Page 33 - KobiEfor_Mart_2016
P. 33

SANAY‹ 4.0 BA⁄LAMINDA SEKTÖRLER‹N 2025 V‹ZYONU

            Sektörler            Katmade¤er (milyar avro)            De¤iflim (%)
                                 2013            2025                2013-2025 (%)  Y›ll›k Ort. %
            Kimya Sanayi         40.1            52.1                30             2.2
            Otomotiv             74.0            88.8                20             1.5
            Makine               76.8            99.8                30             2.2
            Elektrikli Araçlar   40.7            52.4                29             2.2
            Tar›m ve Ormanc›l›k  18.6            21.3                15             1.2
            Biliflim Teknolojileri  93.7         107.7                15             1.2

            10- Ciro art›fl›: Sanayi 4.0 saye-  Sanayi 4.0’›n getirdi¤i yenilik-  Radyo-frekans teknolojileri:
          sinde üreticilerin geliflmifl  ekip-  lerle birlikte ilgili sektörlerin  Radyo dalgalar› arac›l›¤›yla bilgi
          man ve yeni veri uygulama iste¤i,  2025 y›l›na kadar yüksek büyüme  tan›may› mümkün k›lan teknolo-
          müflterilerin kifliselletirilmifl ürün-  oranlar› sergilemesi beklenmek-  jiler, günümüzde kablosuz tek-
          lere yönelik gittikçe artan talebiyle  tedir. Sektörlerin bu devrim ba¤-  nolojisine kadar  eriflimi  olup,
          paralel olarak artacak.         lam›nda 2025 vizyonu yukar›daki  üretim sürecinde çok daha h›zl›
            11- ‹stihdam: Sanayi 4.0 saye-  tabloda verilmektedir.        ve pratik bilgi aktar›m›na yara-
          sinde üretim sektöründe yüzde                                   maktad›r.
          6-10’luk istihdam art›fl› beklen-  Sanayi 4.0’ ›n sektörel         Otomotiv Sektörü:    Sanayi
          mektedir. Yeni iflgücüne talep en  görünümleri                   4.0’›n kendini aç›kça gösterdi¤i
          fazla mekanik-mühendislik sek-    Afla¤›da, Sanayi 4.0’› görünür  sektörlerin bafl›nda otomotiv
          töründe hissedilecek.           hale getirebilmifl sektörlerden  gelmektedir. Otomotiv, ileri tek-
                                          örnekler seçilmifltir.           nolojik geliflmeleri durmaks›z›n
                                            Sensörler: Sanayi 4.0’›n imalat  uygulamaktad›r. ‹nsans›z, oto-
                                          süreçlerinde ortaya ç›kard›¤› de-  matik sürüfl gerçeklefltirebilen
                                          ¤iflimler, genel olarak, dijital tek-  otomobillere yaklafl›lm›flt›r.
                                          nolojilerle yap›lan “dijital üretim”
                                          diye adland›r›l›yor. Süreçteki ye-
                                          nilik ise sensörlerin  her evrede,
                                          hem kullan›lan hammadde hak-
                                          k›nda detayl› bilgi aktarabilecek,
                                          hem de geri bildirim sa¤layabilir
            12- Yat›r›m: Üretim süreçleri-  nitelikte olmas›d›r. Süreç kontrol
          ni ‘Sanayi 4.0’a adapte edebilmek  mekanizmalar› ise art›k çok daha
          için üreticilerin cirolar›n›n yüzde  karmafl›k yap›lar› çözebilir ve
          1 ile 1.5’ini yat›r›ma ay›rmas› ön-  olas› sorunlara an›nda müdahale  Tekstil Sektörü: Sanayi 4.0;
          görülmektedir.                  edebilir niteliktedir.          tekstil sektörüne esnek, h›zl› ve
                                                                          daha çok ürün elde edilmesini
            Sanayi 4.0’›n                                                 sa¤layan üretim süreçleri soktu.
            kazand›rd›¤› sektörel                                         Nesnelerin interneti,  tekstil ma-
            vizyonlar                                                     kinelerinin ileri teknolojiyle ken-
            Yeni sanayi devrimine do¤ru                                   di aralar›nda bilgi ak›fl› gerçekle-
          yürüyüflü h›zland›rmak için ye-                                  tirmesini mümkün k›l›yor. Siber-
          terli beceri ve bilgi eksikli¤i bu-                             fiziksel sistemler ve nesnelerin
          lunmaktad›r. Sanayi 4.0 demek,                                  interneti ile donat›lm›fl olan
          iflgücü talebinin azalmas› de-                                   sözkonusu yeni tekstil türüne,
          mektir. Bu nedenle kurumlarda-                                  “Ak›ll› Tekstil” ad› verilmektedir.
          ki departmanlarda fazla iflgücü                                  Ak›ll› tekstiller  özellikle t›bbi,
          tehdit oluflturmaktad›r.  Genel                                  askeri, teknik alanlarda kullan›-
          olarak; yüksek teknolojiye odak-                                l›yor. Sanayi 4.0 yolunda önemli
          lanan ve yüksek katmade¤er ya-                                  bir ad›m olan nano teknoloji, leke
          ratan sektörler, Sanayi 4.0’a da-                               tutmama, kendi-kendini  temiz-
          ha h›zl›  uyum sa¤lamaktad›r.                                   leme, k›r›flmama, antibakteriyel
                                                                                      Mart 2016 KobiEfor 33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38