Page 29 - KobiEfor_Eylul_2015
P. 29
m›z pay› artt›rmay› ve yüzde 1.5 etkili oldu. Bu süreçte ihracat›m›- racat›m›z içindeki pay›n›n daha
seviyesine ulaflmay› hedefliyo- z› büyük rakamlara ç›kard›k, al- fazla olmas› gerekiyor. Bunu
ruz. Hem ihracat›m›z hem de ül- ternatif pazarlara yöneldik, mev- sa¤lamak için de ilk olarak mev-
kemizin büyümesi aç›s›ndan da- cut pazarlar›m›za daha fazla ihra- cut giriflim say›m›z› artt›rmam›z
ha çok üretmemiz, dünyaya daha cat yapar hale geldik. Dolay›s›yla ard›ndan da katmade¤eri yüksek
çok mal ihraç etmemiz ve bu ekonomik istikrar›n sürmesi, ih- ürün ihracat›na odaklanmam›z
üretimin yüksek katmade¤erli racat›m›z›n geliflimi ve ekonomi- gerekti¤ini düflünüyorum. Bu
olmas›na özen göstermemiz bü- mizin kalk›nmas›n›n sürmesi için kapsamda T‹M olarak ilgili ku-
yük önem tafl›yor. Ürün ve süreç- büyük önem tafl›yor. Dolay›s›yla rum ve kurulufllar ile iflbirli¤i
lerde yenilikçi olunmas›, marka- temennimiz siyasetteki belirsizli- çerçevesinde önemli ifllere imza
laflma ve inovasyonda bir at›l›m ¤in bir an önce sona ererek, siya- at›yoruz. Bunlardan biri TEB ile
gerçeklefltirerek rekabetçili¤in setin k›sa vadede ekonomi üze- birlikte ilk etapta ‹stanbul, ‹zmir
artt›r›lmas› baflar›ya giden yolda rinde sebep oldu¤u dalgalanma- ve Gaziantep’te açm›fl oldu¤umuz
dönüm noktalar› diyebiliriz. lar›n azalmas›d›r. ‹hracatç›lar ai- Giriflim Evleri’dir. Giriflimci KO-
lesi olarak en büyük beklentimiz, B‹’lere mentorlük ve finansal
‹hracattaki düflüflün ekarte ihracat›n sürdürülebilir büyüme- desteklerin sa¤land›¤› Giriflim Evi
edilebilmesi ve ihracatta ye olan önemli katk›s›n› öne ç›ka- say›s›n› önümüzdeki dönemde 10
s›çrama yap›labilmesi için racak bir ekonomik modelin ha- farkl› ile yaymay› hedefliyoruz.
hangi sektörler ve hangi yata geçirilmesidir.
pazarlara yeniden ‹hracat›n Türkiye
odaklan›lmas› KOB‹’lerin ihracattaki pay› ekonomisinin büyümesine
gerekmektedir? nedir ve gelecekte ne katk›s›n›n art›r›lmas› için
Mehmet Büyükekfli: Tüm pa- olmal›d›r, bunun için katmade¤erli üretim, Ar-Ge
zarlarda ve sektörlerde rekabet yap›lmas› gerekenler ve inovasyon aç›s›ndan ne tür
gücünün artt›r›lmas› için, Ar-Ge nelerdir? f›rsatlar bulunmaktad›r.
çal›flmalar›, kümelenmeler, yük- Mehmet Büyükekfli: ‹hracatç›- Bu konudaki politikalar›n
sek katmade¤er odakl› sanayi lar ailesi olarak, en büyük hedef- gelifltirilmesi için siz nas›l bir
dönüflümü ve teknoloji transferi- lerimizden biri, ihracat›m›z› taba- strateji öneriyorsunuz?
nin h›zland›r›lmas› konular›na na yayabilmek. 2013 y›l› içerisin- Mehmet Büyükekfli: Önümüz-
a¤›rl›k verilmesi gerekiyor. Bun- de, toplam ihracat›m›z›n yüzde deki süreçte, ihracat odakl› yeni
lar d›fl›nda, ‹ran ile P5+1 ülkeleri 59.2’si KOB‹’lerimiz taraf›ndan bir büyüme modeline ihtiyac›m›z
aras›ndaki müzakerelerin so- gerçeklefltirildi. ‹hracat›m›z› ta- oldu¤unun her f›rsatta alt›n› çizi-
nuçlanmas› ve ambargolar›n bana yayma stratejimiz çerçeve- yoruz. 2014 y›l›nda Türkiye eko-
kald›r›lmas› ihracat›m›z aç›s›n- sinde, KOB‹’lerimizin toplam ih- nomisi yüzde 2.9 oran›nda büyü-
dan olumlu bir geliflme. 2015’in
ilk 7 ay›nda, ‹ran’a 2.2 milyar do-
lar düzeyinde gerçekleflen ihra- MEHMET BÜYÜKEKfi‹: “TÜM PAZARLARDA VE
cat›m›za daha da katk› sa¤laya- SEKTÖRLERDE REKABET GÜCÜNÜN ARTTIRILMASI
cakt›r. Bir baflka olumlu geliflme ‹Ç‹N, AR-GE ÇALIfiMALARI, KÜMELENMELER, YÜKSEK
de Irak’a ihracat›m›z›n uzun bir KATMADE⁄ER ODAKLI SANAY‹ DÖNÜfiÜMÜ VE
süreden sonra, Temmuz ay›nda
tekrar yükselifle geçmesi ve yüz- TEKNOLOJ‹ TRANSFER‹N‹N HIZLANDIRILMASI
de 5 büyümesi oldu. Son olarak, KONULARINA A⁄IRLIK VER‹LMES‹ GEREK‹YOR.”
Avrupa’ya ihracat art›fl› beklenti-
leri ve Rusya’n›n jeopolitik konu-
lar›n›n çözüme kavuflmas›yla ih-
racat›m›z›n yeniden toparlanaca-
¤›n› bekliyoruz.
Siyasi konjonktür ihracat
performans› ve politikalar›n›
nas›l ve ne oranda
etkilemektedir, T‹M olarak
bu noktada siyasi aktörlere
ça¤r›n›z nedir?
Mehmet Büyükekfli: Türki-
ye’nin 2001 krizinden sonra yaka-
lad›¤› ekonomik istikrar ortam›,
ihracat geliflimimiz üzerinde çok
Eylül 2015 KobiEfor 29