Page 22 - KobiEfor_Mart_2015
P. 22
KAPAK
NURETT‹N CAN‹KL‹; “GÜMRÜK KAPILARINA GELEN
YOLCULARIN VE YÜK TAfiIYAN ARAÇLARIN HAL‹
HAZIRDA KARfiILAfiTIKLARI 6 AfiAMALI YAPI TEK
AfiAMAYA ‹ND‹R‹LECEK. BÖYLECE ‹fi AKIfi
SÜREÇLER‹N‹N UZUNLU⁄U VE FAZLALI⁄INDAN DO⁄AN
BEKLEME VE SIZLANMALARIN ÖNÜNE GEÇM‹fi
OLACA⁄IZ.”
elektronik ortamda yap›lan ticari li¤i nedeniyle sahan›n geniflletil-
iletiflim konular›n› düzenlemek- mesi ile artan araç ve yolcu trafi-
tedir. Yasa bir yandan tüketiciye ¤ini karfl›layacak flekilde plan ve
baz› ilave koruma önlemleri geti- proje çal›flmalar› devam etmek-
rirken di¤er yandan e-ticaret fa- tedir. Bu çerçevede, pasaport,
aliyetinde bulunan iflletmelere tescil-muayene ve kontrol ifllem-
kurallar›n önceden belirli oldu- lerinin tek peronda yap›lmas›na
¤u, haks›z rekabete izin verme- izin verecek fiziki düzenlemele-
yen bir ticari ortam sa¤lamay› rin tamamlanmas›, yolcular için
hedeflemektedir. yolcu salonu infla edilmesi ve ya-
ya tüneli oluflturulmas› gibi ça-
GÜMRÜKLERDE l›flmalar›n yap›lmas›na h›z ver-
‘TEK DURAK’ dik. Kap›kule ve Sarp’ta 2015’in
ilk yar›s›nda ‘Tek Durak’ projesi-
‘Tek Durak’ Projeniz hangi ni tamamen hayata geçirmeyi
ihtiyaçtan do¤du? Ne zaman planl›yoruz. Daha sonra da di¤er
ve nas›l yap›land›r›lacak ve kap›lar›m›zda projeyi uygulaya-
hayata geçecek? ca¤›z.
MERS‹S: Hayata geçirilen bir Nurettin Canikli: Gümrük hiz-
di¤er önemli projemiz Merkezi meti verilmesine iliflkin olarak
Sicil Kay›t Sistemi (MERS‹S) pro- yolcular›n, yük tafl›yan araç ve
jesidir. Ticaret sicili kay›tlar›n›n sürücülerin tüm ifllemleri ile di-
elektronik ortama al›nmas› ve ti- ¤er kurum ve kurulufllar›n mev-
caret sicili ifllemlerinin elektro- zuatlar›ndan kaynaklanan baz›
nik ortam üzerinden gerçekleflti- kontrollerin de koordineli bir fle-
rilmesi amac›yla Türk Ticaret kilde ayn› yer ve zamanda yap›la-
Kanunu’nun ilgili hükümleri uya- bilmesine hizmet eden Tek Du-
r›nca Merkezi Sicil Kay›t Siste- rak uygulamas› gereksiz bürok-
mi’ni uygulama ald›k. MERS‹S’te rasiyle mücadele noktas›nda ESNAF VE SANATKAR
kapsam geniflletme çal›flmalar›- önem tafl›maktad›r. DESTEKLER‹
n› sürdürüyoruz. Proje ile gümrük kap›lar›na
gelen yolcular›n ve yük tafl›yan Esnaf ve sanatkarlara kredi
araçlar›n hali haz›rda karfl›lafl- kefalet kooperatifleri
t›klar› 6 aflamal› yap› tek aflama- arac›l›¤›yla kulland›r›lan
ya indirilecek. Böylece ifl ak›fl sü- kredilere iliflkin
reçlerinin uzunlu¤u ve fazlal›¤›n- düzenlemeler hakk›nda
dan do¤an bekleme ve s›zlanma- bilgi verir misiniz?
lar›n önüne geçmifl olaca¤›z. Za- Nurettin Canikli: Esnaf ve sa-
man zaman yaflanan uzun t›r natkarlar›m›z›n beklentileri son-
kuyruklar›na son verilece¤i gibi ras›nda Say›n Baflbakan›m›z ta-
gümrük ifllem süreçlerinin sade- raf›ndan müjdelenen uygulama-
Elektronik Ticaret: Bakanl›¤›- leflmesi ile zamandan ve mali- lar Bakanlar Kurulumuz’un ko-
m›zca haz›rlanan Elektronik Ti- yetlerden tasarruf sa¤lanacak. nuyla ilgili karar›n›n 21.01.2015
caretin Düzenlenmesi Hakk›nda Böylece hem yolcular hem de tarihinde Resmi Gazete’de ya-
Kanun, 5 Kas›m 2014 tarihli Res- sürücüler kara hudut kap›lar›nda y›mlanmas›yla hayata geçti. Böy-
mi Gazete’de yay›mland›. Kanun, modern, ça¤dafl ve etkin hizmet lece el dokumac›l›¤›, bak›r ifllet-
1 May›s 2015 tarihinde yürürlü¤e alman›n mutlulu¤unu yaflaya- mecili¤i, çini ve çömlek yap›m›,
girecektir. Kanun, özellikle in- caklar. sedef kakma ve ahflap oyma iflle-
ternet üzerinden gerçeklefltirilen Artan araç ve yolcu trafi¤i kar- ri, kafl›kç›l›k, bastonculuk, se-
mal ve hizmet al›m sat›m›yla yine fl›s›nda mevcut sahan›n yetersiz- mercilik, yazmac›l›k, yorganc›l›k,
22 KobiEfor Mart 2015