Page 24 - KobiEfor_Kasim_2017
P. 24

KAPAK



           ti. Kuleyin, Endüstri 4.0 veya Toplum 5.0 olgular›n›n  taran Atefl, flunlar›
           da Türkiye’nin kendi gerçekleriyle ele almas›n›n  dile getirdi: “Deniz-
           önemini vurgulad›: “Kendi gerçeklerimize göre bu  Bank kurum kültü-
           iflin yap›s›n› kurgulamam›z gerekiyor. Sanayi 4.0 ile  rü, tamamen ino-
           ilgili komisyonlar kuruluyor. KOB‹’lerin temsilcile-  vasyon ve dijitallefl-
           ri bu komisyonlarda yer alamazsa yüzde 99.8’in  me merkezli ilerli-
           temsilcileri bu dönüflümde yer alamazlarsa bir   yor. Bugün 1000’e
           toplumsal dönüflümü sa¤lamam›z mümkün de¤il-     yak›n yaz›l›m mü-
           dir. Bu bizim aç›m›zdan bir toplumsal dönüflüm   hendisimizin çal›flt›-
           meselesidir, bunu bütün boyutlar›yla ele almal› ve  ¤›, teknoloji üssü-
           tart›flmal›y›z.”                                 müz olarak tan›mlad›¤›m›z Intertech’te önemli ça-
                                                           l›flmalara imza at›yoruz. KOB‹’leri dijital dönüflüme
              DenizBank, KOB‹’lerin yan›nda                sevk eden, rekabet güçlerini art›ran, ifllerini gelifl-
                                 Dünyada ve Türkiye’de     tirip büyütmelerini sa¤layan KobiDeniz platformu
                               ekonominin can damar› olan  sayesinde bankam›z müflterisi olsun olmas›n, tüm
                               KOB‹’lerin endüstriyel dönü-  KOB‹’ler dijital kimlik oluflturabiliyorlar. Tüm bun-
                               flüme adapte olmalar›n›n kri-  lar›n sebebi, KOB‹’lerin Türkiye ekonomisinin ve
                               tik öneme sahip oldu¤unun   dolay›s›yla gelece¤imizin önemli aktörleri oldu¤u-
                               alt›n› çizen DenizBank Genel  na dair inanc›m›z. Bundan sonraki süreçte de KO-
                               Müdürü Hakan Atefl, dijital-  B‹’lerimizin, dolay›s›yla ülkemizin kazanmas› için
                               leflme sayesinde gelir ve ve-  var gücümüzle çal›flmaya devam edece¤iz.”
                Hakan Atefl     rimlilik anlam›nda ciddi bir
                               art›fl sa¤lanabilece¤ini kay-   “2023 hedefleri için yeni sanayi devrimi
           detti. Toplum 5.0’›n, teknolojinin toplum yarar›na  yat›r›mlar› bir zorunluluk”
           kullan›ld›¤› bir model oldu¤unu belirten Hakan     TÜB‹TAK TEYDEB (Tekno-
           Atefl, flunlar› söyledi: “DenizBank olarak biz de KO-  loji ve Yenilik Destek Prog-
           B‹ Bankac›l›¤› alan›ndaki çal›flmalar›m›z› sosyal  ramlar› Baflkanl›¤›) Baflkan›
           sorumluluk olarak görüyor, toplum ve ekonomi ya-  Mehmet Aslan, tüm dünyada
           rar›na bir bak›fl aç›s›yla yönetiyoruz. KOB‹ kredile-  Ar-Ge ve yenilikçilik günde-
           rinde son 3 y›ld›r bankac›l›k sektörünün üzerinde  minde olan, yayg›n ad›yla En-
           büyüyerek 1.5 milyon müflteriye ulaflt›k. Bu y›l NE-  düstri 4.0 olarak bilinen “Yeni
           FES Kredisi, KOSGEB S›f›r Faizli Kredi ve KGF Kre-  Sanayi Devrimi”nin, bilgi ve
           dileri ile KOB‹’lerimize destek olan öncü banka ol-  iletiflim teknolojilerindeki ge-  Mehmet Aslan
           duk; bu krediler ile toplamda 10 milyar TL’si KO-  liflmeler do¤rultusunda üre-
           B‹’lere olmak üzere yaklafl›k 70 bin müflteriye 14  tim sistemlerinin dijital dönüflümünü ifade etti¤ini
           milyar TL kaynak aktard›k. Nefes Kredisi’ne Türki-  anlatt›. Ak›ll› üretim sistemlerinin gelifltirilmesinin
           ye’de ilk ‘evet’ diyen, projede yer alan tek özel ban-  sanayide bir paradigma de¤iflimi yaratt›¤›n› belirten
           ka olman›n gurunu yaflad›k.”                     Aslan, sadece 5-10 y›lda nesnelerin interneti paza-
              KOB‹’lerin dijitalleflme dönemine adaptasyonla-  r›n›n büyüklü¤ünün yaklafl›k 3 kat büyüyerek 1.7
           r›na destek olmak ve geçifl dönemini h›zland›rmak  trilyon dolara ç›kaca¤›, endüstriyel robotlar›n yara-
           amac›yla da önemli çal›flmalara imza att›klar›n› ak-  taca¤› ekonomik etkinin y›ll›k 1 trilyon dolar› geçe-
                                                                          ce¤i ve küresel ticaret hacminin
                                                                          yar›s›n›n ak›ll› nesnelerin etkilefli-
                                                                          miyle gerçeklefltirilece¤inin öngö-
                                                                          rüldü¤ünü paylaflt›.
                                                                            Boston Consulting Group Küre-
                                                                          sel Üretim Maliyet Endeksi’ne ba-
                                                                          k›ld›¤›nda Türkiye’nin hala ciddi bir
                                                                          iflgücü maliyeti avantaj›na sahip ol-
                                                                          du¤unu aktaran Mehmet Aslan, ör-
                                                                          ne¤in; Türkiye 98, ortalama birim
                                                                          maliyet ile üretim yaparken ABD
                                                                          100, Almanya ise 121 ortalama bi-
                                                                          rim maliyetle üretim gerçeklefltir-
                                                                          di¤ini ancak Almanya’da Endüstri

            24 KobiEfor Kas›m 2017
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29