Page 22 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 22

KAPAK




             B‹NAL‹ YILDIRIM: “2016 ‹T‹BAR‹YLE TÜRK‹YE H‹ZMET ‹HRACATI 37 M‹LYAR DOLAR
                    SEV‹YES‹NE ULAfiTI. 15 M‹LYAR DOLAR NET B‹R FAZLALI⁄A ER‹fi‹LD‹.
              2017 OCAK-A⁄USTOS DÖNEM‹NDE ‹SE H‹ZMET SEKTÖRÜNDEK‹ ‹HRACAT ARTIfiI
                   YÜZDE 9’UN ÜZER‹NDE GERÇEKLEfiEREK 27 M‹LYAR DOLARA ULAfiTI.
           GENEL ‹THALAT-‹HRACAT DENGES‹NE GÖRE H‹ZMET ‹THALAT-‹HRACAT DENGES‹ DE
             LEH‹M‹ZDE 12 M‹LYAR DOLAR OLARAK GERÇEKLEfiM‹fi GÖZÜKÜYOR. B‹R ÖNCEK‹
           YILIN AYNI DÖNEM‹NE GÖRE YÜZDE 25 ORANINDA B‹R ‹Y‹LEfiMEDEN BAHSED‹YORUZ.”

                                                           yük gücümüz, ihracatta ve yat›r›mda kaydetti¤imiz
                                                           geliflme olacakt›r. Bunu söylüyorum çünkü y›l›n ilk
                                                           yar›s›ndaki büyümenin yüzde 3.9'u yat›r›mlardan ve
                                                           ihracattan geldi. Türkiye'nin 2023'te, Cumhuriyetin
                                                           100. y›l›nda her bak›mdan dünyadaki büyüklükten
                                                           ald›¤› pay›n, en az yüzde 2 olmas› gerekir.”
                                                              Merkezde olan eksen de¤ifltirmez: Baflbakan
                                                           Y›ld›r›m, Türkiye’nin, ekonomik hedefler koymada
                                                           agresif politikas›n› ‘eksen aray›fl›’ diye yorumlayan
                                                           herkese cevap niteli¤inde, flu koordinatlar› verdi:
                                                           "Türkiye, dünyan›n merkezinde olan bir ülke.  Tür-
                                                           kiye'nin merkezine parma¤›n›z› koyun, üç saat uçun
                                                           1.5 milyar insanla, 30 trilyon dolarl›k GSMH ile ve 56
                                                           ülke ile buluflursunuz. Türkiye'yi farkl› yapan, Tür-
            6'n›n üzerinde 7'ye yak›n bir büyümeyle seneyi ka-  kiye'nin potansiyelini ortaya koyan da bu özellik."
            pat›rsak buna hiç flaflmay›n."                      ‹hracat›m›z›n büyüme h›z›n›, ithalat›n büyüme h›-
              “Hedeflerimizi de aflabiliyoruz”: Y›ld›r›m, Türki-  z›n›n üzerine ç›karmam›z laz›m geldi¤ine iflaret
            ye ekonomisinin dinamik geliflmesi ba¤lam›nda ba-  eden Binali Y›ld›r›m flöyle konufltu: "Türkiye'yi yal-
            z› vurgularla yetindi ve flöyle konufltu: "Sorunlar›  n›z bölgede de¤il, dünyada da daha büyük bir ticari
            torunlara havale etmedik. Sorunlar›n üzerine git-  merkez haline getirmek konusundaki kararl›l›¤›-
            tik. Da¤ gibi sorunlar› da¤ gibi hizmetlere dönüfltü-  m›z sürüyor. Öncelikle hedefimiz daha rekabetçi,
            rerek, bugünlere geldik. H›z›m›z› bugünlerde daha  daha fazla katmade¤er üreten, araflt›rma gelifltir-
            da art›yoruz. Bugün Türkiye 863 milyar dolara ula-  meyi, yenilikçili¤i, markalaflmay› odak noktas› hali-
            flan milli geliriyle dünyan›n 17., Avrupa'n›n 6. büyük  ne getiren bir ekonomik altyap›y› tesis etmektir.
            ekonomisi konumunda. Sat›n alma gücüne göre    Türkiye'den dünya markalar› ç›karmay› öncelikli
            bakt›¤›m›zda durum daha da iyi. Dünyan›n 13. ülke-  bir hedef olarak görüyoruz. Bunun için 5 ana stra-
            si durumunday›z."                              tejik sektör ele almaya karar verdik. Bunlar›n de-
              En büyük gücümüz ihracat ve yat›r›m: Baflba-  taylar›n› önümüzdeki günlerde aç›klayaca¤›z."
            kan Türkiye ekonomisinin toparlanma ve ihracatta
            at›l›m y›l› olarak kabul ettikleri 2017 gerçekleflme-  Türkiye Ticaret Merkezleri Projesi
            lerinin Hükümeti do¤rulad›¤›na dikkat çekerek flu  Y›ld›r›m, “Türkiye'den dünya markalar› ç›karmay›
            bilgileri paylaflt›: “Türkiye'nin 2017’nin ilk yar›s›nda  öncelikli bir hedef olarak görüyoruz. Bunun için 5
            büyümesi Çin ve Hindistan'›n arkas›nda 3. s›rada  ana stratejik sektör ele almaya karar verdik. Bunla-
            gerçekleflti. Bu dönemde yaflanan badireler ve s›-  r›n detaylar›n› önümüzdeki günlerde aç›klayaca¤›z.
            k›nt›lar› da dikkate ald›¤›m›zda hiç de küçümsene-  Bu befl sektör Türkiye'nin itici gücü olacak ve Türki-
            cek bir sonuç de¤ildir. IMF'nin aç›klad›¤› Dünya  ye'nin bekledi¤imiz ihracat büyüklüklerine ve eko-
            Ekonomik Görünüm raporunda birkaç ay içerisinde
            Türkiye'nin büyüme beklentilerini yüzde 2.5’tan
            5.1'e yükseltti. Küresel mal ihracat›ndaki pay›m›za
            bakacak olursa 2002'de sadece binde 5 seviyesin-
            deydi. fiimdi neredeyse iki kat›, binde 9. Esas›nda
            Türkiye'nin bütün büyüklüklerine bakarsan›z dün-
            yada, yüzde 1'e yak›nd›r. 15 y›l önceki ihracatç› sa-
            y›m›z›n bugün iki kat› ihracatç›ya sahibiz. Bugün 15
            ilimiz 1 milyar dolar›n üzerinde tek bafl›na ihracat
            yapar seviyeye gelmifl. Önümüzdeki 10 y›lda en bü-

           22 KobiEfor Aral›k 2017
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27