Page 36 - KobiEfor_Subat_2016
P. 36

AYIN KONU⁄U




                                                          Marmara’n›n 2. sanayi baflkenti:
                                                                         KOCAEL‹


                                                              Dünyay›






                                                          hedefliyor








                                                          Kümelenmifl sanayisi, üniversiteleri,
                                                           teknoloji merkezleri, teknoparklar›
                                                             ve Biliflim Vadisi ile bilgiyi üretip
                                                              sanayisinde ürüne dönüfltüren,
                                                          güçlü ulafl›m ba¤lant›lar› ile bölgesel
                                                               bir aktarma, lojistik merkezi
                                                             fonksiyonunu yüklenmifl Kocaeli,
                                                            Türkiye’nin dünyaya aç›lan kap›s›
                                                            konumunu güçlendirerek 2023’te
           Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzelo¤lu
                                                            marka bir kent olmay› hedefliyor.
        K        ocaeli, ‹stanbul’a yak›nl›¤›, do¤al liman›  letme say›s› 72 bin 796, yine SGK kay›tlar›na göre


                 (‹zmit Körfezi), orman varl›¤›, kara, deniz
                                                          flehirde 559 bin 361 kay›tl› istihdam bulunuyor.
                 ve demiryolu ulafl›m›nda sa¤lad›¤› avan-
                                                            Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzelo¤lu, flehre ilifl-
                 tajlar nedeniyle tarih boyunca önemli bir
                 cazibe merkezi oldu. Bu nedenle olmal› ki  kin, “Kocaeli ilinin bu özellikleri dikkate al›nd›¤›nda
                                                          Türkiye sanayisinin kalbi olarak niteleyebiliriz” ifa-
          Kocaeli Valili¤i’nin web sayfas›nda; Sanayi Kenti  desini kullan›yor. Güzelo¤lu, flehrin potansiyeline
          Kocaeli, Ticaret Kenti Kocaeli, Lojistik Kenti Kocae-  iliflkin flu hat›rlatmay› yap›yor: “2023 vizyonunda
          li, Biliflim Merkezi Kocaeli, Turizm Kenti Kocaeli ve  Kocaeli; kümelenmifl sanayisi ile ülkenin stratejik
          Tar›m Kenti Kocaeli ifadeleriyle flehrin geliflimi ve  ürünlerini üreten; üretti¤i ürünlere katmade¤er
          potansiyel geliflim noktalar›na dikkat çekiliyor.   koyarak yüksek kazanca dönüfltüren; üniversitele-
            Potansiyel yüksek. Ayn› zamanda bir de gerçek-  ri, teknoloji merkezleri, teknoparklar› ve Biliflim
          lik var… Rakamlarla irdelersek; Kocaeli’de 12’si fa-  Vadisi ile bilgiyi üretip sanayisinde ürüne dönüfltü-
          al olmak üzere toplam 13 Organize Sanayi Bölgesi,  ren; teknolojiyi kullanan ve yenili¤e aç›k bir toplu-
          4 teknoloji gelifltirme merkezi ve teknopark, 2 ser-  ma sahip; KOB‹’leri ve firmalar› ile ülkeye yön ve-
          best bölge ve 2 üniversite bulunuyor. Türkiye ima-  ren; güçlü ulafl›m ba¤lant›lar› ile bölgesel bir ak-
          lat sanayi tüketim mallar›n›n yüzde 2.82’sini, ara
          mallar›n›n yüzde 22.3’ünü ve yat›r›m mallar›n›n
          yüzde 10.23’ünü Kocaeli üretiyor. ‹malat sanayi aç›-
          s›ndan ülke içindeki pay› yüzde 13, d›fl ticaretteki
          pay› ise yüzde 15. Türkiye ihracat›n›n yaklafl›k yüz-
          de 11’i Kocaeli’den gerçeklefliyor. Kocaeli, Türki-
          ye’nin ilk 500 büyük sanayi kuruluflunun 94’üne
          evsahipli¤i yap›yor. Türkiye’deki toplam kimya sa-
          nayi üretiminin yüzde 27’sini, otomotiv ana sanayi
          üretiminin yaklafl›k yüzde 40’›n› Kocaeli üretiyor.
          2014 y›l› TÜ‹K kay›tlar›na göre Kocaeli’de kay›tl› ifl-

          36 KobiEfor fiubat 2016
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41