Page 26 - KobiEfor_Mart_2016
P. 26

KAPAK




                                          JOHANNES ZUTT
                                          Dünya Bankas› Türkiye Direktörü

                                            4. Sanayi Devrimi’ne
                                                yasal çerçeve

            Dünya genelinde her sene         Türkiye çok k›sa zamanda or-
          yüzde 25–30 oran›nda büyüyen    ta gelirli ülke haline geldi. Fakat
          3D yaz›c› sektörü 2016 y›l›nda 4  ülke üst gelir grubuna geçebil-
          milyar dolarl›k bir market hac-  mek için baz› zorluklarla karfl›
          mine ulaflt›. Bilimcilere göre 3D  karfl›ya.
          bask› ile insano¤lu, “yenilikçilik”  Büyüme, istihdam ve hizmet,  gerisinde kald›. Dünya nüfusu-
          konusunda bir ça¤  atlam›flt›r. 3D  dijital yat›r›mlar›n en önemli ge-  nun yüzde 60'›, sürekli geniflle-
          yaz›c›lar ile birlikte hiçbir fley es-  ri dönüflümleridir. Dijital tekno-  yen dijital ekonominin kapsa-
          kisi gibi olmayacakt›r. Örne¤in;  lojiler, flirketlerin daha verimli  ma alan› d›fl›ndaki konumunu
          tüm üretim bilgileri bilgisayar  olaca¤›n›, insanlar›n nas›l f›r-  koruyor.
          ortam›na yüklenece¤i için isten-  satlar› yakalayaca¤›n› ve hükü-  Ayr›ca dünya genelinde inter-
          di¤i zaman istendi¤i kadar  ürün  metlerin nas›l daha iyi kamu  net kullan›c›lar›n›n say›s›n›n
          üretilmesi mümkün olacak,       hizmeti verece¤ini gösteriyor.  2005 y›l›ndan bu yana üç kattan
          “stok” kavram› ortadan kalka-   Dijital teknolojiler, firmalar›n,  fazla artmas›na ra¤men dört
          cak, verimlilik artacak ve israf  kiflilerin ve kamunun ekonomik  milyar kiflinin halen internet eri-
          önlenmifl  olacakt›r.            ve sosyal masraflar›n› önemli   flimi bulunmuyor. Birçok mün-
            Sistem flöyle iflliyor: Üretile-  miktarda düflürecek.           ferit baflar› hikayesi olmas›na
          cek ürünün 3 boyutlu tasar›m       Cep telefonu ve di¤er dijital  ra¤men teknolojinin küresel
          programlar› (CAD)  ile bilgisayar  teknolojiler geliflmekte olan  üretkenlik, yoksullara ve orta s›-
          verisi oluflturuluyor ve 3D bask›  dünya genelinde h›zla yayg›nla-  n›fa yönelik f›rsatlar›n ço¤alt›l-
          sürecine geçiriliyor. 3D bask› ifl-  fl›rken; daha yüksek büyüme,  mas› ve hesap verebilir yönetifli-
          leminde obje, katmanlar halinde  daha fazla istihdam ve daha iyi  min yayg›nlaflt›r›lmas› üzerinde-
          üst üste serilerek oluflturuluyor.  kamu hizmetleri gibi öngörülen  ki etkisi flu ana kadar beklenen-
          Günümüz teknolojisinde bu kat-  dijital faydalar beklentilerin  den az oldu.
          manlar plastik ergitme, lazer
          sinterleme, sterolitografi gibi  larak oldukça genifl bir alana  hi-  yor. Bilim dünyas› çal›flmalar›nda,
          farkl›  yöntemler ile gerçekleflti-  tap edilebiliyor. Genetikten bili-  yak›n gelecekte üretimde 4D yaz-
          rilebiliyor.                    flim teknolojilerine, t›ptan sana-  c›lar›n kullan›lmalar› öngörülü-
            3D Yaz›c› ile üretim FDM (Fu-  yiye, flehir planlamadan g›daya  yor. O zaman flunlar olabilecek:
          sed Deposition Modelling) yani  ve kuyumculu¤a kadar tüm ha-    Düz bir metal parçan›n su alt›na
          birlefltirmeli y›¤ma teknolojisi,  yat›m›z› de¤ifltirmeye aday bir  yerlefltirildi¤inde kendili¤inden
          ya da SLS -selective laser sinte-  üretim alan› do¤uyor.        boru fleklini almas›, ya da ya¤-
          ring- yani seçici lazer sinterleme  Üretim maliyetlerini büyük  murlu ve güneflli hava ayr›m›n› al-
          ile yap›l›yor. 3D yaz›c› teknoloji-  oranda düflüren bu cihazlar, gelifl-  g›lay›p kendili¤inden bota ve san-
          ler ile birçok farkl› malzeme ve  mekte olan ülkeler için de üretim  dalete dönüflebilen ayakkab› gibi...
          yöntem kombinasyonlar kullan›-  ve inovasyon konusunda 盤›r aç›-  2- Nesnelerin ‹nterneti
                                                                            Nesnelerin interneti, insanla-
                                                                          r›n gündelik hayat›na neredeyse
                                                                          tamamen hakim oldu, genifl ve
                                                                          kapsay›c› bir kavram haline gel-
                                                                          di. Bu geliflmeyle birlikte nesne-
                                                                          ler sanal bir kimlik kazan›yor,
                                                                          çevreleriyle fiziksel ve sosyal ile-
                                                                          tiflim halinde olabiliyor. Buna,
                                                                          nesnelerin, interneti araç olarak
                                                                          kullan›p birbirleriyle iletiflim içe-
                                                                          risinde olmalar› ve iflleri kendile-
                                                                          rinin yönetmesi diyebiliriz.
          26 KobiEfor Mart 2016
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31