Page 29 - KobiEfor_Eylul_2015
P. 29

m›z pay› artt›rmay› ve yüzde 1.5  etkili oldu. Bu süreçte ihracat›m›-  racat›m›z içindeki pay›n›n daha
          seviyesine ulaflmay› hedefliyo-  z› büyük rakamlara ç›kard›k, al-  fazla olmas› gerekiyor. Bunu
          ruz. Hem ihracat›m›z hem de ül-  ternatif pazarlara yöneldik, mev-  sa¤lamak için de ilk olarak mev-
          kemizin büyümesi aç›s›ndan da-  cut pazarlar›m›za daha fazla ihra-  cut giriflim say›m›z› artt›rmam›z
          ha çok üretmemiz, dünyaya daha  cat yapar hale geldik. Dolay›s›yla  ard›ndan da katmade¤eri yüksek
          çok mal ihraç etmemiz ve bu     ekonomik istikrar›n sürmesi, ih-  ürün ihracat›na odaklanmam›z
          üretimin yüksek katmade¤erli    racat›m›z›n geliflimi ve ekonomi-  gerekti¤ini düflünüyorum. Bu
          olmas›na özen göstermemiz bü-   mizin kalk›nmas›n›n sürmesi için  kapsamda T‹M olarak ilgili ku-
          yük önem tafl›yor. Ürün ve süreç-  büyük önem tafl›yor. Dolay›s›yla  rum ve kurulufllar ile iflbirli¤i
          lerde yenilikçi olunmas›, marka-  temennimiz siyasetteki belirsizli-  çerçevesinde önemli ifllere imza
          laflma ve inovasyonda bir at›l›m  ¤in bir an önce sona ererek, siya-  at›yoruz. Bunlardan biri TEB ile
          gerçeklefltirerek rekabetçili¤in  setin k›sa vadede ekonomi üze-  birlikte ilk etapta ‹stanbul, ‹zmir
          artt›r›lmas› baflar›ya giden yolda  rinde sebep oldu¤u dalgalanma-  ve Gaziantep’te açm›fl oldu¤umuz
          dönüm noktalar› diyebiliriz.    lar›n azalmas›d›r. ‹hracatç›lar ai-  Giriflim Evleri’dir. Giriflimci KO-
                                          lesi olarak en büyük beklentimiz,  B‹’lere mentorlük ve finansal
            ‹hracattaki düflüflün ekarte    ihracat›n sürdürülebilir büyüme-  desteklerin sa¤land›¤› Giriflim Evi
            edilebilmesi ve ihracatta     ye olan önemli katk›s›n› öne ç›ka-  say›s›n› önümüzdeki dönemde 10
            s›çrama yap›labilmesi için    racak bir ekonomik modelin ha-  farkl› ile yaymay› hedefliyoruz.
            hangi sektörler ve hangi      yata geçirilmesidir.
            pazarlara yeniden                                               ‹hracat›n Türkiye
            odaklan›lmas›                   KOB‹’lerin ihracattaki pay›     ekonomisinin büyümesine
            gerekmektedir?                  nedir ve gelecekte ne           katk›s›n›n art›r›lmas› için
            Mehmet Büyükekfli:  Tüm pa-      olmal›d›r, bunun için           katmade¤erli üretim, Ar-Ge
          zarlarda ve sektörlerde rekabet   yap›lmas› gerekenler            ve inovasyon aç›s›ndan ne tür
          gücünün artt›r›lmas› için, Ar-Ge  nelerdir?                       f›rsatlar bulunmaktad›r.
          çal›flmalar›, kümelenmeler, yük-   Mehmet Büyükekfli: ‹hracatç›-    Bu konudaki politikalar›n
          sek katmade¤er odakl› sanayi    lar ailesi olarak, en büyük hedef-  gelifltirilmesi için siz nas›l bir
          dönüflümü ve teknoloji transferi-  lerimizden biri, ihracat›m›z› taba-  strateji öneriyorsunuz?
          nin h›zland›r›lmas› konular›na  na yayabilmek. 2013 y›l› içerisin-  Mehmet Büyükekfli: Önümüz-
          a¤›rl›k verilmesi gerekiyor. Bun-  de, toplam ihracat›m›z›n yüzde  deki süreçte, ihracat odakl› yeni
          lar d›fl›nda, ‹ran ile P5+1 ülkeleri  59.2’si KOB‹’lerimiz taraf›ndan  bir büyüme modeline ihtiyac›m›z
          aras›ndaki müzakerelerin so-    gerçeklefltirildi. ‹hracat›m›z› ta-  oldu¤unun her f›rsatta alt›n› çizi-
          nuçlanmas› ve ambargolar›n      bana yayma stratejimiz çerçeve-  yoruz. 2014 y›l›nda Türkiye eko-
          kald›r›lmas› ihracat›m›z aç›s›n-  sinde, KOB‹’lerimizin toplam ih-  nomisi yüzde 2.9 oran›nda büyü-
          dan olumlu bir geliflme. 2015’in
          ilk 7 ay›nda, ‹ran’a 2.2 milyar do-
          lar düzeyinde gerçekleflen ihra-      MEHMET BÜYÜKEKfi‹:  “TÜM PAZARLARDA VE
          cat›m›za daha da katk› sa¤laya-   SEKTÖRLERDE REKABET GÜCÜNÜN ARTTIRILMASI
          cakt›r. Bir baflka olumlu geliflme  ‹Ç‹N, AR-GE ÇALIfiMALARI, KÜMELENMELER, YÜKSEK
          de Irak’a ihracat›m›z›n uzun bir     KATMADE⁄ER ODAKLI SANAY‹ DÖNÜfiÜMÜ VE
          süreden sonra, Temmuz ay›nda
          tekrar yükselifle geçmesi ve yüz-     TEKNOLOJ‹ TRANSFER‹N‹N HIZLANDIRILMASI
          de 5 büyümesi oldu. Son olarak,     KONULARINA A⁄IRLIK VER‹LMES‹ GEREK‹YOR.”
          Avrupa’ya ihracat art›fl› beklenti-
          leri ve Rusya’n›n jeopolitik konu-
          lar›n›n çözüme kavuflmas›yla ih-
          racat›m›z›n yeniden toparlanaca-
          ¤›n› bekliyoruz.
            Siyasi konjonktür ihracat
            performans› ve politikalar›n›
            nas›l ve ne oranda
            etkilemektedir, T‹M olarak
            bu noktada siyasi aktörlere
            ça¤r›n›z nedir?
            Mehmet Büyükekfli:  Türki-
          ye’nin 2001 krizinden sonra yaka-
          lad›¤› ekonomik istikrar ortam›,
          ihracat geliflimimiz üzerinde çok
                                                                                      Eylül 2015 KobiEfor 29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34