Page 22 - KobiEfor_Aralik_2017
P. 22
KAPAK
B‹NAL‹ YILDIRIM: “2016 ‹T‹BAR‹YLE TÜRK‹YE H‹ZMET ‹HRACATI 37 M‹LYAR DOLAR
SEV‹YES‹NE ULAfiTI. 15 M‹LYAR DOLAR NET B‹R FAZLALI⁄A ER‹fi‹LD‹.
2017 OCAK-A⁄USTOS DÖNEM‹NDE ‹SE H‹ZMET SEKTÖRÜNDEK‹ ‹HRACAT ARTIfiI
YÜZDE 9’UN ÜZER‹NDE GERÇEKLEfiEREK 27 M‹LYAR DOLARA ULAfiTI.
GENEL ‹THALAT-‹HRACAT DENGES‹NE GÖRE H‹ZMET ‹THALAT-‹HRACAT DENGES‹ DE
LEH‹M‹ZDE 12 M‹LYAR DOLAR OLARAK GERÇEKLEfiM‹fi GÖZÜKÜYOR. B‹R ÖNCEK‹
YILIN AYNI DÖNEM‹NE GÖRE YÜZDE 25 ORANINDA B‹R ‹Y‹LEfiMEDEN BAHSED‹YORUZ.”
yük gücümüz, ihracatta ve yat›r›mda kaydetti¤imiz
geliflme olacakt›r. Bunu söylüyorum çünkü y›l›n ilk
yar›s›ndaki büyümenin yüzde 3.9'u yat›r›mlardan ve
ihracattan geldi. Türkiye'nin 2023'te, Cumhuriyetin
100. y›l›nda her bak›mdan dünyadaki büyüklükten
ald›¤› pay›n, en az yüzde 2 olmas› gerekir.”
Merkezde olan eksen de¤ifltirmez: Baflbakan
Y›ld›r›m, Türkiye’nin, ekonomik hedefler koymada
agresif politikas›n› ‘eksen aray›fl›’ diye yorumlayan
herkese cevap niteli¤inde, flu koordinatlar› verdi:
"Türkiye, dünyan›n merkezinde olan bir ülke. Tür-
kiye'nin merkezine parma¤›n›z› koyun, üç saat uçun
1.5 milyar insanla, 30 trilyon dolarl›k GSMH ile ve 56
ülke ile buluflursunuz. Türkiye'yi farkl› yapan, Tür-
6'n›n üzerinde 7'ye yak›n bir büyümeyle seneyi ka- kiye'nin potansiyelini ortaya koyan da bu özellik."
pat›rsak buna hiç flaflmay›n." ‹hracat›m›z›n büyüme h›z›n›, ithalat›n büyüme h›-
“Hedeflerimizi de aflabiliyoruz”: Y›ld›r›m, Türki- z›n›n üzerine ç›karmam›z laz›m geldi¤ine iflaret
ye ekonomisinin dinamik geliflmesi ba¤lam›nda ba- eden Binali Y›ld›r›m flöyle konufltu: "Türkiye'yi yal-
z› vurgularla yetindi ve flöyle konufltu: "Sorunlar› n›z bölgede de¤il, dünyada da daha büyük bir ticari
torunlara havale etmedik. Sorunlar›n üzerine git- merkez haline getirmek konusundaki kararl›l›¤›-
tik. Da¤ gibi sorunlar› da¤ gibi hizmetlere dönüfltü- m›z sürüyor. Öncelikle hedefimiz daha rekabetçi,
rerek, bugünlere geldik. H›z›m›z› bugünlerde daha daha fazla katmade¤er üreten, araflt›rma gelifltir-
da art›yoruz. Bugün Türkiye 863 milyar dolara ula- meyi, yenilikçili¤i, markalaflmay› odak noktas› hali-
flan milli geliriyle dünyan›n 17., Avrupa'n›n 6. büyük ne getiren bir ekonomik altyap›y› tesis etmektir.
ekonomisi konumunda. Sat›n alma gücüne göre Türkiye'den dünya markalar› ç›karmay› öncelikli
bakt›¤›m›zda durum daha da iyi. Dünyan›n 13. ülke- bir hedef olarak görüyoruz. Bunun için 5 ana stra-
si durumunday›z." tejik sektör ele almaya karar verdik. Bunlar›n de-
En büyük gücümüz ihracat ve yat›r›m: Baflba- taylar›n› önümüzdeki günlerde aç›klayaca¤›z."
kan Türkiye ekonomisinin toparlanma ve ihracatta
at›l›m y›l› olarak kabul ettikleri 2017 gerçekleflme- Türkiye Ticaret Merkezleri Projesi
lerinin Hükümeti do¤rulad›¤›na dikkat çekerek flu Y›ld›r›m, “Türkiye'den dünya markalar› ç›karmay›
bilgileri paylaflt›: “Türkiye'nin 2017’nin ilk yar›s›nda öncelikli bir hedef olarak görüyoruz. Bunun için 5
büyümesi Çin ve Hindistan'›n arkas›nda 3. s›rada ana stratejik sektör ele almaya karar verdik. Bunla-
gerçekleflti. Bu dönemde yaflanan badireler ve s›- r›n detaylar›n› önümüzdeki günlerde aç›klayaca¤›z.
k›nt›lar› da dikkate ald›¤›m›zda hiç de küçümsene- Bu befl sektör Türkiye'nin itici gücü olacak ve Türki-
cek bir sonuç de¤ildir. IMF'nin aç›klad›¤› Dünya ye'nin bekledi¤imiz ihracat büyüklüklerine ve eko-
Ekonomik Görünüm raporunda birkaç ay içerisinde
Türkiye'nin büyüme beklentilerini yüzde 2.5’tan
5.1'e yükseltti. Küresel mal ihracat›ndaki pay›m›za
bakacak olursa 2002'de sadece binde 5 seviyesin-
deydi. fiimdi neredeyse iki kat›, binde 9. Esas›nda
Türkiye'nin bütün büyüklüklerine bakarsan›z dün-
yada, yüzde 1'e yak›nd›r. 15 y›l önceki ihracatç› sa-
y›m›z›n bugün iki kat› ihracatç›ya sahibiz. Bugün 15
ilimiz 1 milyar dolar›n üzerinde tek bafl›na ihracat
yapar seviyeye gelmifl. Önümüzdeki 10 y›lda en bü-
22 KobiEfor Aral›k 2017