Page 36 - KobiEfor_Mart_2017
P. 36
Borflen, 2017’de de yeni yat›r›m›
ile yine bir ilke imza att›.
Borflen, Türkiye’de de bir ilk
olan ‘Lazer Kaynakl› Paslanmaz
Çelik Boru Makinas›’ ile 219.1
mm d›fl çap›na kadar paslanmaz
boru üretimini kendi bünyesinde
yapmaya bafllad›. Borflen Boru
Genel Müdürü Evren Önder, yeni
yat›r›m›n kazand›rd›¤› ivmeyle
Borflen’in 2017’de ihracata
odaklanaca¤›n› söylüyor.
Bu y›l ihracata odaklanan Borflen, yeni yat›r›m›yla
h›z kesmeden büyüyor;
BORfiEN,
dünya markas› olacak
B orflen, krizi f›rsata çe- der, yat›r›m›n planlamas›na 2016 siteye ulaflm›fl olduk” diyor.
virmek için yat›r›mlar›-
y›l›nda bafllad›klar›n› belirtiyor.
Borflen, 2017’de
Evren Önder, “2017 y›l›n›n fiubat
na h›zla devam ediyor.
ihracata odaklanacak
ay›nda yat›r›m›n› gerçeklefltirdi-
Türkiye’de ilk kez T.I.G
kaynakl› 19 mm ile 76.1
Yapt›klar› yeni yat›r›mla birlik-
mm aras› paslanmaz ¤imiz Avrupa menfleili ‘Lazer te 2017 y›l›nda ihracata odakla-
Kaynakl› Paslanmaz Çelik Boru
çelik boru üretimi yapmaya bafl- Üretim’ makinam›zla Türkiye’de naca¤›n› aç›klayan Evren Önder,
layan Borflen, yeni makina yat›r›- sektöründe yine bir ilki gerçek- Borflen’in uzun vadeli hedefle-
m›yla bir ilke daha imza att›. Bor- lefltirdik. Üretim çap›m›z› 219.1 rinden de sözediyor: “Yeni yat›r›-
flen, 2017 y›l›nda, lazer kaynak mm’ye kadar ç›kartt›k. 19 mm ile m›m›zla ihracat›m›z›n ciddi oran-
teknolojisiyle 219.1 mm d›fl çap›- 219.1 mm d›fl çap aral›¤› Türkiye da artaca¤›n› düflünüyoruz. Yap-
na kadar paslanmaz boru üret- pazar›nda en çok tüketilen ölçü t›¤›m›z üretimle yurtd›fl›nda ciddi
meye bafllad›. aral›klar›d›r. Yeni makinam›z›n bir rekabete girip mücadele ede-
“Borflen, kriz zamanlar›nda devreye girmesiyle bizler de bu bilece¤iz. Ortado¤u ve Arap ülke-
hep yat›r›m yapar” diyen Borflen pazar›n yüzde 70 oran›na rahat- leri baflta olmak üzere Balkan-
Boru Genel Müdürü Evren Ön- l›kla cevap verebilecek bir kapa- lar, Kafkas ülkeleri, yak›n Avru-
pa Birli¤i ülkeleri ile Afrika ülke-
leri olmak üzere 35’e yak›n ülke-
ye ihracat yap›yoruz. 2020 y›l›nda
tüm Kuzey Afrika’y› da içine alan
EMEA Bölgesi ve Bat› Avrupa’da
dahil olmak üzere 70 ülkeye ciro-
muzun yüzde 50’si oran›nda ih-
racat yapmak öncelikli hedefleri-
miz aras›nda. Bir di¤er hedefimiz
ve vizyonumuz; 2018 y›l›nda ‹SO
‹kinci 500, 2025 y›l›nda ise ‹SO
Birinci 500 kategorisinde yer ala-