Page 35 - KobiEfor_Mart_2016
P. 35

l Tüm firman›n birbiri ile ba¤-
          lanmas›, entegre olmas›. Önce-  AL‹ RIZA ERSOY
                                          Siemens Türkiye Genel Müdür
          likli olarak belli standartlar›n ge-
                                          Yard›mc›s› ve Dijital Fabrika
          lifltirilmesi, ortak tan›mlar›n
                                          Bölüm Direktörü
          oluflturulmas› ve tutarl›l›¤› sa¤-
          lamak için referans mimarisinin    Siemens: Endüstri
          yarat›lmas›.                          4.0 Platformu
            l Ürünler ve sistemler giderek
          daha karmafl›k hale geliyor. Do-   H›zla geliflen teknoloji olanak-
          lay›s›yla sistemlerin modelinin  lar› sayesinde yeni bir sanayi re-
          oluflturulmas›, planlanabilmesi.  formu olan Endüstri 4.0 dönemi-
                                          ne giriliyor.                  ki geliflmeler, Endüstri 4.0’a ge-
            Türkiye ve                      Siemens Türkiye, sponsorlu-  çifl sürecinde karfl›lafl›labilecek
            Sanayi 4.0 Devrimi            ¤unu üstlendi¤i Endüstri 4.0   zorluklar, e¤itim sisteminin En-
            Türkiye, dünyan›n en büyük    Platformu ile akademisyenler-  düstri 4.0’a entegrasyonu gibi
          20 ekonomisi aras›ndaki yerini  den sektör profesyonellerine,  önemli bafll›klar; haber, teknik
          son dörtte kalarak korusa da    karar vericilerden ö¤rencilere  makale ve röportajlar arac›l›¤›y-
          küresel rekabetten, inovasyona,  kadar endüstriyle ilgili tüm ke-  la ele al›nacak ve genifl kesimle-
          ifl kolayl›¤›ndan, e¤itimin niteli-  simleri tek çat› alt›nda biraraya  rin aktif katk›s›yla alan›nda bir
          ¤ine kadar birçok uluslararas›  getirmeye haz›rlan›yor. Platfor-  ilk olacak.
          s›ralamada olumsuz bir tablo    mun ilk çal›flmalar›ndan biri      Siemens Türkiye Genel Müdür
          sergilemektedir. Yüksek orta    olan, www.endustri40.com adre-  Yard›mc›s› ve Dijital Fabrika Bö-
          gelirli ekonomiler aras›nda yer-  si üzerinden yay›nlanacak portal  lüm Direktörü Ali R›za Ersoy,
          alan Türkiye’de imalat sanayi,  ise bir bilgi havuzu niteli¤inde.  “Siemens Türkiye olarak, tekno-
          düflük ve orta düflük teknoloji   Mühendislik alan›n›n sayg›n diji-  lojimiz ve ürünlerimizle endüs-
          grubunda yo¤unlaflm›flt›r. Oysa   tal yay›nc›lar›ndan Elektrik-  trinin rönesans› olarak adland›-
          ki orta gelir tuza¤›nda bulunan  Port’un haz›rlad›¤› portal, tüm  r›lan bu önemli geçifl döneminde
          Türkiye’nin yüksek gelirli eko-  paydafllar›n kendi bilgi ve dene-  dünyada oldu¤u gibi Türkiye’de
          nomiler aras›na girebilmesi için  yimlerini paylaflmas›yla Endüstri  de aktif rol üstlenmeye haz›r›z.
          yüksek teknolojili üretime h›zla  4.0’a geçifl sürecinde rehber ro-  Endüstri 4.0 Platformu’na verdi-
          geçifl  yapmas› kaç›n›lmazd›r.   lü üstlenecek.                 ¤imiz deste¤i de bu alanda ata-
          Sanayi 4.0’daki geliflmeler de bu  Portalda Endüstri 4.0’›n yol  ca¤›m›z ad›mlar›n ilki olarak de-
          geçiflin ne kadar h›zl›  olmas›  haritas›, üretim teknolojilerinde-  ¤erlendiriyoruz” dedi.
          gerekti¤ini ortaya koymaktad›r.
              Türkiye 2003-2014 y›llar›
                                          düflük teknolojili ürünler ilk s›ra-  olacak.” Türkiye’nin 2023 hedef-
          aras›nda düflük ve orta düflük
                                          da yerald›. Yüksek ve orta-yük-  leri ve sanayi strateji belgeleri
          teknolojili ürünlerde 90 milyar
                                          sek teknoloji aleyhine oluflan bu  küresel geliflmeye ayak uydura-
          dolar d›fl ticaret fazlas› verirken
                                          durum Türkiye’nin niçin hemen   bilmek yönünde at›lm›fl önemli
          yüksek ve orta yüksek teknolojili
                                          teknoloji seviyesini yükseltmesi  ad›mlard›r.  Ancak ülke olarak,
          alanlarda 438 milyar dolar d›fl ti-
                                          gerekti¤ini de gösteriyor.      belirlenen hedefler do¤rultusun-
          caret a盤›  verdi. 2014 y›l›nda
                                            Teknoloji seviyesi artt›kça gelir  da zaman›nda eyleme geçme ko-
          158 milyar dolar gerçekleflen ih-
                                          artmakta, ücretler artmakta, re-  nusunda ciddi anlamda sorunla-
          racat›n teknoloji düzeyine göre
                                          fah artmakta, bu da tasarruflar›n  r›m›z bulunmaktad›r.
          da¤›l›m›nda yüzde 35.8 oran›yla
                                          artmas›na yard›mc› olmaktad›r.    At›lmas› zorunlu ad›mlar ge-
                                                                          ciktikçe etkisi de azalmaktad›r.
                                            De¤erlendirme                 Firmalar›n tek bafl›na Sanayi
                                            The Boston Consulting Group   4.0’a yat›r›m yapabilmesi için ül-
                                          (BCG) Araflt›rmas›’nda Türkiye   kedeki gerekli koflullar›n da bir
                                          için flöyle denilmektedir: “...Tür-  ekosistem olarak buna uygun ol-
                                          kiye’nin üretim üssü statüsünü  mas› gerekmektedir. Gelinen
                                          sa¤lama almas›, flirketlerin, Sa-  noktada bunun da mümkün ol-
                                          nayi 4.0’›n getirdi¤i teknolojik  mad›¤› görülmektedir. Zorunlu
                                          avantajlar› ne kadar kapsaml› ve  ad›mlar›n hemen at›lmas› bu ne-
                                          h›zl› uygulayacaklar›na  ba¤l›  denle önemlidir.
                                                                                      Mart 2016 KobiEfor 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40