Page 36 - KobiEfor_Subat_2015
P. 36

AYIN KONU⁄U



               Vali ‹brahim fiahin;

            Samsun’un




               ekonomik



                       kimli¤i                                                               Samsun Valisi

                                                                                             ‹brahim fiahin

                  Karadeniz Havzas›’ndan Türkiye’ye, Türkiye’den Karadeniz Havzas›’na
              Samsun’dan girilir. Kentin stratejik lojisti¤i ekonomiye, medikal sektöründe
              havalanma, lojistik altyap›n›n güçlenmesi, sanayileflmenin ve yat›r›mlar›n h›z
             kazanmas›, dünya ticaretinde iddial› bir konum kazanmas› biçiminde yans›m›fl.
           T       ürkiye’nin son çeyrek   lüyor ve “stratejik konumunun   lerce y›ll›k tarihiyle birçok mede-


                                                                           niyete evsahipli¤i yapm›fl bir fle-
                                           sa¤lad›¤› getirilerle bölgedeki di-
                   as›rda yaflad›¤› köklü
                                                                           hir olan Samsun, halen bölgesi-
                                           ¤er illere göre daha avantajl› bir
                   dönüflümün çarp›c› gös-
                                           durumda bulunan Samsun’un
                   tergelerinden biri; kent-
                                                                           nin sosyo-ekonomik aç›dan en
                   lerin kendi ekonomik
           kimli¤i yaratma, bölgesel kalk›n-  Karadeniz Havzas›’na aç›lan ilk  büyük kentidir.”
                                           deniz kap›s› ve ‹ç Anadolu’ya aç›-
                                                                              Samsun’un sanayileflmesi:
           man›n kurumsallaflma yoluna      lan ilk kara kap›s› olma özelli¤iy-  Vali fiahin, anlat›yor: “Samsun
           girmifl olmas›d›r. Böylece 81 ili-  le bölgenin ticari yap›s›nda  ilinin co¤rafi konumu ve yap›s›
           mizin tamam›nda kalk›nma dina-  önemli bir yere sahip oldu¤unu”  sanayi yat›r›mlar› için di¤er Ka-
           mikleri özgürleflmifl, yerel kapa-  vurguluyor.                   radeniz illerine göre daha avan-
           siteler güç kazanm›fl, Türkiye      fiahin,  Samsun profilini flöyle  tajl› durumdad›r. fiehrin bu özel-
           yüksek hedefleri konuflmaya      çiziyor: “Çok aç›k bir flekilde böl-  li¤i baflta bak›r, gübre ve sigara
           bafllam›flt›r. Biz bu say›m›zda   gesinin her aç›dan belirleyici,  fabrikalar› olmak üzere büyük
           Samsun ilimizin ekonomik kimli-  yönlendirici merkez kenti olmufl-  sanayi iflletmelerinin bölgede
           ¤ini görebilmek için Vali ‹brahim  tur. Samsun, 4 ulafl›m modunun  kurulmas›na zemin haz›rlam›fl-
           fiahin ile konufltuk.             bulufltu¤u stratejik konumu, ta-  t›r. Samsun’dan ihracat›n a¤›rl›¤›
              Samsun’un Karadeniz Bölge-   rihsel birikimi, tar›m ve sanayi  sanayi ürünleridir.
           si’nin en büyük metropol flehri  potansiyeli, uluslararas› iliflkiler  Üretim, Organize Sanayi Böl-
           oldu¤una dikkat çeken Samsun    a¤›na yak›nl›¤›, enerji koridorlar›  geleri’nde gerçeklefltirilmekte-
           Valisi fiahin nüfus yo¤unlu¤u se-  girifli ve üzerinde olmas›, insan  dir. ‹hracat›n yar›s›ndan fazlas›n›
           bebiyle ticari ve sanayi potansi-  zenginli¤i, ara eleman, e¤itilmifl  demir ve çelik, de¤irmencilik
           yelinin son derece canl›, yerle-  eleman ve hizmetler sektörün-  ürünleri, motorlu kara tafl›tlar›,
           flim ve üretim alanlar› aç›s›ndan,  deki sa¤l›k, turizm ve di¤er bütün  makine ve cihazlar oluflturmak-
           yat›r›m noktas›nda di¤er illere  alanlardaki zenginli¤iyle tart›fl-  tad›r. ‹stanbul Sanayi Odas›’n›n
           göre nispeten daha tercih edile-  mas›z Türkiye’nin bu noktadaki  yapt›¤› Türkiye’nin 500 büyük sa-
           bilir konumda bulundu¤unu söy-  belirleyici kentlerinden biri. Bin-  nayi kuruluflu anketi çal›flmalar›-
                                                                           na göre 2013 y›l›nda ilk bin sana-
                                                                           yici aras›nda toplam 13 Samsun
                                                                           firmas› yeralm›flt›r. Ayn› y›l Sam-
                                                                           sun’da yerleflik 248 firma, 138
                                                                           ülkeye toplam 438 milyon dolar
                                                                           ihracat gerçeklefltirmifltir.”
                                                                              fiehrin ekonomisinde sanayi
                                                                           ve hizmet sektörlerinin paylar›
                                                                           artarken tar›m sektörünün pay›
                                                                           azalmaktad›r. Buna karfl›l›k “oy-
                                                                           sa” diyor Vali; “Bafra ve Çarflam-
                                                                           ba ovalar›n›n tar›m› Türkiye’ye

           36 KobiEfor fiubat 2015
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41