Page 34 - KobiEfor_Mart_2016
P. 34

KAPAK



          yap›, su geçirmezlik, renk de¤ifl-                              flan olarak ele al›nmalar›n› ve in-
          tirebilme gibi ürün özellikleri or-                            sanlarla birlikte uyum içinde yö-
          taya ç›kar›yor. Uyumak üzere                                     netilmelerini zorunlu k›lmakta-
          olan sürücüleri uyand›ran                                         d›r.
          araba koltuklar›, kalp at›fl-                                          Yasal düzenleme:  Ma-
          lar›n› dinleyen yatak çar-                                          kinelerin adeta birer çal›-
          flaflar›, oda s›cakl›¤›na                                             flan haline gelmesi, fir-
          göre renk de¤ifltiren do-                                             malara iliflkin yasal dü-
          kumalar gibi ürünler                                                 zenlemelerin de kap-
          ‘Ak›ll› Tekstil’ örnekleri-                                          saml›  bir biçimde yeni-
          dir. ‘Ak›ll› Tekstil’ ile do-                                        den ele al›nmas›n› ve dü-
          kuma tezgahlar›; sensör-                                             zenlenmesini   gerektir-
          ler yard›m›yla üretim yö-                                           mektedir.
          netimini kendileri yapar ha-                                         Kaynak etkinli¤i: Sanayi
          le gelmifllerdir.                                                 4.0, hammadde ve kaynaklar›-
                                                                         n›, ak›ll›  sistemlere uygun bi-
            Sanayi 4.0’›n yaratt›¤›                                      çimde, çok daha etkin düzeyde
            istihdam yap›s›                                              yönetilmelerini sa¤lamaktad›r.
            Sanayi 4.0’›n direkt sonuçla-
          r›ndan biri de istihdam yap›s›na  da yönetim prensipleri de bu    Sanayi 4.0 ile
          etkileridir. 2012 verilerine göre;  karmafl›k sistemleri yönetebilir  bütünleflme stratejileri
          Japonya'da robot say›s› 310 bin,  niteli¤e eriflmifl olmal›d›r.     4. Sanayi Devrimi’ne gerek ül-
          Çin'de 96 bin ve ABD'de 168 bin-  Geliflmifl bir altyap›: Kapsam-  ke ve gerekse firma baz›nda
          dir. Küresel istihdam sorunu  ar-  l›, güvenilir ve yüksek kaliteli bir  uyum sa¤layabilmek için belirgin
          tarken robotlar›n bu derece yay-  güvenlik, telekomünikasyon ve  bir strateji oluflturmak zorunlu-
          g›nl›k kazanmas›, iflgücüne du-  iletiflim a¤› gelifltirilmesi gerek-  dur. Bu stratejinin dü¤üm nokta-
          yulan ihtiyac› niceliksel olarak  mektedir. Bu da geliflmifl bir di-  lar› afla¤›da s›ralanm›flt›r:
          azalt›yor, istihdam yap›s›n› yeni  jital altyap› gelifltirilmesini zo-  l Üreticilerin öncelikleri belir-
          bir niteli¤e dönüfltürüyor. Robot-  runlu k›lmaktad›r.          lemesi ve iflgücünün niteli¤ini
          lar›n iflgücü ve istihdam yap›s›na  Aç›k vermeyen bir güvenlik  art›rmalar› için plan.
          etkileri, “Teknolojik ‹flsizlik” ya-  sistemi: Üretimin ak›ll› hale gel-  l Geliflimin ve de¤iflimin temel
          rat›yor. Meslekler kayboluyor.  mesi ve dijital hayat›n bu derece  noktalar›n›n belirlenmesi.
                                          yayg›nlaflmas›, güvenlik sistem-   l De¤iflimin iflgücüne uzun va-
            Sanayi 4.0 Devrimi’ne         lerinin de çok daha ileri boyutla-  dedeki etkilerinin ortaya konul-
            ayak uydurma                  ra tafl›nmas›n› gerekli k›lmakta-  mas›.
            “Devrime ayak uyduranlar      d›r. Zira nesneler aras› internet  l Üreticilerin teknoloji düzey-
          ayakta kalacak, uyduramayanlar  a¤›n›n yayg›nlaflmas›, siber-sal-  lerini belli bir plana ba¤layarak
          yokolacak” denildi¤ine göre Sana-  d›r› olas›l›¤›n› art›rmaktad›r.  dengelemeleri.
          yi 4.0 Devrimi’yle firma baz›nda                                  l Yeni taleplere yönelik yeni ifl
          uyumlu olabilmenin koflullar›                                   modellerinin tan›mlanmas›.
          hakk›nda da fikir sahibi olmam›z                                  l Analitik araçlara yönelik ye-
          gerekmektedir. ‹flte baz› kriterler:                            ni teknolojilerin gelifltirilmesi.
            Firmalar aras› standardizas-                                    l Dijital dünyaya uygun yeni ve
          yon: Firmalar›n, teknolojik gelifl-                             kal›c› iflbirliklerinin kurulmas›.
          meleri birebir uygulayabilmeleri                                  l Standartlar belirlenmesi ve
          için belirli standartlara eriflmifl                              uygulanmas›.
          olmalar› gerekiyor.                                               l Altyap› sistemleri ve e¤itim
            Karmafl›k sistemlerin yöne-                                   uyumunun sa¤lanmas›.
          tilmesi: Fabrikalar›n ak›ll› hale  Organizasyon ve tasar›m: Sa-   l Teknolojik altyap› olanakla-
          gelmesi, üretim süreçlerinin    nayi 4.0 ile birlikte ak›ll› yap›ya  r›n›n güçlendirilmesi.
          kendilerini yönetebilir hale dö-  dönüflen firma ve fabrikalarda, ifl  l  Biliflim teknolojilerini, ino-
          nüflmesi ve robotlar›n yayg›nlafl-  ak›fl flemalar› ve tasar›mlar› da  vasyonu ve giriflimcili¤i güçlen-
          mas›, firma içi sistemleri eski  de¤iflmektedir. Özellikle robotla-  dirmeye yönelik e¤itim program-
          dönemlere göre çok daha kar-    r›n yayg›nlaflmas›, sadece birer  lar› ve üniversite bölümlerinin
          mafl›k hale getiriyor. Bu ba¤lam-  makine olarak de¤il, birer çal›-  kurulmas›.

          34 KobiEfor Mart 2016
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39