Page 33 - KobiEfor_Mart_2016
P. 33
SANAY‹ 4.0 BA⁄LAMINDA SEKTÖRLER‹N 2025 V‹ZYONU
Sektörler Katmade¤er (milyar avro) De¤iflim (%)
2013 2025 2013-2025 (%) Y›ll›k Ort. %
Kimya Sanayi 40.1 52.1 30 2.2
Otomotiv 74.0 88.8 20 1.5
Makine 76.8 99.8 30 2.2
Elektrikli Araçlar 40.7 52.4 29 2.2
Tar›m ve Ormanc›l›k 18.6 21.3 15 1.2
Biliflim Teknolojileri 93.7 107.7 15 1.2
10- Ciro art›fl›: Sanayi 4.0 saye- Sanayi 4.0’›n getirdi¤i yenilik- Radyo-frekans teknolojileri:
sinde üreticilerin geliflmifl ekip- lerle birlikte ilgili sektörlerin Radyo dalgalar› arac›l›¤›yla bilgi
man ve yeni veri uygulama iste¤i, 2025 y›l›na kadar yüksek büyüme tan›may› mümkün k›lan teknolo-
müflterilerin kifliselletirilmifl ürün- oranlar› sergilemesi beklenmek- jiler, günümüzde kablosuz tek-
lere yönelik gittikçe artan talebiyle tedir. Sektörlerin bu devrim ba¤- nolojisine kadar eriflimi olup,
paralel olarak artacak. lam›nda 2025 vizyonu yukar›daki üretim sürecinde çok daha h›zl›
11- ‹stihdam: Sanayi 4.0 saye- tabloda verilmektedir. ve pratik bilgi aktar›m›na yara-
sinde üretim sektöründe yüzde maktad›r.
6-10’luk istihdam art›fl› beklen- Sanayi 4.0’ ›n sektörel Otomotiv Sektörü: Sanayi
mektedir. Yeni iflgücüne talep en görünümleri 4.0’›n kendini aç›kça gösterdi¤i
fazla mekanik-mühendislik sek- Afla¤›da, Sanayi 4.0’› görünür sektörlerin bafl›nda otomotiv
töründe hissedilecek. hale getirebilmifl sektörlerden gelmektedir. Otomotiv, ileri tek-
örnekler seçilmifltir. nolojik geliflmeleri durmaks›z›n
Sensörler: Sanayi 4.0’›n imalat uygulamaktad›r. ‹nsans›z, oto-
süreçlerinde ortaya ç›kard›¤› de- matik sürüfl gerçeklefltirebilen
¤iflimler, genel olarak, dijital tek- otomobillere yaklafl›lm›flt›r.
nolojilerle yap›lan “dijital üretim”
diye adland›r›l›yor. Süreçteki ye-
nilik ise sensörlerin her evrede,
hem kullan›lan hammadde hak-
k›nda detayl› bilgi aktarabilecek,
hem de geri bildirim sa¤layabilir
12- Yat›r›m: Üretim süreçleri- nitelikte olmas›d›r. Süreç kontrol
ni ‘Sanayi 4.0’a adapte edebilmek mekanizmalar› ise art›k çok daha
için üreticilerin cirolar›n›n yüzde karmafl›k yap›lar› çözebilir ve
1 ile 1.5’ini yat›r›ma ay›rmas› ön- olas› sorunlara an›nda müdahale Tekstil Sektörü: Sanayi 4.0;
görülmektedir. edebilir niteliktedir. tekstil sektörüne esnek, h›zl› ve
daha çok ürün elde edilmesini
Sanayi 4.0’›n sa¤layan üretim süreçleri soktu.
kazand›rd›¤› sektörel Nesnelerin interneti, tekstil ma-
vizyonlar kinelerinin ileri teknolojiyle ken-
Yeni sanayi devrimine do¤ru di aralar›nda bilgi ak›fl› gerçekle-
yürüyüflü h›zland›rmak için ye- tirmesini mümkün k›l›yor. Siber-
terli beceri ve bilgi eksikli¤i bu- fiziksel sistemler ve nesnelerin
lunmaktad›r. Sanayi 4.0 demek, interneti ile donat›lm›fl olan
iflgücü talebinin azalmas› de- sözkonusu yeni tekstil türüne,
mektir. Bu nedenle kurumlarda- “Ak›ll› Tekstil” ad› verilmektedir.
ki departmanlarda fazla iflgücü Ak›ll› tekstiller özellikle t›bbi,
tehdit oluflturmaktad›r. Genel askeri, teknik alanlarda kullan›-
olarak; yüksek teknolojiye odak- l›yor. Sanayi 4.0 yolunda önemli
lanan ve yüksek katmade¤er ya- bir ad›m olan nano teknoloji, leke
ratan sektörler, Sanayi 4.0’a da- tutmama, kendi-kendini temiz-
ha h›zl› uyum sa¤lamaktad›r. leme, k›r›flmama, antibakteriyel
Mart 2016 KobiEfor 33