Page 40 - KobiEfor_Haziran_2016
P. 40

XII. KOB‹ Z‹RVES‹





              SONUÇ B‹LD‹RGES‹ aç›klad›



         T       OSYÖV (Türkiye Küçük ve Orta Ölçekli ‹fl-                                       Sönmez

                                                                                                 Yalç›n
                 letmeler, Serbest Meslek Mensuplar› ve
                 Yöneticileri Vakf›),  TOBB (Türkiye Odalar
                 ve Borsalar Birli¤i), KOSGEB (Küçük ve Or-
                 ta Ölçekli ‹flletmeleri Gelifltirme ve Des-
         tekleme ‹daresi Baflkanl›¤›) iflbirli¤i ile 27-28 Nisan
         2016 tarihlerinde, ‹stanbul Dedeman Oteli’nde, “Gi-
         riflimci Ekosistemi Türkiye” ana temas›yla gerçek-
         lefltirilen XII. KOB‹ Zirvesi’nin Sonuç Bildirgesi’ni
         TOSYÖV Baflkan› Yalç›n Sönmez aç›klad›. Sönmez,
         “Zirvenin  tespitlerini, tart›flt›¤› güncel ‘Giriflimcilik’
         sorunlar›n› önerdi¤i çözümlerle birlikte gösterdi¤i
         hedefleri özetleyerek kamuoyunun dikkat ve de-
         ¤erlendirmesine arz ediyoruz” dedi.
            G‹R‹fi
            Türkiye Bilgi Toplumu yolculu¤una kararl›l›kla
         devam eden ülkelerdendir. Bu yolculu¤un esaslar›,
         stratejik programlar› ve planlar› 5 Y›ll›k Kalk›nma
         Planlar›’nda ifadesini bulmaktad›r. Hükümetler bu
         çerçeve içinde politikalar oluflturmakta ve uygula-
         maktad›rlar.                                    kalayabilmesi ve orta gelir tuza¤›n› aflabilmesi için
            Bilgi Toplumu’na yolculu¤umuzun zorunlu u¤-  giriflimcili¤i, yüksek katma de¤erli ifl alanlar›na yo-
         raklar›ndan olup gündeme ald›¤›m›z bafll›klardan  ¤unlaflt›rmas› gerekmektedir. Bu ba¤lamda, yeni-
         biri de Türkiye’yi “Giriflimci Ekosistemi” yapmakt›r.  likçi, sürdürülebilir ve ça¤›n›n ötesine geçen ürün
         Hükümet  bu hedef do¤rultusunda 6 stratejik hedef  ve hizmetler gelifltirmemiz önem tafl›yor. Bunu da
         ve 64  eylemin yer ald›¤› Türkiye Giriflimcilik Strate-  güçlü bir de¤er zinciri içinde, yenilikçi ürün ve hiz-
         jisi ve Eylem Plan›’n› kamuoyuna duyurdu. Bu çer-  metler üreten giriflimcilerimiz ve KOB‹’lerimiz ol-
         çeve içinde kamu kesimi ve özel sektöre düflen gö-  madan baflaramay›z.
         rev, tam bir uyum ve iflbirli¤i içinde çal›flarak Tür-
         kiye’nin yarat›c› ve yenilikçi giriflim gücünü firesiz  DÜZENLEY‹C‹ ÇERÇEVE
         a盤a ç›karmakt›r.                                 Türkiye ihtiyaç duydu¤u çerçeveyi ad›m ad›m in-
            “Giriflimci Ekosistemi” olmak günümüzde sade-  fla etmektedir. En genelinde arad›¤›m›z ortam ‘ce-
         ce Türkiye’nin de¤il, bütün dünyan›n gündemindeki  sur’, ‘h›zl›’, ‘adil’, ‘koruyucu’ ve ‘ak›ll›’ düzenleme-
         en önemli konulardan biridir. Önümüzdeki dönem-  ler ile oluflacakt›r.
         de giriflimcilik daha fazla  önem kazanacak, küre-  Giriflimcili¤in güçlendirilmesi için ‘fikri mülkiyet
         sel rekabet unsurlar›n›n bafl›nda olacakt›r. Sanayi  haklar›’n› koruyan düzenlemelerin kuvvetlendiril-
         toplumunda rekabet firmalar aras›ndayken bilgi  mesi gerekiyor.
         toplumunda rekabet kiflileri de kapsayacakt›r.      ‘Ödeme sorunlar›n›n çözülmesi’ alan›nda 189 ül-
            Türkiye’nin h›zl› ve sürdürülebilir büyümeyi ya-  ke içinde 124. s›raday›z.

          40 KobiEfor Haziran 2016
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45