Page 22 - KobiEfor_Haziran_2016
P. 22

KAPAK




                 YEN‹L‹KÇ‹ VE G‹R‹fi‹MC‹ ÜN‹VERS‹TE SIRALAMASI (11-20)


          S›ra      Üniversite        Toplam Bilimsel ve    Fikri  ‹flbirli¤i ve Giriflimcilik ve  Ekonomik
                                               Teknolojik Mülkiyet  Etkileflim  Yenilikçilik   Katk› ve
                                               Araflt›rma  Havuzu                 Kültürü    Ticarileflme
                                               Yetkinli¤i
          11   GEBZE TEK. ÜN‹.         60.43     18.1        3.8      19.8         1.3         17.5
          12   SELÇUK ÜN‹VERS‹TES‹     59.11     10.6      10.9       13.9        12.3         11.4
          13   ERC‹YES ÜN‹VERS‹TES‹    56.43     11.7        3.8      13.6        14.8         12.6
          14   HACETTEPE ÜN‹.          54.37     12.6        8.2      14.8         9.8          9.0
          15   EGE ÜN‹VERS‹TES‹        54.26     11.5        4.0      17.5       13.7           7.6
          16   ANADOLU ÜN‹.            53.17      7.0        6.0      15.7       13.5          11.0
          17   ABDULLAH GÜL ÜN‹.       51.21     11.2        7.5      18.1        2.2          12.2
          18   GAZ‹ ÜN‹VERS‹TES‹       49.50     11.4        5.6      11.6       13.4           7.5
          19   ULUDA⁄ ÜN‹VERS‹TES‹     46.87      8.3        7.7      14.0        7.6           9.3
          20   ÇANKAYA ÜN‹VERS‹TES‹ 45.52        10.5       11.9      12.8         4.0          6.3

          dayan›yor.  Bilgiyi “alma”                                           s›rada geliyoruz. Demek ki
          mümkün oluyor ama “kullan-                                           ok yaydan ç›km›fl ve gittik-
          ma” becerisi s›n›rl› kal›yor.                                        çe h›zlanaca¤›z.
          Beceri odakl› e¤itimin gide-
          rek azalmas› ve ra¤bet gör-                                             Hedef “3. Nesil
          memesi de ayr› bir engelleyi-                                           Üniversite” olmak
          ci olarak karfl›m›za ç›k›yor.                                            Dünya h›zla de¤iflmek-
          E¤itimde performansa dayal›                                          te ve dönüflmektedir. Üni-
          ölçme sistemi yayg›n kulla-                         Bilkent Üniversitesi  versiteler de¤iflen dünya
          n›lm›yor. ‹flte bu nedenlerden                                        ile birlikte büyük bir de¤i-
          dolay› e¤itim sisteminin kendini  Say›lan nedenlerle ‘Türkiye   flim süreci içerisine girmifl bu-
          yenilemesi aciliyet kazan›yor.  Küresel Yenilikçilik (inovasyon)  lunmaktad›rlar.  Denebilir ki
            Türkiye’nin giriflimcilik iklimi  Endeksi’nde 143 ülke aras›nda  “Üniversite” kavram› de¤iflmek-
          de üniversitelerin dönüflüm h›z›-  54. s›rada geliyor. Ancak bulun-  tedir. Bilim odakl› birinci kuflak
          n› yavafllat›yor. Bu konuda flu 8  du¤u durumdan h›zla ç›kabilece-  üniversiteler tarihsel ifllevini ta-
          kriter rol oynuyor:             ¤ini gösteren güçlü veriler var.  mamlay›nca onun yerini, e¤itim
            1- Yetenek ve bilgi havuzu,   Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü’nün  ve araflt›rma odakl› ikinci kuflak
            2- E¤itim sistemi,            (WIPO) 2014 tarihli patent araflt›r-  üniversiteler alm›flt›. Bu kuflak-
            3- Vergi oranlar›, muafiyetler,  mas›, Türkiye’nin endüstriyel ta-  tan üniversiteler de bugün yeri-
            4- Hukuk sistemi,             sar›m baflvuru art›fl›nda, yüzde  ni, giriflimci ve toplumla bütün-
            5- Fiziksel altyap›,          10.3’lük oranla, Ukrayna ve ‹ran’-  leflen üçüncü kuflak (3K) üniver-
            6- Finansman kaynaklar,       dan sonra dünya üçüncüsü oldu-  sitelere b›rak›yor. Bu dönüflümü
            7- Bankalar, piyasalar,       ¤unu gösteriyor. Say›sal olarak,  gerçeklefltirmek için üniversite-
            8- Kültürel yap› ve sosyal alg›.  dünyan›n en çok baflvuru yapan  ler endüstri ile iflbirli¤i yap›yor-
          Bu kriterlerden hangisine el at›-  dördüncü ülkesiyiz. Marka konu-  lar, toplumla iç içe oluyorlar ve
          l›rsa yap›lan ifl ülkenin ve elbette  sunda da baflvuru say›s›nda be-  bilgi pazar›nda etkin üniversite-
          ayn› zamanda üniversitelerin ye-  flinci s›raday›z. Teknolojik bulufl-  ler haline geliyorlar. Üçüncü ku-
          nilikçili¤ine ve giriflimcili¤ine  lar aç›s›ndan büyük önem tafl›yan  flak üniversite, istihdama ve
          katk› sa¤l›yor.                 patent baflvurusu konusunda 21.  ekonomiye katk›da bulunacak












          22 KobiEfor Haziran 2016
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27