Page 26 - KobiEfor_Aralik_2016
P. 26

KAPAK



                                                          fl›lanmas› amaçlanmaktad›r.
                                                            Yararlan›c›: Türkiye'de s›nai ve/veya ticari faali-
                                                          yet gösteren flirketler ile ‹flbirli¤i Kurulufllar› (Üye-
                                                          leri için iflbirli¤i faaliyeti gerçeklefltiren ‹hracatç›
                                                          Birlikleri, ‹l Ticaret ve Sanayi/Sanayi Odalar›, Orga-
                                                          nize Sanayi Bölgeleri, Sektörel Üretici Dernekleri
                                                          veya imalatç›lar›n kurdu¤u dernek-birlik veya
                                                          kooperatifler).
                                                            Destek Üst Limiti: 75.000 USD ile 250.000 USD
                                                          aras›.
                                                            Destek Oran›: Yüzde 50 (S›nai flirketlerin yurtd›-
                                                          fl›nda açacaklar› ma¤aza giderleri, flirketlerin
                                                          yurtd›fl› marka tescil giderleri), yüzde 60 (ticari flir-
                                                          ketlerin yurtd›fl›nda açacaklar› ma¤aza giderleri,
                                                          flirketlerin yurtd›fl› tan›t›m giderleri).
            l Fuar›n nitelikli sektörlerde olmas› durumunda  Destek Süresi ve Say›s›: 4 y›l süreyle 15 (onbefl)
          kat›l›m bedelinin yüzde 70'i destek kapsam›nda  yurtd›fl› birim için verilmektedir.
          kat›l›mc›ya ödenmektedir. (Üst S›n›r: ‘Genel Ticaret  Baflvuru Süresi: 6 ay
          Fuar›’nda 10 bin USD, ‘Sektörel Fuarlar’da ise 15  Destek Kapsam›:
          bin USD'dir).                                     l Birim Kira Giderleri Desteği: Ticari fiirketler
            Bireysel Kat›l›mlar›n Desteklenmesi: Bireysel  ‹çin: Ma¤aza kurulumu üst limiti; 100 bin dolar,
          firmalar›n kat›laca¤› sektörel nitelikteki ulus-  Ofis, showroom, depo kurulumu üst limiti; 75 bin
          lararas› fuarlar için organizatöre ödeyece¤i bofl  dolar (destek oran› yüzde 50).
          stand ve/veya standart donan›ml› stand kiras›n›n ve  l S›nai ve Ticari fiirketler ve ‹flbirli¤i Kurulufl-
          nakliye harcamalar›n›n yüzde 50’si destek kapsa-  lar› ‹çin: Ma¤aza kurulumu üst limiti; 120 bin dolar,
          m›nda kat›l›mc›ya ödenmektedir. Üretici/‹malatç›  Ofis, showroom, depo kurulumu üst limiti; 100 bin
          organizasyonlar›n›n kat›laca¤› durumlarda harca-  dolar (destek oran› yüzde 60).
          malar›n›n yüzde 75'i destek kapsam›ndad›r.        Tan›t›m Faaliyetlerinin Desteklenmesi:
            Hedef Ülke Baz›nda ‹lave Fuar Deste¤i: Her y›l  Birime Ba¤l› Üst Limit: 150 bin dolar
          belirlenen 15 hedef ülkede düzenlenecek fuarlara  Marka Tescile Ba¤l› Üst Limit: 250 bin dolar
          ifltirak eden kat›l›mc›lar›n yüzde 50 destek oran›na  Destek Oran›: Yüzde 60
          20 puan ilave destek sa¤lanmaktad›r.              Yurtd›fl› Marka Tescil Faaliyetleri Deste¤i:
            Uygulamac› Kurulufl: ‹hracatç› Birlikleri.       Destek Üst Limiti: 50 bin TL
                                                            Destek Oran›: Yüzde 50
           2     Yurtd›fl› Birim, Marka ve                   Yurtd›fl› Onay Mercii: Ticaret Müflavirlikleri/Ata-
                 Tan›t›m Faaliyetleri Deste¤i             fleli¤i veya Konsolosluklar.
                                                            Baflvuru Mercii: ‹hracatç› Birlikleri.
            Amaç: Bu destek ile firmalar›n ürünlerinin pa-
          zarlama ve tan›t›m›n›n yap›lmas›n› sa¤lamak, bu  3     Türk Ürünlerinin Yurtd›fl›nda
          çerçevede yurtd›fl›nda gerçeklefltirilen tan›t›m,        Markalaflmas›, Türk Mal›
          marka tescil giderleri ile yurtd›fl›nda mal ticareti    ‹maj›n›n Yerlefltirilmesi
          yapmak amac›yla aç›lan birimlerle ilgili giderleri-
          nin bir k›sm›n›n Ekonomi Bakanl›¤› taraf›ndan kar-  Amaç: “‹hracatç› Birlikleri”, “Üretici Dernekleri”,
                                                          “Üretici Birlikleri”nin, sektörlerinin yurtd›fl›nda tan›-
                                                          t›m› amac›yla gerçeklefltirecekleri harcamalara ilifl-
                                                          kin giderler, Türkiye’de ticari ve/veya s›nai faaliyette
                                                          bulunan flirketlerin ürünlerinin markalaflmas› ama-
                                                          c›yla gerçeklefltirecekleri faaliyetlere iliflkin giderler
                                                          ile ‘‹hracatç› Birlikleri’nin TURQUAL‹TY® Program›
                                                          kapsam›nda firmalara yurtiçinde ve yurtd›fl›nda
                                                          markalaflma sürecinde verece¤i desteklere iliflkin
                                                          harcamalar, Türk markalar›n›n pazara girifl ve tu-
                                                          tunmalar›na yönelik gerçeklefltirece¤i her türlü
                                                          faaliyet ve organizasyonlara iliflkin giderler ile olum-
                                                          lu Türk mal› imaj›n›n oluflturulmas› ve yerlefltirilme-

          26 KobiEfor Aral›k 2016
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31