Page 16 - KobiEfor_Eylul_2015
P. 16
fi‹RKET PANORAMA
Metro Türkiye’ye 5 Stevie Ödülü
Metro Toptanc› Market Türkiye, dünyan›n en baflar›l›
Fahrettin
Yahfli kurumlar›n› ödüllendiren The Stevie Awards 2015
(Uluslararas› ‹fl Ödülleri) organizasyonunda 4 farkl›
Albaraka’dan dalda 2 alt›n ve 3 bronz olmak üzere toplam 5 ödül al-
140 milyon 439 bin d›. Metro Market, Uluslararas› ‹fl Ödülleri’nde Video
kategorisinde; Endüstriyel PR, Kar Amac› Gütmeyen
TL kar Kaynak Yaratma, Sat›fl ve Motivasyon/Fark›ndal›k dal-
lar›nda 2’si alt›n, 3’ü bronz olmak üzere toplam 5 ödül ka-
Kat›l›m bankas› Albaraka, zand›. Metro Toptanc› Market Türkiye Genel Müdürü Kubi-
2015 y›l›n›n ilk yar›s›nda net lay Özerkan, “Çal›flanlar›m›z, ifl ortaklar›m›z, paydafllar›- Kubilay
kar›n› yüzde 19.2 oran›nda ar- m›zla el ele do¤ru bir yolda ilerliyoruz” dedi. Özerkan
t›rd›. Y›l›n ilk yar›s›n› 140 mil-
yon 439 bin TL net karla ta-
mamlayan Albaraka, toplam Henkel, yeni ürünüyle
aktiflerini ise yüzde 17.4 art›-
rarak, 27 milyar 45 milyon ayakkab› sektöründe
666 bin TL’ye yükseltti. Kat›-
l›m bankac›l›¤›nda Türki- Yap›flt›r›c› teknolojileri
ye’deki 30 y›ll›k deneyimiyle ‹fl Bankas›’ndan sektörünün lider çözüm
sa¤l›kl› ve sürdürülebilir bir 1 milyar 820 milyon sa¤lay›c›lar›ndan Hen-
büyüme hedeflediklerini ifade kel, insan sa¤l›¤›n› önp-
eden Albaraka Türk Genel TL net kar landa tutan yeni ayakka-
Müdürü Dr. Fahrettin Yahfli, b› yap›flt›r›c›s› ürün prot-
“2015 y›l›n›n ilk yar›s›, banka- Türkiye ‹fl Bankas›’n›n toplam nakdi föyü ile Türkiye ayakkab›
m›z aç›s›ndan aktif kalitemi- kredileri 2014 y›lsonuna göre yüzde endüstrisindeki iddias›n›
zin korundu¤u ve karl›l›¤›m›- 12.3 art›flla y›l›n ilk yar›s›nda 175.1 ortaya koyuyor. Global
z›n devam etti¤i bir dönemdi. milyar TL’ye ulaflt›. Bankan›n y›l›n ilk sat›fllar›n›n yaklafl›k yüz-
Yurtiçinde ve yurtd›fl›ndaki 6 ay›nda net dönem kar› 1 milyar 820 de 49’unu yap›flt›r›c› tek- fiahap Bener
geliflmeler de¤erlendirildi- milyon TL olurken özkaynak büyük- nolojileri alan›nda ger-
¤inde, Albaraka, Türkiye eko- lü¤ü 28.8 milyar TL seviyesinde ger- çeklefltiren Henkel, çevre ve insan
nomisinin sa¤lam duruflunda çekleflti. ‹fl Bankas› Genel Müdürü sa¤l›¤› aç›s›ndan büyük önem tafl›yan
önemli bir role sahip” diye Adnan Bali, “‹fl Bankas› y›l›n ikinci yüksek performansl› ürün çeflitlili¤i
konufltu. çeyre¤inde de sorunsuz ve istikrarl› sayesinde ihtiyaca özel çözümler su-
büyüme politikas›n› baflar›yla uygu- nuyor. Türk Henkel Endüstriyel Ya-
Singer’den lam›fl ve aktif büyüklü¤ünü 268.3 p›flt›r›c›lar ‹fl Birimi Direktörü fiahap
milyar TL’ye yükselterek Türkiye’nin Bener, “Henkel’in 140 y›ll›k deneyi-
kazanl› ütü en büyük özel bankas› olmaya de- mini ve inovasyonlar›n› Türkiye’de bu
vam etmifltir” dedi. Bali, ‹fl Banka- sektöre sunarak müflterilerimizin
Dikiflin ustas› ve dikifl maki- s›’n›n kredilendirme süreçlerini pazarda farkl›l›k yaratacaklar› ürün-
nesinin mucidi Singer, tekno- mesle¤in gerektirdi¤i özen ile yönet- ler gelifltirmelerine katk›da bulun-
lojik birikimini kullanarak tiklerini belirtti. mak istiyoruz” dedi.
farkl› alanlarda da kad›nlara
yard›mc› oluyor. Ütü pazar›na
h›zl› bir girifl yapan Singer, Burgan Bank’tan sektörün üzerinde büyüme
flimdi de kazanl› ütü modeliy-
le kad›nlar›n kabusu olan 2015’in ilk alt› ay›ndaki konsolide net kar›n› 30.6 milyon TL olarak aç›klayan Bur-
ütüyü bir keyfe dönüfltürmeyi gan Bank, sektörün üzerindeki büyüme trendini sürdürüyor. 2015 y›l›n›n ilk yar›-
baflar›yor. Singer SHG 2627 s›nda Burgan Bank’›n aktif büyüklü¤ü, geçen y›l›n ayn› dönemine göre y›ll›k yüz-
Kazanl› Ütü ile ütü yapmak de 44 art›flla 10.4 milyar TL’ye, nakdi kredileri yüzde 55 artarak 8.6 milyar TL’ye,
çok daha kolaylafl›yor. Ürün, toplam mevduat› yüzde 60 art›fl ile 5.5 milyar TL’ye yükseldi. Burgan Bank Ge-
refil su haznesi ile s›n›rs›z su nel Müdürü Murat Dinç; “Burgan Bank olarak, belirledi¤imiz hedeflerimize ulafl-
takviyesi ve kesintisiz buhar mak ve tüm paydafllar›m›za katmade¤er sa¤-
gücü sa¤l›yor. lamak ad›na çal›flmalar›m›z› sürdürerek 2014
Murat Dinç
y›l› ve 2015 ilk çeyrekte oldu¤u gibi bu y›l›n ilk
yar›s›nda da sektörün üzerinde büyümeyi ba-
flard›k” dedi. Dinç, hedeflerinin müflterilerinin
ilk 3 bankas›ndan biri olmak, 2014 y›l›ndan bu
yana istikrarl› ve karl› bir flekilde sa¤lad›klar›
büyümeyi sürdürmek oldu¤unu kaydetti.
16 KobiEfor Eylül 2015