Page 33 - KobiEfor_Temmuz_2016
P. 33
Otokar’a 106.1 milyon euroluk z›rhl› araç siparifli
Türkiye'nin özel serma- t›k. Mühendislik kabiliyetimiz,
yeli en büyük savunma sa- Ar-Ge imkanlar›m›z ile iç gü-
nayii flirketi Otokar’›n kendi venlik güçlerimiz ve silahl›
tasarlad›¤› ve üretti¤i, yük- kuvvetlerimiz için modern ve
sek koruma seviyesi, genifl ça¤dafl çözümler sunmaya
iç hacmi ve üstün hareket devam edece¤iz.”
kabiliyeti ile dikkat çeken Yine fikri mülkiyet haklar›
Cobra II arac›n›n ülke sa- Otokar’a ait olan, COBRA tak-
vunmas›ndaki rolü art›yor. tik tekerlekli z›rhl› araç ile
Otokar, güvenlik güçlerinin ayn› hareket kabiliyetine sa-
çeflitli hizmetlerinde kullan›l- çeyre¤inde tamamlanmas› plan- hip olan COBRA II, balistik, ma-
mak üzere 106.1 milyon euro lan›yor. Türkiye’nin tek milli ka- y›n ve EYP tehditlerine karfl› üs-
tutar›nda yeni bir siparifl ald›. ra sistemleri üreticisi olan Oto- tün koruma sa¤l›yor. Ülkemiz
Siparifl kapsam›nda COBRA II kar’›n Genel Müdürü Serdar koflullar›na uygun olarak yap›-
4x4 taktik tekerlekli z›rhl› araç- Görgüç, siparifle iliflkin flunlar› lan testlerden baflar› ile geçen
lar›, çeflitli sistemler, bak›m ve söyledi: “Fikri mülkiyet haklar›- COBRA II farkl› görevler için
destek hizmetleri ile birlikte n›n tamam› Otokar’a ait olan ve modüler bir yap› sunuyor. Ara-
sunulacak. geliflen tehditlere karfl› özel ola- c›n ihracat pazarlar› için özel
Araçlar›n teslimat›n›n y›lso- rak tasarlanan Cobra II için ilk olarak gelifltirilen amfibik tipi de
nunda bafllanarak, 2017 y›l› ilk iki siparifli geçti¤imiz y›l alm›fl- bulunuyor.
Ford Otosan’a Trucks kamyon ve çekicilerine
uygun ve araca entegrasyonu op-
büyük ödül timum flekilde sa¤lanm›fl bir
motor ailesidir” dedi.
Ford Otosan, yeni nesil Eco- Ecotorq’un tamamen Ford
torq E6 motor ailesi ile Türkiye Otosan mühendisleri taraf›ndan
Bilimsel ve Teknolojik Araflt›rma gelifltirilerek önemli bir de¤er
Kurumu (TÜB‹TAK), Türkiye Tek- yarat›ld›¤›n› vurgulayan Yenigün
noloji Gelifltirme Vakf› (TTGV) ve tebilecek yetene¤e sahip tek flöyle devam etti: “‹nönü fabrika-
Türk Sanayicileri ve ‹fladamlar› Türk flirketi olan Ford Otosan, s›nda üretti¤imiz yeni nesil Eco-
Derne¤i (TÜS‹AD) iflbirli¤i ile bu Türkiye’nin tek yerli kamyon mo- torq motorun fikri ve s›nai hakla-
y›l 12'ncisi düzenlenen Teknoloji toru olan Ecotorq'un E6 normla- r›n›n yüzde yüzüne sahibiz. Yeni
Ödülleri'nde büyük ödüle lay›k r›na uygun yeni nesli ile dünya vi- nesil Ecotorq motorumuz, henüz
bulundu. zesi ald›. Yeni nesil Ecotorq, Eu- üretime geçmeden, yüksek tek-
Ford Otosan Genel Müdürü ro-6 emisyonlar›n› sa¤layan, Eu- nolojisi ile dünyan›n en büyük
Haydar Yenigün aç›klamas›nda, ro-7 emisyonlar›na haz›r, yak›t kamyon pazar›nda üretilmek
Türkiye'nin en köklü Ar-Ge gele- tüketiminde s›n›f lideri, dünya üzere JMC firmas›na lisanslan-
ne¤ine sahip flirketi olarak tüm pazarlar› için rekabetçi, güç ve ma baflar›s›n› gösterdi. Ecotorq
dünya için teknoloji gelifltirmeye silindir hacmi bak›m›ndan dünya motor teknoloji lisans anlaflmas›
devam edeceklerini belirtti. pazarlar›ndaki beklentileri kar- ve bunu takip eden kamyon li-
Yenigün, flunlar› söyledi: "Bir fl›layacak, tasar›m› yenilenerek sans anlaflmas› ile flirketimiz
arac› motoru dahil gelifltirip üre- global pazarlarda sunulan Ford Türkiye’de bu büyüklükte ger-
çeklefltirilen ilk lisans anlaflmas›
olma özelli¤ini de tafl›yor. Geç-
mifl y›llarda teknoloji ithal eder-
ken yüksek Ar-Ge yetene¤imiz
ile bugün dünyaya teknoloji ihraç
ediyoruz. Son 5 y›lda 320 milyon
dolar›n üzerinde mühendislik ih-
raç ettik."
Temmuz 2016 KobiEfor 33