Page 41 - KobiEfor_Mart_2016
P. 41
Kümelenme potansiyeli
ateflleyecek
Vali Mustafa Büyük’ün verdi¤i
bilgilere göre; Adana 2015 y›l›n-
da 1.7 milyar dolar ihracat yapa-
rak Türkiye’nin toplam ihracat›-
n›n yüzde 1.2’sini gerçeklefltirdi.
2014 y›l› SGK verilerine göre
Adana’da 286.786 sigortal› çal›-
flan bulunuyor; bu say› Türki-
ye’deki çal›flan say›s›n›n yüzde
2.17’sini oluflturuyor. Adana’n›n
sektörel geliflme eksenleri; ta-
r›m, turizm, imalat sanayi ve ye-
nilenebilir enerjiden olufluyor.
Çukurova Kalk›nma Ajans› tara-
bir handikap oluflturmaktad›r.
f›ndan yap›lan analizler sonu-
Ayr›ca ilde üzerinde odaklan›l-
cunda; tar›m-g›da, kimya, maki-
mas› ve teflvik edilmesi gereken
ne ve ekipman, otomotiv yan sa-
en önemli konulardan biri de Ar-
nayi ve mobilya imalat› küme-
Ge ve inovasyon çal›flmalar›d›r.
lenme çal›flmalar›nda öncelikli
‹lin bu alanda üniversite-sanayi-
olarak ele al›nacak sektörler
kamu iflbirli¤i çerçevesinde stra-
olarak belirleniyor. Bu sektörle-
tejik bir yol haritas› belirlemesi-
re ek olarak Ekonomi Bakanl›¤› durumunda yeni yat›r›m kararlar› ne ihtiyaç bulunmaktad›r.”
taraf›ndan KOB‹ ‹flbirli¤i ve Kü- alabileceklerini öngörüyor.
melenme Projesi kapsam›nda Vali Büyük, anlat›yor: “Özellik- Adana’n›n cazibe alan›
tekstil, plastik, gübre ve tar›m-
le, ilde büyüyen ve geliflen ancak AOSB
sal ilaçlar, yenilenebilir enerji
daha sonra di¤er illerde/bölge- Adana OSB’nin, konumunun
sektörlerinde fikir aflamas›nda lerde yat›r›mlara yönelen serma- sa¤lad›¤› lojistik avantaj d›fl›nda
kümelenmelerin yerald›¤› tespit ye sahibi giriflimcilerin tekrar metrekare fiyatlar›n›n ucuzlu¤u
ediliyor. Adana’da bafllang›ç flehre yönlendirilmesi önemlidir. ve di¤er Organize Sanayi Bölge-
aflamas›ndaki sa¤l›k turizmi kü-
Adana, Ekonomi Bakanl›¤› tara- leri’nde kolay bulunmayacak alt-
melenme çal›flmalar›n›n yan›s›-
f›ndan uygulanan teflvik destek yap› ve e¤itim hizmetleri ile yat›-
ra son dönemde mobilya sektö- unsurlar› bak›m›ndan son dö- r›mc› için önemli bir cazibe mer-
ründe kurulan dernek çat›s› al- nemlerde dezavantajl› bir konu- kezi oluflturdu¤una de¤inen Vali
t›nda kümelenme çal›flmalar› ma gelmifltir. Özellikle bölgesel Büyük, sosyal donat› alanlar›yla
h›z kazan›yor.
teflvik tedbirleri aç›s›ndan komflu bir kenti and›ran AOSB’ye bir de
iller Osmaniye, Ni¤de ve Kahra- ticaret merkezi kazand›r›ld›¤›n-
fiehrin dezavantaj› manmarafl’›n 5. Bölge’de bulun- dan sözediyor. Bir al›flverifl mer-
bölgesel teflvikin mas› ile yönelecek yat›r›mlar için kezi olarak hizmete giren ticaret
olmamas›
KOB‹’ler tüm Türkiye’de oldu-
¤u gibi Adana’da da üretimin lo-
komotifi durumunda. 2014 y›l›
SGK istatistiklerine göre Ada-
na’da KOB‹ ölçe¤inde faaliyet
gösteren iflyeri say›s› 38 bin 280.
Bu iflletmelerde 238 bin 769 si-
gortal› çal›flan say›s› bulunuyor.
Vali Mustafa Büyük, yüksek ima-
lat sanayi kapasitesine sahip Ada-
na’da bu zamana kadar öz kay-
naklar›yla at›l›mlar gerçekleflti-
ren giriflimcilerin kamunun yön-
lendirmesi ve perspektif sunmas›
Mart 2016 KobiEfor 41