Page 22 - KobiEfor_Mart_2015
P. 22

KAPAK


                                         NURETT‹N CAN‹KL‹; “GÜMRÜK KAPILARINA GELEN
                                         YOLCULARIN VE YÜK TAfiIYAN ARAÇLARIN HAL‹
                                         HAZIRDA KARfiILAfiTIKLARI 6 AfiAMALI YAPI TEK
                                         AfiAMAYA ‹ND‹R‹LECEK. BÖYLECE ‹fi AKIfi
                                         SÜREÇLER‹N‹N UZUNLU⁄U VE FAZLALI⁄INDAN DO⁄AN
                                         BEKLEME VE SIZLANMALARIN ÖNÜNE GEÇM‹fi
                                         OLACA⁄IZ.”
                                          elektronik ortamda yap›lan ticari  li¤i nedeniyle sahan›n geniflletil-
                                          iletiflim konular›n› düzenlemek-  mesi ile artan araç ve yolcu trafi-
                                          tedir. Yasa bir yandan tüketiciye  ¤ini karfl›layacak flekilde plan ve
                                          baz› ilave koruma önlemleri geti-  proje çal›flmalar› devam etmek-
                                          rirken di¤er yandan e-ticaret fa-  tedir. Bu çerçevede, pasaport,
                                          aliyetinde bulunan iflletmelere  tescil-muayene ve kontrol ifllem-
                                          kurallar›n önceden belirli oldu-  lerinin tek peronda yap›lmas›na
                                          ¤u, haks›z rekabete izin verme-  izin verecek fiziki düzenlemele-
                                          yen bir ticari ortam sa¤lamay›  rin tamamlanmas›, yolcular için
                                          hedeflemektedir.                yolcu salonu infla edilmesi ve ya-
                                                                          ya tüneli oluflturulmas› gibi ça-
                                            GÜMRÜKLERDE                   l›flmalar›n yap›lmas›na h›z ver-
                                            ‘TEK DURAK’                   dik. Kap›kule ve Sarp’ta 2015’in
                                                                          ilk yar›s›nda ‘Tek Durak’ projesi-
                                            ‘Tek Durak’ Projeniz hangi    ni tamamen hayata geçirmeyi
                                            ihtiyaçtan do¤du? Ne zaman    planl›yoruz. Daha sonra da di¤er
                                            ve nas›l yap›land›r›lacak ve  kap›lar›m›zda projeyi uygulaya-
                                            hayata geçecek?               ca¤›z.
            MERS‹S: Hayata geçirilen bir    Nurettin Canikli: Gümrük hiz-
          di¤er önemli projemiz Merkezi   meti verilmesine iliflkin olarak
          Sicil Kay›t Sistemi (MERS‹S) pro-  yolcular›n, yük tafl›yan araç ve
          jesidir. Ticaret sicili kay›tlar›n›n  sürücülerin tüm ifllemleri ile di-
          elektronik ortama al›nmas› ve ti-  ¤er kurum ve kurulufllar›n mev-
          caret sicili ifllemlerinin elektro-  zuatlar›ndan kaynaklanan baz›
          nik ortam üzerinden gerçekleflti-  kontrollerin de koordineli bir fle-
          rilmesi amac›yla Türk Ticaret   kilde ayn› yer ve zamanda yap›la-
          Kanunu’nun ilgili hükümleri uya-  bilmesine hizmet eden Tek Du-
          r›nca Merkezi Sicil Kay›t Siste-  rak uygulamas› gereksiz bürok-
          mi’ni uygulama ald›k. MERS‹S’te  rasiyle mücadele noktas›nda      ESNAF VE SANATKAR
          kapsam geniflletme çal›flmalar›-  önem tafl›maktad›r.                DESTEKLER‹
          n› sürdürüyoruz.                  Proje ile gümrük kap›lar›na
                                          gelen yolcular›n ve yük tafl›yan   Esnaf ve sanatkarlara kredi
                                          araçlar›n hali haz›rda karfl›lafl-  kefalet kooperatifleri
                                          t›klar› 6 aflamal› yap› tek aflama-  arac›l›¤›yla kulland›r›lan
                                          ya indirilecek. Böylece ifl ak›fl sü-  kredilere iliflkin
                                          reçlerinin uzunlu¤u ve fazlal›¤›n-  düzenlemeler hakk›nda
                                          dan do¤an bekleme ve s›zlanma-    bilgi verir misiniz?
                                          lar›n önüne geçmifl olaca¤›z. Za-  Nurettin Canikli: Esnaf ve sa-
                                          man zaman yaflanan uzun t›r      natkarlar›m›z›n beklentileri son-
                                          kuyruklar›na son verilece¤i gibi  ras›nda Say›n Baflbakan›m›z ta-
                                          gümrük ifllem süreçlerinin sade-  raf›ndan müjdelenen uygulama-
            Elektronik Ticaret: Bakanl›¤›-  leflmesi ile zamandan ve mali-  lar Bakanlar Kurulumuz’un ko-
          m›zca haz›rlanan Elektronik Ti-  yetlerden tasarruf sa¤lanacak.  nuyla ilgili karar›n›n 21.01.2015
          caretin Düzenlenmesi Hakk›nda   Böylece hem yolcular hem de     tarihinde Resmi Gazete’de ya-
          Kanun, 5 Kas›m 2014 tarihli Res-  sürücüler kara hudut kap›lar›nda  y›mlanmas›yla hayata geçti. Böy-
          mi Gazete’de yay›mland›. Kanun,  modern, ça¤dafl ve etkin hizmet  lece el dokumac›l›¤›, bak›r ifllet-
          1 May›s 2015 tarihinde yürürlü¤e  alman›n mutlulu¤unu yaflaya-   mecili¤i, çini ve çömlek yap›m›,
          girecektir. Kanun, özellikle in-  caklar.                       sedef kakma ve ahflap oyma iflle-
          ternet üzerinden gerçeklefltirilen  Artan araç ve yolcu trafi¤i kar-  ri, kafl›kç›l›k, bastonculuk, se-
          mal ve hizmet al›m sat›m›yla yine  fl›s›nda mevcut sahan›n yetersiz-  mercilik, yazmac›l›k, yorganc›l›k,

          22 KobiEfor Mart 2015
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27