Page 30 - KobiEfor_Mart_2016
P. 30
KAPAK
timi en aza indirgenirken verim-
lilik artmakta ve yeflil enerji dö-
nemine geçilmektedir.
l Kendi kendini organize eden
üretim yöntemleri sayesinde
üretim için gerekli kaynaklara
(enerji, insan, makine vb.) olan
ihtiyaç azalmakta, robotlar üre-
tim süreçlerini yönetir hale gel-
mektedir.
l Robotlar›n yayg›nlaflmas› ifl-
gücüne duyulan gereksinimi
azaltt›¤›ndan, yeni istihdam poli-
tikalar› gelifltirilmektedir.
l Ürün-yaflam döngü süresi
8- Sistem Entegrasyonu: Sis- lar aras›nda ortak bilgi paylafl›- k›sal›rken üretimdeki hata pay›
tem Entegrasyonu, birden fazla m›n› sa¤layan hizmettir. Temel minimuma inmektedir.
sistemin biraraya getirilerek tek kaynaktaki yaz›l›m ve bilgilerin l Robotlar üretim süreçlerini
bir sistem olarak çal›flmas›d›r. paylafl›m› sa¤lanarak kullan›l- h›zland›rd›¤›ndan çal›flma saat-
Sistemlerin ifllevselli¤ini artt›ra- mas›d›r. leri çok daha esnek hale gel-
bilmek için birçok alt sistemin mektedir.
birbiri ile entegre olmas› biçimin- l 3D yaz›c›larla dünyan›n her
de geliflmektedir. Art›k sistemler, noktas›nda her türlü hammadde,
tasarlan›rken kendi içlerinde ça- ara mamul ve nihai ürün üretile-
l›fl›p di¤er sistemlerle de entegre bilmektedir.
olacak flekilde gelifltiriliyor. l Sanayi 4.0’a uyum sa¤layan
9- Art›r›lm›fl Gerçeklik: ‘Art›- firmalar›n küresel pazarda pay›
r›lm›fl Gerçeklik (Augmented büyümekte, üretim sanal dünya
Reality)’, gerçek dünyadaki çev- ile daha iç içe geçmeye baflla-
renin ve içindekilerin bilgisayar maktad›r.
taraf›ndan üretilen ses, görüntü,
grafik ve GPS verileriyle zengin- Sanayi 4.0 Devrimi’nin Sanayi 4.0’›n
lefltirilerek meydana getirilen ç›kt›lar› genel yararlar›
canl›, do¤rudan veya dolayl› fi- Sanayi 4.0 Devrimi, ortaya ç›- Sanayi 4.0 Devrimi’nin yarata-
ziksel görünümüdür. Buna k›sa- kan öncülleriyle hayat›m›z› kök- ca¤› dönüflüm ve sa¤layaca¤› ya-
ca; “Gerçekli¤in bilgisayar tara- ten de¤ifltirmeye bafllam›fl bu- rarlar afla¤›daki bafll›klarla özet-
f›ndan de¤ifltirilmesi ve art›r›l- lunmaktad›r. Afla¤›daki baz› ör- lenebiliyor:
mas›d›r” diyebiliriz. Kullan›c›, ar- nekleri, Devrim’in ilk ç›kt›lar›n- 1- Entegrasyon: Bir fabrika
t›r›lm›fl gerçeklik teknolojisinin dan örnekler olarak verebiliriz: içerisindeki entegrasyonun ya-
yard›m›yla yapay bilgi ve ögeleri l Nesnelerin interneti ve si- n›s›ra hem firma içerisindeki di-
gerçek dünyayla ba¤daflt›rabil- ber-fiziksel sistemler ile daha ¤er birimlerin dikey entegrasyo-
mektedir. karmafl›k ve ak›ll› ürünler üreti- nunu hem de de¤er zincirinin di-
lebilmektedir. ¤er aflamalar›n›n yatay enteg-
l Seri üretimden-müflteri ihti- rasyonunu kaps›yor (Dikey en-
yaçlar›na göre özel üretime ge- tegrasyon pazarlama ve sat›fl,
çilmektedir. ürün gelifltirme, planlama, üre-
l Üretim tesisleri ile ürünlerin tim, bilgi teknolojileri ve finans
gerçek zamanl› veri ve bilgi al›fl- gibi birimleri; yatay entegrasyon
verifline bafllanm›flt›r. ise tedarikçi, üretici, da¤›t›c› ve
l Ürün tasar›m, gelifltirilmesi lojistik firmalar›n› anlat›yor). Bu
ve üretimi için gerekli veri ve bil- yeni devrim ile sipariflin verilme-
gi miktar› çok büyük hacimlere sinden tüketiciye iletilmesine
10- Bulut Biliflim Sistemi: Bu- ulaflmaktad›r. kadar iletiflim halinde olan si-
lut biliflim (çevrim içi bilgi) ayg›t- l Hammadde ve kaynak tüke- ber-fiziksel sistemler.
30 KobiEfor Mart 2016