoloji kullanmad›¤›n› ha-
tim yapmas›n›n yolu de¤iflime uyum sa¤lamas›n- t›rlatarak teknolojiyi basitlefltirerek KOB‹’nin günlük
dan geçiyor. Bu yat›r›m alanlar› aras›nda; ‘Endüstri hayatta kullan›r hale getirmesi gerekti¤ini söyledi:
4.0, Toplum 5.0, IoT, Bulut Biliflim, Ak›ll› fiehirler’ “Dönüflüm asl›nda teknolojiden çok ifl yap›fl flekille-
öne ç›k›yor.” Ödemifl, dijital dönüflümle yakalana- rinde bafllad›. Bugün ifl yap›fl flekillerinde ‘0’ kar de-
cak f›rsatlardan da sözetti: “‹flletmelerin üretimle- nen bir yap› olufltu. Rekabet eskiye göre yüksek ol-
rini yeni teknolojik seviyeye çekmesi laz›m. 2020 du¤u için müflterinin her hali takip edilir olmal›. Hat-
y›l›na kadar 50 milyar cihaz internete ba¤l› olacak. ta o müflteri ve müflterinin tüm paydafllar›n› bilmek
KOB‹’ler buradan pay almal›. ‘Ak›ll› fiehir’ dönüflü- gerekiyor. Türkiye’deki iflletmelerin yüzde 97’si aile
münde ise çok fazla yurtd›fl› menfleli ürün var. Bu flirketi ve yüzde 5’i ikinci nesle geçiyor. 3. nesil yüz-
alanlarda yat›r›m f›rsat› var.” de 3. Art›k teknoloji ile görev sorumluluklar›n kolay-
DenizBank Bilgi Teknolojileri ve Destek Operas- ca devredilece¤i bir noktaya geldik. Yöneticinin yet-
yonlar› Grubu Genel Müdür Yard›mc›s› &Intertech kilerini baflkalar›na b›rakma flans› var.” Müflteriyi ta-
Yönetim Kurulu Baflkan Yard›mc›s› Dilek Duman, kip edebilmek için teknolojinin kullan›yor olmas› ge-
dijital ça¤›n insan› ürküttü¤ünü, hayat›n ellerimiz- rekti¤ini vurgulayan Tüzünsu, Microsoft olarak yurt-
den ak›p gitti¤inin gözlemlendi¤ini kaydetti: “Dünya d›fl›ndaki baflar› örneklerini Türkiye’ye getirdiklerini
dijitallefliyor. Birbiriyle konuflan cihazlar var. Bu- anlatt›. Tüzünsu özellikle aile iflletmelerinde 2. nes-
gün birbiriyle konuflan cihaz say›s› 5 milyar iken le geçiflle birlikte dijital dönüflüme daha kolay geçifl
2020’de 10 kat›na ç›kacak. Mobil uygulamalar ise yap›laca¤›n› kaydetti.
flu anda 4 milyon. 2020’de bu say› 25 milyon olacak. Alt›nay Robot Teknolojileri Yönetim Kurulu Bafl-
‹fllem adetleri, kanal say›s› art›yor. Peki KOB‹’ler ne kan› Hakan Alt›nay, Türkiye’de teknolojik geliflim
yaps›n? KOB‹ dijital dünyada flu süreçleri gerçek-
lefltirmeli: Müflterini tan›, yeni müflteri yakala,
müflterini aktiflefltir, iletiflimini otomatiklefltir, ver-
di¤in hizmeti ve servisleri dijitale tafl›, edindi¤in ve-
riyi bilgiye çevir.” Duman, KOB‹’lerin dijitalleflmesi
için DenizBank’›n KOB‹’ler için ‘KOB‹DEN‹Z’ Proje-
si’ni ve ‘Kumsal.com’ platformunu oluflturdu¤unu
duyurdu.
Logo Yaz›l›m ‹cra Kurulu Üyesi Ak›n Sertcan,
Türkiye’de bireylerin dijitalleflmeye bafllad›¤›n› ve
46 milyon insan›n internet kulland›¤›n› aç›klad›.
Sertcan, “36 milyon kullan›c› mobil olarak sosyal
28 KobiEfor Haziran 2017