Page 28 - KobiEfor_Haziran_2017
P. 28

KAPAK

















                        Arda Ödemifl, Ak›n Sertcan, Dilek Duman, Rahmi Aktepe, Hakan Alt›nay, Tar›k Tüzünsu
            Gelece¤in KOB‹’lerinin                        medyay› kullan›yor. Mobil aplikasyon ile sosyal
            Dijital Dönüflümü Oturumu                      medya ile irtibat›n› sa¤l›yor. TV, gazete ve dergi ba-
            “Gelece¤in KOB‹’lerinin Dijital Dönüflümü” Otu-  s›l› araçlarda yüzde 9’dan yüzde 20’ye gelen dijital
         rumu’nun moderatörlü¤ünü Rahmi Aktepe yapt›.     dönüflüm var. Dönüflüm sürecinin tamamlay›c›lar›
            ‘KOB‹’lerde Dijital Vizyon’ bafll›kl› sunumu ger-  aras›nda ERP önemli bir yer tutuyor. Di¤er önemli
         çeklefltiren ARD Grup Genel Müdürü Arda Ödemifl,   konu ise e-dönüflüm süreci, ifl analiti¤i vs… Ancak
         artan rekabet ortam›nda KOB‹’ler baflta olmak üze-  bir de dikkatli olunmas› gerekenler var. Bunlardan
         re iflletmelerin ‘dijital dönüflüm’ sürecine dahil ol-  biri siber güvenlik. Siber tehditler art›k yaz›l›mlarla
         mas›n› istedi. Ödemifl, ‘Dijital dönüflüm’ kavram›n›n  tüm otomasyonlara müdahale eder hale geldi. Diji-
         bileflenlerini anlatt›: “KOB‹’ler birçok alanda f›rsat-  tallefliyoruz ama tedbirli ve güvenli” uyar›s›n› yapt›.
         lar› görmeli. Bu alanlara yo¤unlaflan iflletmelerin  Microsoft Genel Müdür Yard›mc›s› Tar›k Tüzünsu,
         üretim maliyetlerini düflürmesi, daha kaliteli üre-  KOB‹’lerin yeteri kadar teknoloji kullanmad›¤›n› ha-
         tim yapmas›n›n yolu de¤iflime uyum sa¤lamas›n-    t›rlatarak teknolojiyi basitlefltirerek KOB‹’nin günlük
         dan geçiyor. Bu yat›r›m alanlar› aras›nda; ‘Endüstri  hayatta kullan›r hale getirmesi gerekti¤ini söyledi:
         4.0, Toplum 5.0, IoT, Bulut Biliflim, Ak›ll› fiehirler’  “Dönüflüm asl›nda teknolojiden çok ifl yap›fl flekille-
         öne ç›k›yor.” Ödemifl, dijital dönüflümle yakalana-  rinde bafllad›. Bugün ifl yap›fl flekillerinde ‘0’ kar de-
         cak f›rsatlardan da sözetti: “‹flletmelerin üretimle-  nen bir yap› olufltu. Rekabet eskiye göre yüksek ol-
         rini yeni teknolojik seviyeye çekmesi laz›m.  2020  du¤u için müflterinin her hali takip edilir olmal›. Hat-
         y›l›na kadar 50 milyar cihaz internete ba¤l› olacak.  ta o müflteri ve müflterinin tüm paydafllar›n› bilmek
         KOB‹’ler buradan pay almal›. ‘Ak›ll› fiehir’ dönüflü-  gerekiyor. Türkiye’deki iflletmelerin yüzde 97’si aile
         münde ise çok fazla yurtd›fl› menfleli ürün var. Bu  flirketi ve yüzde 5’i ikinci nesle geçiyor. 3. nesil yüz-
         alanlarda yat›r›m f›rsat› var.”                  de 3. Art›k teknoloji ile görev sorumluluklar›n kolay-
            DenizBank Bilgi Teknolojileri ve Destek Operas-  ca devredilece¤i bir noktaya geldik. Yöneticinin yet-
         yonlar› Grubu Genel Müdür Yard›mc›s› &Intertech  kilerini baflkalar›na b›rakma flans› var.” Müflteriyi ta-
         Yönetim Kurulu Baflkan Yard›mc›s› Dilek Duman,    kip edebilmek için teknolojinin kullan›yor olmas› ge-
         dijital ça¤›n insan› ürküttü¤ünü, hayat›n ellerimiz-  rekti¤ini vurgulayan Tüzünsu, Microsoft olarak yurt-
         den ak›p gitti¤inin gözlemlendi¤ini kaydetti: “Dünya  d›fl›ndaki baflar› örneklerini Türkiye’ye getirdiklerini
         dijitallefliyor. Birbiriyle konuflan cihazlar var. Bu-  anlatt›. Tüzünsu özellikle aile iflletmelerinde 2. nes-
         gün birbiriyle konuflan cihaz say›s› 5 milyar iken  le geçiflle birlikte dijital dönüflüme daha kolay geçifl
         2020’de 10 kat›na ç›kacak. Mobil uygulamalar ise  yap›laca¤›n› kaydetti.
         flu anda 4 milyon. 2020’de bu say› 25 milyon olacak.  Alt›nay Robot Teknolojileri Yönetim Kurulu Bafl-
         ‹fllem adetleri, kanal say›s› art›yor. Peki KOB‹’ler ne  kan› Hakan Alt›nay, Türkiye’de teknolojik geliflim
         yaps›n? KOB‹ dijital dünyada flu süreçleri gerçek-
         lefltirmeli: Müflterini tan›, yeni müflteri yakala,
         müflterini aktiflefltir, iletiflimini otomatiklefltir, ver-
         di¤in hizmeti ve servisleri dijitale tafl›, edindi¤in ve-
         riyi bilgiye çevir.”  Duman, KOB‹’lerin dijitalleflmesi
         için DenizBank’›n KOB‹’ler için ‘KOB‹DEN‹Z’ Proje-
         si’ni ve ‘Kumsal.com’ platformunu oluflturdu¤unu
         duyurdu.
            Logo Yaz›l›m ‹cra Kurulu Üyesi Ak›n Sertcan,
         Türkiye’de bireylerin dijitalleflmeye bafllad›¤›n› ve
         46 milyon insan›n internet kulland›¤›n› aç›klad›.
         Sertcan, “36 milyon kullan›c› mobil olarak sosyal

          28 KobiEfor Haziran 2017
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33